Južnokorejci so pokazali svoj najnovejši električni avtomobil – EV4. Kia EV4 bo lahko s polno baterijo po WLTP prevozila do 630 kilometrov.
Kia EV4 je tukaj! No, vsaj v digitalni obliki. Južnokrejci bodo električni EV4 na ceste v Evropi spustili šele v drugi polovici leta, do takrat pa se bodo ljubitelji električnih avtomobilov lahko navduševali nad zanimivo obliko in na papirju zanimivimi zmogljivostmi. Še bolj pomembno je, da bo kia EV 4 na voljo tako kot kombilimuzina in limuzina, v drobovju pa bo enaka platforma E-GMP, zaradi česar bosta obe vozili imeli enako medosje. Seveda bo imela limuzina 30 centimetrov daljši previs, zato bo v dolžino merila kar 4,73 metra, kar je celo 3,5 centimetra več kot EV6, kombilimuzina pa bo dolga 4,43 metra.

Na voljo bosta dva baterijska sklopa, ki bosta pospravila ali 58,3 ali 81,4 kWh elektrike, pri čemer bo lahko limuzina prevozila največ 630 oziroma 430 kilometrov po WLTP, kombilimuzina pa največ 590 oziroma 410 kilometrov. Južnokorejci sicer niso navedli točne moči najzmogljivejšega polnjenja, bo pa na hitrih polnilnicah mogoče baterijo od 10 do 80 odstotkov napolniti v 29 ali 31 minutah. V vsakem primeru bo vsaj sprva na voljo samo en elektromotor na sprednji premi, ki bo ponudil 150 kW (204 KM) moči, tako da se bo lahko kia EV4 do 100 km/h pognal ali v 7,7 ali 7,4 sekunde, prav tako pa bo lahko dosegel hitrost 170 km/h. Kasneje pričakujemo še zmogljivejši kia EV4 s štirikolesnim pogonom in močjo okoli 220 kW (300 KM). Še več, kia EV4 bo na voljo z naprednim sistemom regenerativnega zaviranja, zato bo omogočena tudi vožnja s samo eno stopalko, če bo voznik tako želel.

Oblikovno so oblikovalci ostali precej blizu konceptu EV4, ki so ga pokazali leta 2023. Luči so tako rekoč enake, takisto dnevne luči, skoraj enaki so spodnji dovodi zraka na sprednji strani avtomobila, je pa temni rob čez širino avtomobila malenkost ožji. Na strani lahko vidimo črne A, B in C stebričke, torej tako kot pri konceptu, zadek limuzine pa je vsekakor svojevrsten, pri čemer se tako streha kot zadnje steklo elegantno spuščata proti malenkost dvignjenemu zadku avtomobila. Zadnje luči so pri limuzini precej podobne tistim spredaj, kombilimuzina pa ima skoraj povezane preko prtljažnih vrat. Kombilimuzina bo v Evropi verjetno bolj priljubljena, čeprav je limuzina vsekakor bolj markantna in ponuja celo 490-litrski prtljažnik, kombilimuzinski EV4 pa pospravi 'samo' 435 litrov. Seveda je odprtina pri limuzini manjša, zato bo kombilimuzinski EV4 gotovo imel bolj praktičen prtljažnik.

V notranjosti je velik 30-palčni zaslon na armaturni plošči, ki združuje digitalne merilnike na 12,3-palčnem zaslonu, upravljanje s prezračevanjem na 5-palčnem zaslonu in multimedijski zaslon na 12,3-palčnem zaslonu. Seveda bodo na voljo številne pretočne vsebine, najmodernejša kartografija za navigacijo, ki se bo sprotno posodabljala, med polnjenjem bo mogoče v živo spremljati tudi video programe na zahtevo. V tem primeru bo prišel prav nov program za sproščanje 'rest mode', ki bo spustil naslona sprednjih sedežev in zmanjšal svetilnost, filmi pa bodo prišli še bolj do izraza zaradi opcijskega ozvočenja Harman/Kardon z osmimi zvočniki.

Kia EV4 bo na voljo z najnaprednejšimi varnostnimi sistemi, zaradi zakonov Evrope tudi s številnimi nadležnimi opozorilniki za najbolj butaste zadeve, ki pa jih bo mogoče izključiti. Kia EV4 bo v limuzinski izdaji izdelana v Južni Koreji, kombilimuzinska različica pa na Slovaškem. Vstopni model bo brez subvencije stal okoli 37.000 EUR.
37.000 EUR v drugi polovici leta
Beri dalje