Toyota je svoj zanimivi C-HR na ceste poslala leta 2016, od takrat pa so jih evropski kupci razgrabili že več kot milijon.
AVTOR
Iztok Krajnc
DATUM OBJAVE
06.01.2025
FOTO
Toyota
Toyota je svoj zanimivi C-HR na ceste poslala leta 2016, od takrat pa so jih evropski kupci razgrabili že več kot milijon.
NOVICE
Toyota C-HR je vsekakor poseben avtomobil za japonskega avtomobilskega proizvajalca, saj se je ponašal z drznimi linijami, ki so jih povzeli tudi vsi prihodnji avtomobili. C-HR je že leta 2016 ponudil nekonvencionalno obliko, dobre vozne lastnosti in prefinjene materiale v notranjosti, kar je seveda navdušilo številne kupce, saj so jih doslej v Evropi prodali že več kot milijon.
V drugi generaciji so linije še bolj drzne, avtomobil sam pa malenkost bolj prostoren in precej bolj napreden, tudi pogonski sklopi so elektrificirani in posledično bolj ekonomični. Vizualno je C-HR zelo podoben zadnji izdaji modela prius, na obrazu so dnevne luči v obliki črke C, pod njimi pa drzen odbijač z velikimi dovodi zraka v dveh barvah. Kontrastne barve se nadaljujejo praktično povsod na avtomobilu, predvsem pa je drugače oblikovan C-stebriček, zaradi katerega so lahko na zadnja vrata namestili tudi večja stekla. Zadek bo marsikomu všeč, saj tako kot prej premore dva spojlerja, eden je strešni, drugega pa dejansko ustvarijo zadnje luči. Dejansko se luči razprostirajo čez celotno širino avtomobila, na sredini pa je lep napis 'toyota C-HR'.
Notranjost je povsem nova in precej bolj sofisticirana, na armaturni plošči pa poleg digitalnih merilnikov na 12,3-palčnem zaslonu najdemo še 12,3-palčni zaslon multimedijskega sistema. Sami digitalni merilniki bodo odvisni od nivoja opreme, multimedijski sistem pa je znatno nadgrajen, hitrejši in tudi boljši v vseh pogledih, v priključnohibridnih izdajah bo navigacija prikazovala tudi polnilne postaje. Ambientalna osvetlitev prikazuje 64 različnih barv, če bo voznik želel, pa se bodo te lahko spreminjale v razmaku 1 ure ves dan. Še več, novi C-HR je izjemno povezljiv s pametnimi telefoni, celo do te mere, da bodo lahko lastniki avtomobil odklenili in zagnali preko mobilnega telefona. Veliko materialov je izdelanih iz recikliranih plastik, tudi prevleke za sedeže, ki so izdelane iz plastenk PET.
Na voljo je še nekaj več prostora v primerjavi s preteklo generacijo, ki je zadaj imela malo odmerjenega prostora. Dejansko je za zadnje potnike zdaj malenkost več prostora, čeprav je vstopanje na zadnjo klop še vedno malo okrnjeno. Koliko litrov prtljage gre v prtljažnik zaenkrat še ni jasno, po napovedih pa bo prtljažnik pogoltnil malenkost več kot je v pretekli generaciji, ki je sprejela 377 litrov tovora. Še več, priključnohibridna izdaja ne bo imela bistveno manj prostora v prtljažniku, saj so baterijo vgradili v samo dno vozila.
Tokrat je C-HR na voljo samo s hibridnimi pogonskimi sklopi, pri čemer je mogoče pri klasičnem hibridu izbrati ali 1,8-litrksi bencinski motor ali 2,0-litrski. V obeh primerih gre za peto generacijo hibridnega pogona, torej bo na voljo 102 kW (140 KM) oziroma 145 kW (197 KM) moči. Močnejši pogon bo premogel tudi električni štirikolesni pogon, torej bo na zadnji premi še dodaten elektromotor, z obema pogonoma pa se C-HR do 100 km/h požene v 9,9 oziroma 8,1 sekunde. Prvič je C-HR na voljo tudi s priključnohibridnim pogonskim sklopom, kjer 2,0-litrski bencinski motor sodeluje z elektromotorjem, ki pridobiva energijo s strani baterijskega sklopa, slednji pa pogoltne 13,8 kWh elektrike. Samo na elektriko je mogoče prevoziti do 65 kilometrov, skupno pa je na voljo 164 kW (223 KM) sistemske moči, zaradi česar se lahko takšen C-HR do 100 km/h požene v 7,4 sekunde. Vgrajeni polnilnik ima moč 7 kW, torej se lahko baterija napolni v dveh urah in pol.
Poleg tega je mogoča tudi vožnja samo z enim pedalom, saj ima novi C-HR še dodatno funkcijo izbire moči regeneracije zavorne moči, na voljo so tri jakosti. Ker je C-HR izdelan na posodobljeni platformi TNGA, so lahko inženirji našli pravo ravnovesje med užitkom v vožnji in udobjem, seveda pa je na voljo tudi ogromno novih varnostnih sistemov, med katerimi izstopa aktivni sistem za preprečevanje pretiranega pospeševanja, ko avtomobil pred sabo zazna drugo vozilo ali kakšno prepreko. Drug sistem omogoča progresivno upočasnjevanje med počasno vožnjo, ko pred samo zazna stoječe vozilo, seveda pa bodo na voljo tudi samodejno zaviranje v sili, opozorilnik na prečni promet od zadaj, ohranjanje voznega pasu in drugi varnostni sistemi. Toyota C-HR je pri nas na voljo za najmanj 30.490 EUR.