Audi Q5 je na cestah pristal leta 2008 in od takrat kraljuje na lestvici prodaje v svojem segmentu. Veliko novosti in izboljšav je prinesla druga generacija, pozno leta 2016, v prvi vrsti pa je pomembno nadgradila prvo generacijo, da je avtomobil ostal enako zaželen. Zgodba se nadaljuje s tretjim audijem Q5, ki bo izdelan na povsem novi platformi za premijske avtomobile z motorji na notranje zgorevanje, ki so jo poimenovali PPC (premium platform combustion). Oblikovno je novinec kar nekaj linij povzel po audiju A5, spredaj pa se ponaša s široko in veliko masko, ožjimi led lučmi in dodatnimi dovodi za zrak na vsaki strani odbijača. Na zadku je kakopak led trak, ki povezuje luči, takisto bo mogoče spreminjati grafiko dnevnih luči spredaj in zadaj, poleg tega pa ima tretja zavorna luč v strešnem spojlerju dodatno funkcijo projiciranja svoje svetlobe na zadnje steklo, s čimer novi audi Q5 v primeru zaviranja še dodatno opozori nase. Še več, izpušne cevi pod zadnjim odbijačem so, tako kot pri A5, prave in ne več umetne, saj slednje z izjemo oblikovalcev niso bile všeč nobenemu.
slika
Če gre zunaj pravzaprav za evolucijo oblike, se je v notranjosti zgodila revolucija. Tako kot pri novih A5 in A6 lahko ima Q5 znotraj tri zaslone, pri čemer je sovoznikov 10,9-palčni na voljo ob doplačilu. V osnovi bo voznik imel digitalne merilnike na 11,9-palčnem zaslonu, za multimedijo bo na sredini še 14,9-palčni zaslon, slednji pa bo omogočal nalaganje aplikacij, na primer Youtube, neposredno v multimedijski sistem. Na sredinski konzoli je po novem ohlajana podlaga za brezžično polnjenje pametnih telefonov z močjo največ 15 vatov, sicer pa je mogoče polniti naprave, znova ob doplačilu, preko kabla spredaj z močjo največ 60, zadaj pa s kar 100 vati, torej idealno za prenosnike. Novi audi Q5 se lahko pohvali s precej boljšimi materiali kot doslej, prav tako pa omogoča številne možnosti personalizacije kabine. Mehkejši materiali na armaturi se lepo povežejo z oblogo vrat spredaj, na sedežih pa so trajnostni materiali, med drugim recikliran tekstil tudi iz volne, alternativni material semišu, ki mu pravijo Dinamica, pa je narejen iz skoraj 50 odstotkov recikliranega poliestra. Sama kabina novega Q5 je sicer bolj prostorna, prtljažnik pa je manjši za 30 litrov in skupno pogoltne 520 litrov. Polico prtljažnega prostora bo mogoče pospraviti v dvojno dno prtljažnika, ob doplačilu pa bo mogoče zadnje sedeže vzdolžno pomikati.
slika
Nemci so že zdaj potrdili, da bo tokratni audi Q5 zadnji z motorji na notranje zgorevanje, kar si bodo po vsej verjetnosti že čez kakšnih 5 let premislili. Vsekakor bodo k sreči za premikanje zadolženi klasični motorji, ki jih omogoča nova platforma PPC, na voljo pa bodo tako bencinski kot dizelski stroji, tudi priključnohibridni pogon. Vstopni 2,0-litrski turbobencinski TFSI bo ponudil 150 kW (204 KM) moči in 340 Nm navora, kupci pa se bodo lahko odločili ali za štirikolesni pogon quattro ali pogon na sprendji kolesi. Gre za blagohibridni pogonski sklop, katerega baterija pospravi do skupno 1,7 kWh elektrike, v kratih sunkih pa bo na voljo do 18 kW (25 KM) električne moči za pomoč pri pospeševanju, pri čemer sam sistem omogoča rekuperacijo zavorne moči do 25 kW.
slika
Seveda bo še vedno na voljo tudi 2,0-litrski turbodizelski TDI, ki bo verjetno še vedno najbolj zaželen, ponudil pa bo 150 kW (204 KM) moči in 400 Nm navora, moč pa se bo prenašala samo na vsa štiri kolesa. Vsi doslej omenjeni motorji bodo premogli robotiziran menjalnik z dvema sklopkama in sedmimi prestavami. Priključnohibridni Q5 TFSIe bo na voljo sredi prihodnjega leta, takrat pa bo za premikanje skrbela kombinacija 2,0-litrskega turbobencinskega motorja in elektromotorja, na voljo pa bo ali 220 kW (300 KM) ali 270 kW (367 KM) sistemske moči. Baterija bo shranila 25,9 kWh elektrike, s čimer bo mogoče prevoziti več kot 80 kilometrov samo na elektriko. Najbolj brutalen bo vsaj zaenkrat audi SQ5, kjer 3,0-litrski turbobencinski motor V6 ponudi 270 kW (367 KM) moči in 550 Nm navora, moč pa se bo na vsa kolesa prenašala preko pretvornika navora.
slika
Novi audi Q5 bo imel na voljo 11 barv zunanjosti, eno klasično, 7 kovinskih in tri z bisernim učinkom, pri čemer bodo slednje rezervirane za SQ5 in opremo S line. Ob doplačilu bodo na voljo še dražje barve iz ponudbe 'Audi exclusive', platišča bodo v diagonalo merila od 17 do 21 palcev, vstopni novi audi Q5 pa bo v Nemčiji na voljo za najmanj 52.300 EUR. Vstopni motor s štirikolesnim pogonom bo stal najmanj 54.650 EUR, dizelski Q5 najmanj 57.100 EUR, hitri SQ5 pa najmanj 82.900 EUR. Prvi primerki bodo na cestah zgodaj prihodnje leto.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Tudi tretjič globalna uspešnica?

Q5 je za Audi ekstremno uspešen model, saj globalno gledano dobi več lastnikov kot vsi ostali modeli. Bo v tretji generaciji audi Q5 še bolj uspešen?

Beri dalje
15 primerov dolgega električnega dosega
NOVICE
15 primerov dolgega električnega dosega
Priključni hibridi
Iztok Krajnc
Tudi starodobniki doživijo padec vrednosti
NOVICE
Tudi starodobniki doživijo padec vrednosti
Classic Analytics
Iztok Krajnc
Pozabljeni nemški revolucionar
NOVICE
Pozabljeni nemški revolucionar
Leichtbau Maier
Iztok Krajnc
Električni malček za 20.000 EUR
NOVICE
Električni malček za 20.000 EUR
Volkswagen ID.1 concept
Iztok Krajnc
Prihaja konec aprila
NOVICE
Prihaja konec aprila
Ferrari 296 VS
Iztok Krajnc
Test odsevnih brezrokavnikov
NOVICE
Test odsevnih brezrokavnikov
ADAC
Iztok Krajnc
Cene citroëna C3 aircross in ë-C3 aircross
NOVICE
Cene citroëna C3 aircross in ë-C3 aircross
Citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Bo pokopal porsche macan?
NOVICE
Bo pokopal porsche macan?
Alpine A390
Iztok Krajnc
Grdi raček se je spremenil v laboda
NOVICE
Grdi raček se je spremenil v laboda
Citroën TYPE-AMI by Caselani Carrosserie
Iztok Krajnc
1,8 % električnih avtomobilov
NOVICE
1,8 % električnih avtomobilov
Evropa
Iztok Krajnc