Južnokorejci so presenetili s svojim novim električnim malčkom, ki ga bomo v Evropi klicali inster, v Južni Koreji pa ga že poznajo pod imenom casper electric.
Hyundai inster bo za Hyundai verjetno zelo uspešen model, saj bo za ugodno ceno ponudil veliko. Inster je izdelan na osnovi mestnega malčka casper, ki se prodaja v Južni Koreji, pri nas pa bo na voljo samo električna izdaja pod imenom inster. Električni malček ne bo zanimiv samo zaradi cene vstopnega modela, temveč tudi zaradi dosega, saj bo vstopni model premogel baterijski sklop, ki bo pospravil 42 kWh elektrike, s tem pa bo po WLTP mogoče prevoziti dobrih 300 kilometrov. Verjetno bo za marsikoga še bolj zanimiva izdaja z večjo baterijo, ki bo shranila 49 kWh elektrike, s takšnim insterjem pa bo mogoče prevoziti že do 355 kilometrov po WLTP, če bo obut v 15-palčna platišča.
Inster z manjšo baterijo bo premogel elektromotor, ki bo proizvedel 71,1 kW (97 KM) moči in 147 Nm navora, s čimer se bo lahko do 100 km/h pognal v 11,7 sekunde, dosegel pa bo lahko hitrost 140 km/h. Inster z večjo baterijo bo premogel zmogljivejši elektromotor, ki bo ponudil že 84,5 kW (115 KM) moči in enakih 147 Nm navora, zato bo pospešek do 100 km/h trajal 10,6 sekunde, hitrost pa bo v tem primeru omejena na 150 km/h. Hyundai inster bo v vsakem primeru premogel hitro polnjenje z močjo največ 120 kW preko enosmernega toka, zato se bo lahko baterija od 10 do 80 odstotkov napolnila v 30 minutah, sicer pa bo vgrajeni polnilnik imel moč 11 kW. To pomeni, da se bo večja baterija na klasičnih javnih polnilnicah napolnila v dobrih štirih urah in pol, tako hitro kot klasično polnjenje pa bo potekalo preko vtiča na obrazu avtomobila. Inster bo poleg tega tudi zelo uporaben majhen električni avtomobil, saj bo iz svoje baterije lahko napajal tudi zunanje naprave.
Kako velik sploh je inster? V dolžino meri 3,82, v širino 1,61 in v višino 1,57 metra. To pomeni, da bo v notranjosti dovolj prostora tudi za štiri, čeprav se bosta verjetno najbolj udobno vozila dva. Zadnja klop je namreč pomična, kar lahko poveča uporabno prostornost prtljažnika z 280 na 351 litrov. Oblikovno je inster oblikovan popolnoma drugače kot drugi električni hyundaiji, tudi zaradi posebnih proporcij in drznega obraza. Večino stvari so povzeli po klasično gnanem modelu casper, na ostale električarje v ponudbi pa pravzaprav spominjajo samo luči v obliki posameznih pikslov spredaj in zadaj. Zaščitna in okrasna plastika vseokrog daje sicer terensko sposoben izgled, slednjega pa dopolnjujejo strešni nosilci ter zaščita podvozja spredaj in zadaj, kljuki zadnjih vrat pa sta skriti v C-stebrička.
Hyundai inster bo imel zelo uporabno notranjost, ki jo bo marsikdo gotovo z veseljem izkoristil tudi za spanje, saj je mogoče vse štiri naslone sedežev poklopiti v skoraj ravno dno, podobno kot je bilo to včasih mogoče pri prvi generaciji renaulta twingo. Spredaj praktično ni sredinske konzole, saj so dva utora za pijačo spojili z voznikovim sedežem, je pa med sprednjima sedežema na voljo tudi sredinski naslon. Kaj vse bo na voljo že pri vstopnem modelu ni jasno, so pa Južnokorejci omenili, da bo večina opreme in tehnologij na voljo že pri vstopnem primerku, torej bo seznam dodatne opreme kratek.
Kupci bodo inster lahko obuli ali v 15- ali v 17-palčna platišča, na voljo bo veliko strešno okno, celo 64 različnih barv ambientalne osvetlitve. Na voljo bo cela kopica varnostnih sistemov, tudi samodejno zaviranje v sili, 360-stopinjski pregled okoli vozila in opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, tudi brezžično polnjenje za pametne telefone, celo ogrevana sprednja sedeža in volan. Na armaturi bosta dva 10,25-palčna zaslona, klasični gumbi pa bodo na voljo za prezračevanje. Pametno. Prestavna ročica ob volanu bo enaka kot pri drugih električnih hyundaijih, vsesplošno pa inster že na fotografijah daje vtis dobre izdelave in relativno kvalitetnih materialov. Slednji so tudi trajnostni, saj so pri izdelavi kabine uporabili materiale iz recikliranih plastenk in polipropilen, ki so ga pridobili iz sladkornega trsa.
Južnokorejci bodo za inster ponudili razširjeno barvno paleto zunanjih barv, najprej pa bo novinec na voljo na domačem trgu. Seveda ga konec leta ali zgodaj prihodnje leto pričakujemo že v Evropi, kjer bo v osnovni izdaji kupce olajšal za slabih 25 tisočakov.
Električni malček za slabih 25 tisočakov
Beri dalje