Pri Lexusu so končno predstavili svoj najmanjši LBX, s katerim bodo napadali premijske kupce križancev segmenta B.
Obliko novinca so zasnovali v Evropi, vsekakor pa je izdelan na platformi GA-B, ki podlaga tudi toyoto yaris cross. Inženirji so platformo malenkostno prilagodili, da ponudi še več udobja in boljše vozne lastnosti, vsesplošno pa bo LX ponudil bolj kvalitetne materiale in širši nabor personalizacije. Oblika je sicer samosvoja in malo spominja na cenejšega brata, vsekakor pa premore tudi masko, po kateri so znana vozila Lexus, le da je precej manjša. Kljub temu je dovodov zraka veliko, nad masko pa je ozka linija, ki povezuje sprednje luči. Na zadku je led trak čez celotno širino, nad njim pa je s stilu police dvignjen sredinski del, ki vizualno zniža težišče avtomobila. LBX sicer v dolžino meri 4,19 metra, v širino 1,82 in v višino 1,54, hkrati pa je medosje daljše za 2 centimetra v primerjavi z yaris cross, kar se pozna tudi pri manjšem nagibanju med ovinki, torej pri bolj stabilni agilni vožnji.

Za premikanje skrbi hibridni pogon, ki premore 1,5-litrski bencinski trivaljnik in elektromotor, skupaj pa sistem proizvede okroglih 100 kW (136 KM) moči in 185 Nm navora. Poleg tega ima pogon še novejšo nikelj-metal hidridno baterijo, ki je lažja in bolj kompaktna od ostalih, ki jih premore koncern Toyota, obenem pa omogoča hitrejše polnjenje in praznjenje, za bolj učinkovito in ekonomično vožnjo. Ker je moč baterije večja, je bolj izkoriščen tudi elektromotor, kar se odraža v hitrejšem pospeševanju, hkrati pa se bolje ujame tudi z menjalnikom CVT, da je pospeševanje bolj linearno. V mestih bo mogoče več kot 50 odstotka časa voziti na elektriko. Skupno se takšen LBX do 100 km/h požene v 9,2 sekunde, če je pogon samo na sprednji kolesi, na voljo pa bo tudi električni štirikolesni pogon z dodatnim elektromotorjem na zadnji premi.

V notranjosti bodo voznika pričakali digitalni merilniki na 12,3-palčnem zaslonu, seveda pa bo mogoče doplačati tudi za projekcijski prikazovalnik. Materiali bodo sofisticirani z veliko usnja in mehko plastiko, vsesplošno boljši od konkurentov. Multimedijski sistem je takisto nov z velikim 9,8-palčnim zaslonom, ki deluje gladko in ponuja veliko informacij. LBX na žalost ne bo poznan po pretirani praktičnosti, saj je na zadnji klopi vseeno malo prostora, takisto so odprtine zadnjih vrat majhne, zato vstopanje in izstopanje ne bo najlažje. Odlagalna mesta spredaj so zadostna, saj sta dva utora za pijače na sredinski konzoli, zadaj pa ni ne utorov ne žepov na sprednjih sedežih. Prtljažnik sicer pri sprednjem pogonu pogoltne 332 litrov tovora, pri štirikolesnem samo še 255 litrov.

Lexus LBX bo imel veliko varnostnih sistemov, že v osnovi radarski tempomat, sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem za opozarjanje pred naletom s samodejnim zaviranjem, opozorilnik na vozila v mrtvem kotu in na prečni promet od zadaj. Sistem bo tudi preprečil odpiranje vrat, če bo zaznal, da se približuje ali kolesar ali avtomobil. Lexus LBX bo naprodaj jeseni, prvi pa bodo pri lastnikih od marca prihodnje leto.
Najmanjši križanec v ponudbi
Beri dalje