Leta 1972 so pri znamki Renault predstavili prvo generacijo kasneje tržno izredno uspešnega renaulta 5, istočasno je koncern Renault v istem letu dokončno absorbiral butično znamko Alpine, kjer so se lahko pohvalili s športnimi uspehi modela A110. Pridobljeni 'športni kapital' so tedanji vodilni znamke Renault že kmalu želeli vnovčiti v serijski proizvodnji bolj zmogljive različice priljubljenega renaulta 5, vendar so šele leta 1975 začeli razmišljati o vgradnji 1,6-litrskega bencinskega motorja v dejansko kompaktni (dolžina (približno): 350 cm) in za današnje čase neverjetno lahkotni (masa vozila: od 730 do 800 kg) renault 5, vendar so se znašli pred težavo, ker je bil motorni koš prvotnega renaulta 5 enostavno premajhen za vgradnjo predvidenega 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika iz renaulta 16.
slika
Za rešitev te težave je proti koncu leta 1975 poskrbel Dominique Guérin, eden izmed zaposlenih pri znamki Alpine, ker je z ekipo hišnih zanesenjakov v obstoječi renault 5 vgradil izboljšano različico 1,4-litrskega 'Cléon' motorja, ki je po izvedenem tuningu lahko mobiliziral 68 kW (93 KM) pogonske moči pri športnih 6400 vrtljajih v minuti ter 116 Nm motornega navora pri relativno visokih 4000 vrtljajih v minuti. Predstavljeni prototipni 'hot hatch' (vroča kombilimuzina) je navdušil tedanje vodstvo koncerna Renault, nastanek serijske različice pa je najbolj zagovarjal Jean Terramorsi, ker je v tem avtomobilu takoj prepoznal njegov potencial (kasneje je renault 5 Alpine tudi uspešno opravičil ta potencial) na tedanjih športnih stezah. Terramorsi je zaslužen tudi za nastanek (leta 1974) tedaj najmočnejše serijske različice renaulta 5 v obliki različice 5 TS, ki se je lahko pohvalila z vgrajenim 1,3-litrskim motorjem ter 47 kW (64 KM) pogonske moči.
slika
Tako se je v marcu leta 1976 (približno pol leta po predstavitvi prvega Volkswagnovega golfa GTi) na evropskem tržišču pojavil renault 5 Alpine (masa: 850 kg), eden izmed prvih kompaktnih športnikov iz kategorije 'hot hatch' avtomobilov (ob tem nekateri viri omenjajo 3- in 5-vratno simco 1100 Ti (1973), pozabljajo pa na 3-vratni autobianchi A112 Abarth iz leta 1971 (prva predstavitev)), ki je ob preobrazbi v kompaktnega športnika dobil tudi nekaj modifikacij karoserije (ojačitve (debelejša pločevina) v predelu prednjih in zadnjih blatnikov, za 40 mm znižano podvozje, drugače oblikovana odbijača, par drugačnih zunanjih vzvratnih ogledal znamke Vitalino (model 'California') ter dodatna Alpine livreja, kasneje (po letu 1977) pa tudi nameščeni set značilnih 'bobine' aluminijastih platišč, prvotni primerki so počivali na jeklenih platiščih znamke Fergat. Sprememb pa je bila deležna tudi notranjost potniške kabine.
slika
Za tedanje čase je bila različica 5 Alpine (odnosno renault 5 Gordini, preimenovana verzija za Veliko Britanijo) zelo hiter avtomobil (0-100 km/h: 10,3 sekunde, največja hitrost: 173 km/h), ker je v pogledu končne hitrosti za seboj lahko pustila tudi avtomobile kot je tedanji ljudski BMW 318 (1,8-litra, 66 kW (90 KM), največja hitrost: 165 km/h), v pogledu pospeškov pa je lahko celo nagajala dejansko premijskemu 6-valjnemu BMW-ju 320 (90 kW/122 KM, pospeševanje od 0-100 km/h: 10,7 sekunde), predvsem zaradi tega ker sta oba omenjena BMW-ja precej bolje 'rejena' (od 1020 do 1115 kg). Leta 1978 ste moral v Nemčiji za renault 5 Alpine odšteti točno 14.120 nemških mark, dobrih 4.000 nemških mark več kot za osnovno različico renaulta 5 (prva generacija) in približno 1.500 mark manj kot za nov BMW 316. Do konca leta 1981 je nastalo približno 55.000 primerkov različice Alpine. 50 let kasneje smo dobili 'odlično rejenega' (masa: 1479 kg, po mnenju današnjega slaboumnega marketinga gre seveda za 'izredno lahek' avtomobil) spiritualnega naslednika renaulta 5 Alpine v obliki modela znamke Alpine, ki je po novem samostojna znamka.
slika
'Debeli električar' z oznako A290 GTS se lahko pohvali z vizualno podobo, ki posnema renault 5 Alpine, vendar ob povezavi z občutno večjo karoserijo (dolžina v območju 4. metrov) ter nešportno zasnovo (5-vrat) in pa že prav pošastno odmerjeno zalogo motorne moči (od 130 kW (180 KM) do 160 kW (220 KM)), ki na papirju obljublja veliko, v praksi pa boste prednosti občutno povečanega 'hleva s konji' čutili samo ob pospeševanju (0-100 km/h: 7,4, odnosno 6,7 sekunde), medtem ko vas bo prvotni renault 5 Alpine na avtocesti lahko celo prehitel, ker je hitrost novega električarja omejena na smešnih 160, odnosno 170 km/h (sramota za avtomobil z 220 KM). In za vse to boste morali odšteti približno 38.000 evrov. Res 'blazen napredek' avtomobilizma v zadnjih 50. letih.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Kultni športnik z nešportnim naslednikom

Pred kratkim so nam pri znamki Alpine predstavili nov električni serijski model z oznako A290 GTS, ki želi postati spiritualni naslednik prve, že rahlo pozabljene ‘hot hatch’ različice renaulta 5, ki jo v naših krajih nismo nikoli dobro spoznali, smo pa kasneje vseeno lahko spoznali serijsko ‘turbo petko’ druge generacije.

Beri dalje
Renault, ki stane vsaj 155.000 EUR!
NOVICE
Renault, ki stane vsaj 155.000 EUR!
Renault 5 turbo 3E
Iztok Krajnc
Novi clio je za ovinkom!
NOVICE
Novi clio je za ovinkom!
Renault clio
Iztok Krajnc
Električna mazda s klasičnim motorjem
NOVICE
Električna mazda s klasičnim motorjem
Mazda EZ-60
Iztok Krajnc
Outback na elektriko
NOVICE
Outback na elektriko
Subaru trailseeker
Iztok Krajnc
Z ogromnim motorjem V12!
NOVICE
Z ogromnim motorjem V12!
Aston martin DB12 AMR
Iztok Krajnc
Vrača se TT
NOVICE
Vrača se TT
Audi TT
Iztok Krajnc
Sedmi outback je SUV
NOVICE
Sedmi outback je SUV
Subaru outback
Iztok Krajnc
Pristal je na asfaltu
NOVICE
Pristal je na asfaltu
Range rover velar
Iztok Krajnc
25 odstotkov večji doseg
NOVICE
25 odstotkov večji doseg
Subaru solterra
Iztok Krajnc
Konkretna posodobitev
NOVICE
Konkretna posodobitev
Volvo S90
Iztok Krajnc