Pri Aston Martinu so končno pokazali svojo novo admiralsko ladjo – vanquish. Tokrat premore najzmogljivejšo izdajo motorja V12, razgrnitev pa si je ogledalo mnogo svetovno znanih imen.
Aston martin vanquish je razkrit. Gre za novo admiralsko ladjo znamke s spredaj postavljenim motorjem, ki skoraj prekipeva od moči, poleg tega pa premore vanquish povsem novo zunanjost, na novo nastavljeno podvozje in zelo prestižno notranjost. V prvi vrsti je vsekakor zanimiv 5,2-litrski turbobencinski motor V12, ki ponudi kar 614 kW (835 KM) moči in 1000 Nm navora, to pa so inženirji dosegli tako, da so ojačali blok valjev, preoblikovali izpušne in sesalne priključke, vžigalne svečke so dobile novo domovanje, namestili pa so še nove injektorjem z višjim pretokom goriva. Nove so še odmične gredi, turbopolnilnika dosegata višje vrtljaje, nov program vožnje za hitrejše pospeševanje 'boost mode' pa bo povečal pritisk turbopolnilnikov pod največjo obremenitvijo. Moč se preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika ZF prenaša na zadnji kolesi, na zadnji premi pa je na voljo še delna zapora diferenciala. Vse to je dovolj, da se novi aston martin vanquish do 100 km/ požene v 3,3 sekunde in doseže hitrost kar 345 km/h, kljub temu da tehta 1774 kilogramov.
Novi vanquish pa nima samo ogromno sprememb pod pokrovom motorja, saj so konkretno predelali tudi vse ostalo. Tako je že v osnovi za 8 centimetrov daljše medosje, v primerjavi s preteklo generacijo, v dolžino zdaj meri 4,85 metra, kabina pa bo še vedno radodarno sprejela samo dve osebi. V podkožju se skriva platforma iz aluminija, na katero so namestili zunanje panele iz karbonskih vlaken, za veliko užitkov med ovinki pa skrbi spredaj vzmetenje z dvojnimi prečnimi vodili, zadaj je večvodilna prema, blažilniki Bilstein DTX pa so povsem novi in tako napredni, da je drastično povečana razlika med udobno in dinamično vožnjo. Prav tako so močno povečali torzijsko togost, v primerjavi z odhajajočim DSB pa je bočna togost povečana za kar 75 odstotkov. To so dosegli s trdnejšimi oporniki na sprednjem in zadnjem delu šasije, novo oblogo pod sprednjo premo in višjo stopnjo bočne togosti zadnjega vzmetenja. Aston martin vanquish je obut v 21-palčna lahka kovana platišča, za katerimi so karbonsko-keramične zavore, ki so v primerjavi z jeklenimi lažje za 27 kilogramov.
Oblikovno novi aston martin vanquish seveda spominja na vse novejše aston martine, seveda pa je povsem samosvoj. Na obrazu je ogromna maska, ki je kar 13 odstotkov večja kot poprej, na vsaki spodnji strani sprednjega odbijača so še dodatni dovodi zraka, na strani pa ni nekih večjih presenečenj. Ta so rezervirana za zadek, ki je ostro odrezan in na sredini premore tudi velik napis 'Aston Martin', tega pa na vsaki strani objemajo ozke led diode. Sredinski del je lahko ali iz karbonskih vlaken ali v barvi vozila, vizualno deluje, kot da lebdi nad zadkom, na spodnji strani odbijača pa je na vsaki strani po en par izpušnih cevi. Sam izpušni sistem je lahko ob doplačilu iz titana, kar zmanjša težo avtomobila za 10,5 kilograma.
V notranjosti aston martin vanquish razvaja s prefinjenimi materiali in prostornostjo, vsekakor pa je zelo dobrodošel tudi povsem nov in precej izpopolnjen multimedijski sistem. Sredinska konzola je povsem nova, ni nam sicer všeč uporaba svetleče črne plastike, zaradi vedno vidnih prstnih odtisov in prahu, smo pa veseli, da so kontrole za prezračevanje zelo poenostavljene, zanje so tokrat predvideli vrtljive drsne gumbe. Prostor za sprednjima sedežema je rezerviran za prtljago, sam prtljažnik pa pogoltne 248 litrov prtljage. Če vas mika, boste morali biti hitri, saj jih na leto nameravajo izdelati samo 1000, vsak pa bo stal najmanj 396.000 EUR.
Motor V12 in 835 ‘konjev’
Beri dalje