Dolgo smo ga čakali in naposled le dočakali. To je novi BMW M5. Avtomobil, ki si ga verjetno ekstremno želijo vsi goreči ljubitelji bavarskega avtomobilskega proizvajalci. V novi generaciji je dobil priključnohibridni pogonski sklop in precej bolj agresiven izgled, ki sledi tistemu pri novem modelu M3. To pomeni, da so kolesni loki napihnjeni spredaj in zadaj, obraz je malenkost razširjen in agresivno oblikovan z velikimi dovodi zraka, na zadku pa so seveda štiri izpušne cevi. V osnovi bo BMW M5 obut v 20-palčna platišča spredaj in 21-palčna zadaj. V notranjosti bosta spredaj najnovejša športna sedeža, takisto pa bo na voljo kar nekaj različnih barv kabine in dodatkov, takisto bo na voljo napredna armaturna plošča, ki jo poznamo tudi iz ostalih bmwjev serije 5. Grafika digitalnih merilnikov in multimedijskega sistema, ki gnezdi v drobovju 14,9-palčnega zaslona, bo seveda imela pridih športnosti, takisto pa bodo prikazani med hitro vožnjo pomembni podatki. Na voljo bodo različni programi vožnje, med drugim tudi funkcija kontroliranega odnašanja zadka in dodatna telemetrija.
slika
V drobovju novega M5 je spremenjena geometrija vzmetenja, tudi zaradi povečane oddaljenosti med kolesi na posamezni osi, na voljo so prilagodljivi blažilniki, vijačne vzmeti in prvič še štirikolesno krmiljenje. V osnovi bo BMW M5 premogel zavorne diske iz kompozitnih materialov, bolj zmogljive keramične zavore bodo na seznamu dodatne opreme, za slednje pa se bodo gotovo odločili tisti, ki bodo svoj novi M5 zapeljali tudi na dirkališče. Vzmetenje so morali prilagoditi tudi zaradi novega pogonskega sklopa, kjer 4,4-litrski turbobencinski motor V8 ob pomoči elektromotorja ponudi 535 kW (727 KM) sistemske moči in 1.000 Nm navora. Sam bencinski motor sicer proizvede 430 kW (585 KM) moči in 750 Nm navora, elektromotor pa še dodatnih 145 kW (197 KM) in 280 Nm navora, pri čemer se lahko začasno slednji poveča na 450 Nm. Elektromotor pridobiva elektriko s strani baterijskega sklopa, ki pospravi 19,6 kWh, posledično pa lahko BMW M5 samo na elektriko prevozi do 69 kilometrov. Na žalost se lahko baterija polni samo preko izmeničnega toka z močjo največ 11 kW.
slika
Novi BMW M5 ima sicer impresivne številke glede moči na papirju, zaradi dodatne teže pogona pa je dejansko malenkostno počasnejši od minule generacije. Tako se lahko zdaj do 100 km/h požene v 3,5 sekunde, kar je 0,2 sekundi počasneje kot prej, hitrost pa je v osnovi omejena na 250 km/h, ob doplačilu za paket BMW M driver pa lahko M5 prisopiha do hitrosti 305 km/h. Moč se na vsa kolesa prenaša preko samodejnega menjalnika z osmimi stopnjami, ki premore tri različne načine prenosa navora. Navor se tako lahko pošilja na vsa štiri kolesa, na vsa štiri z večjim poudarkom na zadnji kolesni par, lahko pa samo na zadnji kolesi. Za čim manj vrtenja v prazno, lepši prenos moči in manj poškodb pa je na zadnji premi še aktivni diferencial, poleg tega pa ima samo podvozje še obsežno dodatno oporo, trše pomožne okvirje in togo krmilno letev. Seveda ne manjkajo niti aktivno vzmetenje, dodatno obtežen krmilni mehanizem in različni programi vožnje, ki spremenijo delovanje tako pogona kot zavornega sistema, poleg tega pa sta na voljo še dva programa za hitro vožnjo M, ki sta dosegljiva preko gumba na volanu. Slednja po napovedih povsem spremenita vozno dinamiko in vsesplošno delovanje pogona, da se lahko hitro iz krotkega prelevi v dirkalno zverino.
slika
Glede na to da Bavarci še niso pokazali najbolj nabrite izdaje z dodatno oznako 'competition', pričakujemo, da bo slednja, ki jo bodo predstavili čez nekaj mesecev, premogla okoli 800 'konjičkov'. Na voljo bo tudi karavanski touring, vstopni model pa bo stal okoli 130 tisočakov.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Priključni hibrid s 727 ’konji’

Bavarci so končno pokazali nov nabriti BMW M5, ki premore priključnohibridni pogon, ta pa ponudi kar 727 ’konjev’ in 1000 Nm navora.

 

 

 

 

 

Beri dalje
Test pnevmatik za prikolice
NOVICE
Test pnevmatik za prikolice
ADAC
Iztok Krajnc
Prvi lifestyle karavan?
NOVICE
Prvi lifestyle karavan?
Rover P6 estoura
Iztok Krajnc
Majhni popravki bodo zadostni
NOVICE
Majhni popravki bodo zadostni
Dacia sandero
Iztok Krajnc
Vrnitev klasičnih športnih vrednot
NOVICE
Vrnitev klasičnih športnih vrednot
Longbow speedster & roadster
Iztok Krajnc
Ekskluzivnost in individualnost imata svojo ceno
NOVICE
Ekskluzivnost in individualnost imata svojo ceno
Cunard icon roadster by Boldmen
Iztok Krajnc
Do 792 kilometrov na elektriko
NOVICE
Do 792 kilometrov na elektriko
Mercedes-benz CLA
Iztok Krajnc
Nič več z deljenimi lučmi?
NOVICE
Nič več z deljenimi lučmi?
BMW serija 7
Iztok Krajnc
Posebnež
NOVICE
Posebnež
Suzuki jimny 6x4
Iztok Krajnc
Stal bo okoli 20.000 EUR
NOVICE
Stal bo okoli 20.000 EUR
Volkswagen ID. every1 concept
Iztok Krajnc
Praktična izdaja ostaja
NOVICE
Praktična izdaja ostaja
Mercedes-benz CLA shooting brake
Iztok Krajnc