Nemci so pokazali novo generacijo modela X3, ki se bo v tokratni izdaji ponašal z bencinskimi in dizelskimi motorji, tudi s priključnohibridnim pogonom. Električnega iX3 ne bo.
BMW X3 je med kupci bavarskih produktov zelo zaželen, saj je v zadnjih treh generacijah postal eden najbolje prodajanih modelov v ponudbi. Četrti X3 je vizualno seveda povsem spremenjen, bolj pomembno pa je, da bo zdaj na voljo s številnimi novimi tehnologijami in tokrat brez popolnoma električnega pogona. BMW iX3 je namreč dal prostor prihajajočemu električnemu ’neue klasse SUV’, ki ga bodo pokazali šele prihodnje leto. Do takrat pa bodo ljubitelji avtomobilov BMW uživali v četrti generaciji modela X3, ki se ponaša z bencinskimi in dizelskimi motorji, tudi s priključnohibridnim pogonom. Vstopni X3 bo za premikanje uporabljal 2,0-litrski turbobencinski motor z močjo 140 kW (190 KM) in 310 Nm navora, seveda bo motor del 48-voltnega blagohibridnega sistema. Takšen X3 se bo do 100 km/h pognal v 7,8 sekunde in bo lahko dosegel hitrost 215 km/h. Ljubitelji dizlov boste veseli, saj bo na voljo tudi 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 145 kW (197 KM) in 400 Nm navora, ki se bo do 100 km/h pognal v 7,7 sekunde, povprečno pa naj bi porabil med 5,8 in 6,5 litrov dizla na 100 prevoženih kilometrov. K sreči se Bavarci zavedajo želja svojih kupcev, zato bodo prihodnje leto v ponudbo dodali še dizelski stroj s šestimi valji.
Med bolj modernimi pogoni je priključnohibridni v X3 xDrive30e, kjer sta v sodelovanje prisiljena 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik in elektromotor, skupaj pa ponudita 220 kW (299 KM) sistemske moči in 450 Nm navora. Posledično se bo takšen X3 do 100 km/h pognal v 6,2 sekunde in bo najmanj varčen, če boste hoteli doseči največjo hitrost 215 km/h, povprečna poraba pa bo vsaj prvih 100 kilometrov ob polno napolnjeni bateriji znašala od 0,9 do 1,1 litra bencina. Baterijski sklop namreč pospravi 22,3 kWh (19,7 kWh neto) elektrike, posledično pa to pomeni, da se lahko samo na baterijo odpelje od 81 do 90 kilometrov daleč (WLTP). Zaenkrat edini motor s šestimi valji v ponudbi je 3,0-litrski turbobencinski v X3 M50 xDrive, ki ponudi 280 kW (381 KM) moči in 540 Nm navora, zato se bo do 100 km/h pognal v 4,6 sekunde in dosegel hitrost 250 km/h. Trenutno najzmogljivejši X3 bo imel še dodano dodelano vzmetenje, zajetnejše zavore M sport, športni diferencial M sport, variabilno krmiljenje in 20-palčna platišča.
Najbolj očitna novost nove generacije BMWja X3 je seveda drugačna oblika zunanjosti, ki premore veliko poklonov minulim modelov. Bolj škatlasta zunanjost bo na voljo z dvema osnovnima paketoma xLine in M sport, v obeh primerih pa bo novi X3 deloval moderno in ne pretirano drzno, kot nekateri drugi novi bavarski produkti. X3 j v dolžino zrasel za 40 in v širino za 20 milimetrov, po novem pa je kar 25 milimetrov bliže tlom, zaradi česar bo deloval še večji kot v resnici je. V dolžino sicer meri 4755, v širino 1920 in v višino 1660 milimetrov, medosje pa je dolgo 2865 milimetrov. Ledvički na maski nista pretirani in sta lahko osvetljeni, LED luči spredaj pa so zelo elegantne in premorejo matrično led tehnologijo, predvsem pa je zanimiv zadek avtomobila, kjer so bolj izklesana prtljažna vrata, prostor za registrsko tablico pa je tokrat na zadnjem odbijaču. Novi BMW X3 bo obut v platišča v velikosti od 18 do 21 palcev.
Še večje odstopanje od pretekle generacije je v notranjosti, kjer je veliko novih oblikovnih elementov, materialov in tehnologij. Voznik bo digitalne merilnike videl na 12,3-palčnem zaslonu, multimedijski pa v diagonalo meri 14,9 palcev. Pod slednjim je osvetljen panel z gumbi na dotik, drugih fizičnih gumbov na armaturi ne boste opazili, jih je pa nekaj na sredinski konzoli, kjer je še vedno vrtljiv upravljalnik za multimedijski sistem iDrive. V kabini je poleg tega veliko mehkih materialov, tako na armaturi kot na vratnih oblogah, pametna osvetlitev kabine pa se bo spreminjala glede na izbran program vožnje. Zanimiv je še podatek o prtljažniku, ki bo pospravil 570 litrov prtljage, 460 pri priključnem hibridu.
BMW X3 se v četrti generaciji ponaša z lažjo in tršo platformo, širšo zadnjo premo, z novim vzmetenjem sprednje osi z dvojnimi zglobi in s petvodilnim vzmetenjem zadaj. Vsi primerki bodo imeli vijačne vzmeti in pasivne blažilnike, seveda bodo prilagodljivi na seznamu dodatne opreme, ne bo pa na voljo niti zračnega vzmetenja niti štirikolesnega krmiljenja. Ker novi X3 nima električnega pogona, so lahko drobovje optimizirali za klasične motorje, posledično pa se je zmanjšala teža avtomobila, ki tehta od 1855 do največ 2065 kilogramov, kolikor tehta X3 s priključnohibridnim pogonom.
Novi BMW X3 lahko pričakujete jeseni, osnovni pa bo malenkost dražji od aktualnega, ki ga še vedno dobite za najmanj 56.200 EUR.
Brez električnega pogona
Beri dalje