Leta 2022 nas je Toyota na tokijskem avtomobilskem salonu presenetila s konceptom GR GT3, ki bo zdaj očitno postal realnost.
Na uradu Evropske unije za intelektualno lastnino so se v zadnjih dveh letih že pojavile patentne fotografije, ki so skoraj potrdile prihod modela GR GT3, vendar brez velikega spojlerja zadaj. Nedavno smo na spletni strani urada videli tudi zanimiv logotip GR GT, pri Toyoti pa so vmes prihod dirkalnika že potrdili, ki bo v Evropi dirkal na svetovnem vzdržljivostnem prvenstvu (WEC). Obstaja velika verjetnost, da bo cestna izdaja verjetno premogla Lexusov logotip, Toyotin pa bo na dirkalniku.

To seveda pomeni, da bo 14 let po zaključku proizvodnje športnega lexusa LFA spet na voljo nekaj brutalnega. Lexus LFA so proizvajali dve leti, skupno so jih izdelali 500, 4,8-litrski bencinski motor V10 pa je ponudil 412 kW (560 KM) moči in 480 Nm navora. Lexus je z LFA leta 2012 podrl svetovni rekord za najhitrejši serijski motor, ki se od prostega teka do rdeče črte zavrti v 0,6 sekunde, tudi zato je moral vsak kupec zanj odšteti najmanj 125.000 EUR. Skoraj vse komponente avtomobila so razvili na novo, od zračenja, zvočnega sistema, celo do pnevmatik. Poleg tega je bil 4,8-litrski atmosferski bencinski desetvaljnik manjši od velike večine motorjev V8, Toyotini inženirji pa so ga razvili skupaj z Yamahinimi inženirji. Slednjim je pomagal še Yamahin glasbeni oddelek, zato so opisali zvok motorja kot ’rjovenje angela’. Lexus LFA se je do 100 km/h pognal v 3,7 sekunde in dosegel hitrost 325 km/h, seveda pa bo novi GR GT ali GR GT3 hitrejši, dosegel pa bo verjetno hitrost okoli 350 km/h.
Intenzivno testirajo GR GT3
Beri dalje