Audi A4 je z novo generacijo dobil bolj eleganten izgled in drugačno ime, po novem se imenuje A5.
Audi A4 je po novem audi A5. Za to je krivo novo razmišljanje nemškega avtomobilskega proizvajalca, ki bo vse modele z motorji na notranje zgorevanje opremil z lihimi števili. Seveda bo novi audi A5 še naprej s kopico naprednih varnostnih in zabavnih tehnologij skrbel za nadvlado v segmentu, prvič pa bo na voljo tudi s priključnohibridnim pogonskim sklopom.
Audi A5 ima v primerjavi s starejšimi generacijami kar nekaj novosti, med prvimi je sprememba same uporabnosti limuzine, ki je postala limuzina s petimi vrati. To pomeni, da je avtomobil že sam po sebi bolj uporaben, je pa mogoče pri limuzini v prtljažnik spraviti 15 litrov manj tovora, skupno 445, karavan pa pogoltne 476 litrov prtljage, torej 19 litrov manj kot prej. Po drugi strani pa je A5 zdaj večji od predhodnika, saj je v dolžino zrasel za 67 milimetrov, za 8 centimetrov je daljše tudi medosje, posledično pa je v notranjosti več prostora za potnike. Oba, tako limuzina kot karavan sta dolga točno 4829 milimetrov.
Oblikovno se A5 ponaša z evolucijo oblike, tako da bo že na daleč prepoznaven. Gre za zmes modernega in športnega, pri čemer bo oprema S line avto približala tlom za 2 centimetra, v vsakem primeru pa bo odbijač zelo dinamičen z velikim dovodom zraka na vsaki strani. Nabriti S5 je sicer bolj drzno oblikovan, še vedno pa je dovolj prostora za najbolj razjarjen RS 5. Nove ozke sprednje luči lahko imajo ob doplačilu tudi OLED-tehnologijo, za delovanje številnih varnostnih sistemov pa so na spodnji strani sprednjega odbijača še radarji, senzorji in ostala tehnologija. Na zadku se nadaljuje pametna tehnologija za osvetljevanje, zaradi katere bo tudi v trdi temi vsem takoj jasno, da gre za novi A5. Spet bo ob doplačilu na voljo OLED-tehnologija, ki je sestavljena iz 364 posameznih segmentov, skupaj s sprednjimi lučmi pa skupno ponuja 8 različnih svetlobnih podpisov, ki jih je mogoče spreminjati v multimedijskem sistemu. Še več, v primeru nevarnosti lahko zadnje luči vizualno prikazujejo rdeče trikotnike, s čimer na nevarnost opozarjajo tudi ostale udeležence v prometu. Dobra stvar novega A5 je, da so poslušali kupce, zato bo premogel samo prave zaključke izpušnih cevi.
Notranjost novega audija A5 je precej bolj napredna od tiste v starem A5. V prvi vrsti bo voznik imel pred sabo digitalne merilnike na 11,9-palčnem zaslonu, slednji pa bo s plastiko povezan z večjim 14,5-palčnim zaslonom multimedijskega sistema. Seveda sta na seznamu dodatne opreme tako projekcijski prikazovalnik kot dodatni zaslon za sovoznika, ni pa nam všeč trmasto vztrajanje pri svetleči črni plastiki v notranjosti, ki je tudi na večfunkcijski enoti na voznikovih vratih. Preko slednje je mogoče upravljati tako z delovanjem luči, ogledal, sedežev in drugo. Po napovedih ima novi A5 precej več prefinjenih materialov v notranjosti, takisto so zdaj sprednja vrata preko armaturne plošče povezana s tekstilom v različnih barvah, odvisno od opreme, so pa pri izdelavi uporabili trajnostne in veganske materiale, ki pridejo še posebej do izraza zaradi zajetne ambientalne osvetlitve kabine.
Audi A5 je zdaj postavljen na novo platformo za avtomobile z motorji na notranje zgorevanje, ki ji pri Audiju pravijo PPC, na slednji pa bo med drugim izdelan tudi naslednji audi Q5. Na voljo bo torej kopica bencinskih in dizelskih strojev, v roku leta dni pa bo na voljo tudi priključnohibridni pogon. Sprva bodo na voljo 2,0-litrski turbobencinski motor, ki bo ponudil 110 kW (150 KM) ali 150 kW (204 KM) moči, 2,0-litrski turbodizelski stroj z močjo 150 kW (204 KM), 3,0-litrski turbobencinski motor V6 pa bo v S5 ponudil 270 kW (367 KM) moči. Štirikolesni pogon quattro ultra bosta lahko imela zmogljivejši bencinski in turbodizelski stroj, najzmogljivejši turbobencinski V6 pa bo ponudil klasičen štirikolesni quattro. Blagohibridni pogonski sklop bo lahko lahko s strani generatorja ponudil začasnih 18 kW (24 KM) moči in do 230 Nm navora, zaradi česar bo mogoče povsem električno parkiranje vozila, ko bo baterija dovolj napolnjena. Isti generator omogoča rekuperacijo z močjo do 25 kW, ko se avtomobil ustavlja.
Po napovedih bodo vozni programi v novem audiju A5 ponudili bistveno večje razlike med udobno in dinamično vožnjo, s čimer se bo novinec lažje spopadel tako z mercedes-benzom razreda C kot BMWjem serije 3. Priključnohibridna pogona bosta omogočala dobrih 100 kilometrov električne vožnje, oba bosta premogla štirikolesni pogon in sistemsko moč 220 kW (300 KM) ali 270 kW (367 KM), najprej pa bodo na voljo izdaje z zgoraj omenjenimi motorji. Novi audi A5 bo na ceste zapeljal za novembra, že zdaj pa je mogoče oddati naročilo, vstopni model stane v Nemčiji najmanj 45.200 EUR. Za ta denar je poleg ostalega vključena tudi navigacija, električno pomična vrata prtljažnika in indukcijsko polnjenje pametnega telefona.
Audi A4 je postal A5
Beri dalje