Avtomobilski proizvajalci eden za drugim obračajo ploščo. Tudi znamka Smart kmalu ne bo imela več samo električnih modelov, temveč tudi hibride.
Novi smart 5# ne bo imel samo električnega pogona, saj bo kmalu na voljo tudi s priključnohibridnim pogonom. Prodaja povsem električnih avtomobilov se namreč globalno zmanjšuje, zato se, v skrbi za prodajo, proizvajalci hitro znova odločajo za pogone z motorji na notranje zgorevanje. Seveda so zdaj vsi polnih ust, kako je treba na poti do popolnoma električne vožnje imeti prehodno tehnologijo, kar so navedli tudi pri Smartu, tako da lahko pričakujemo, da bo mnogo njihov modelov kmalu na voljo s priključnohibridnimi pogoni. Tudi zato, ker je prodaja priključnih hibridov v velikem porastu tudi na Kitajskem.

Tehnične podrobnosti priključnohibridnega pogona za smart #5 sicer še niso znane, bi pa lahko uporabljal podoben pogon kot geely galaxy starship 7 EM-i, saj sta lastnika znamke Smart tako Geely kot Mercedes-Benz. To pomeni, da bodo z elektromotorjem združili 1,5-litrski turbobencinski motor z močjo 82 kW (110 KM) in 136 Nm navora, elektromotor pa bo sicer ponudil kar 160 kW (217 KM) in 262 Nm navora. Na voljo sta dva različno velika baterijska sklopa (litij-železova fosfatna baterija), ki pospravita ali 8,5 ali 19,1 kWh elektrike, posledično pa so na kitajskih testiranjih (ki niso najbolj realna) prevozili največ 54 oziroma 120 kilometrov. Geely galaxy starship 7 EM-i sicer tehta 1724 kilogramov, s polno veliko baterijo in polnim rezervoarjem bencina pa je mogoče prevoziti kar 1421 kilometrov, čeprav bi se ta številka na testiranjih WLTP verjetno spustila na kakšnih 900 ali manj. Električni smart #5 pa sicer trenutno ponudi ali 250 kW (340 KM) ali 308 kW (420 KM) sistemske moči, pri čemer manjša baterija pospravi 76 kWh elektrike in premore 400-voltno električno arhitekturo, večja baterija, ki shrani 100 kWh, pa premore 800-voltno električno arhitekturo. Na testiranjih WLTP so prevozili največ 569 oziroma 740 kilometrov.

Kdaj bo smart #5 na voljo s priključnohibridnim pogonom sicer še ni znano, se bo pa to verjetno zgodilo že zgodaj prihodnje leto. Smart je samo še ena od številnih znamk po Oplu, Mercedes-Benzu, Geelyju, Lotusu, Zeekrju in Porscheju, ki je preklicala napoved izdelave samo povsem električnih avtomobilov. Tako bodo motorji na notranje zgorevanje skrbeli za premikanje avtomobilov gotovo vsaj še nekaj desetletij.
Nič več samo električna znamka
Beri dalje