Japonci so že leta 2005 predstavili koncept avtomobila na vodik z imenom fine-X, ki je poleg futurističnega izgleda znal še zelo enostavno bočno parkirati.
Toyota je znana po svoji zanesljivosti, ta sloves pa so ustvarili v 88 letih obstoja. V svoji zgodovini so predstavili že veliko zanimivih konceptov, še posebej pa izstopa fine-X iz leta 2005. Pred dvajsetimi leti so na avtomobilskem salonu v Tokiu pokazali koncept avtomobila z vodikovo gorivno celico, ki je premogel ogromno prostora, prav tako pa se je po potrebi lahko premikal tudi kot rakovica. To bi pri serijskem avtomobilu prišlo še posebej prav tistim, ki jim bočno parkiranje ni najbolj všeč.

Koncept toyota fine-X je bil predogled kompaktne kombilimuzine, ki so jo že takrat izdelali z vizijo ekologije in emocij. Danes se avtomobil na vodik ne zdi več nič posebnega, leta 2005 pa so bili mnogi nad tem presunjeni. In ne samo nad tem, navdušeni so bili nad možnostjo premikanja na stran, saj so kolesa imela neodvisno krmiljenje, zaradi katerega se je vsako kolo lahko obrnilo za do 90 stopinj. To je seveda tudi pomenilo, da se je avtomobil lahko obrnil praktično na mestu, precej lažje pa je bilo tudi bočno parkiranje. Toyota fine-X se je premikala s pomočjo štirih elektromotorjev, po eden je bil v vsakem kolesu, to pa je nenazadnje pomenilo tudi večjo učinkovitost, saj se je moč prenašala takoj in neposredno na kolesa. Vsako kolo je nadziralo tudi svoj navor, kar je pomenilo izboljšan oprijem in vodljivost na raznoraznih cestah in v različnih razmerah, takisto pa je že takrat sistem premogel regeneracijo zavorne moči.

Fine-X je bil zanimiv tudi zaradi svoje veličine, saj je bil velik kot današnji yaris, v notranjosti pa je ponudil toliko prostora kot precej večji camry. Vrata so se na vsaki strani odpirala navzgor, sedeži pa so bili električno pomični in so se lahko pomaknili tudi izven avtomobila, s čimer so olajšali vstopanje. Še več, odstranil se je tudi sam volan, ko je bilo treba naložiti ali odložiti potnike.

Leto kasneje so sicer pri Toyoti pokazali enak koncept imenovan fine-T, ki je uporabljal več trajnostnih materialov, v osnovi pa je bil precej podoben konceptu fine-X. Slednji pa je zaradi številnih naprednih idej bil morebiti celo malenkost preveč futurističen za leto 2005, zato nikoli ni doživel serijske proizvodnje. Še danes je proizvodnja vodikovih avtomobilov v povojih, žal zaradi slabe infrastrukture, ki pa se bo seveda v prihodnjih letih razširila do te mere, da bomo lahko tudi v Evropi okoli leta 2030 brezskrbno vozili na vodik. Že pred dvajsetimi leti pa so pri Toyoti lepo predstavili, kako lahko združiš brezemisijsko vožnjo, inovacije in futurizem, kar je seveda sprožilo številne druge kasnejše tehnološke revolucije znotraj Toyote, zaradi česar so v zadnjih dvajsetih letih tudi hibridni pogoni znatno napredovali.
Japonska rakovica
Beri dalje