Volvo želi v naslednjih 18 mesecih imeti v ponudbi polovico električnih avtomobilov, kar jim bo uspelo tudi z novim EX30.
Volvo EX30 je najmanjši križanec v zgodovini znamke, zanaša pa se na tehnologijo, ki jo je razvilo matično podjetje Geely. Novinec je izdelan na prilagodljivi platformi SEA (sustainable experience architecture), ki podlaga tudi novi smart #1. V dolžino meri 4,23 metra in je skoraj 25 centimetrov krajši od mercedes-benza EQA, njegov prvi nasprotnik po velikosti pa bo prihajajoči električni mini countryman. Medosje meri 2,65 metra, torej je samo 5 centimetrov krajše od tistega pri precej večjem XC40, oblikovno pa se EX30 zanaša na zadnjo generacijo oblikovalskega jezika, ki še vedno premore sprednji svetlobni podpis v stilu 'Torovega kladiva'. EX30 ima kratka previsa, od leta 2024 pa bo na voljo tudi vizualno bolj terenska različica cross country.

Na voljo so tri konfiguracije pogona, pri čemer vstopni motor na zadnji premi v osnovi proizvede 199 kW (271 KM) in 343 Nm navora, baterijo pa dovaja baterijski sklop, ki premore baterijski sklop, ki pogoltne 51 kWh elektrike, od tega jih je 49 namenjenih za potrebe vožnje. S polno baterijo je mogoče prevoziti do 340 kilometrov, hitrost je omejena na 180 km/h, do 100 km/h pa se požene v 5,7 sekunde. Omogočeno je hitro polnjenje z močjo do 134 kW preko enosmernega toka, tako da se od 10 do 80 odstotkov napolni v 26 minutah. Enak motor premore tudi večjo baterijo z neto kapaciteto 64 kWh, bruto 69 kWh, prav tako pa se lahko do 100 km/h požene v 5,3 sekunde, saj premore baterija večjo napetost, polnjenje preko enosmernega toka pa je mogoče z močjo do 153 kW. Takšen EX30 bo lahko s polno baterijo prevozil do 480 kilometrov. Najzmogljivejši EX30 bo imel dva elektromotorja in večjo baterijo, skupno bo na voljo kar 314 kW (428 KM) moči in 543 Nm navora, zaradi česar se bo lahko do 100 km/h pognal v 3,6 sekunde, skupno pa bo lahko prevozil vsega 460 kilometrov (WLTP).

Notranjost novinca je minimalistična, kot smo vajeni od švedskih produktov, na armaturni plošči pa je pokončno postavljen zaslon multimedijskega sistema, ki je dejansko postavljen nad sredinski predal. Tako lahko do predala enostavno dostopata tako voznik kot sovoznik, prav tako pa na vratih ne boste našli zvočnikov, saj se en velik zvočnik razprostira čez celotno zgornjo stran armaturne plošče. Med sedežema so dodatna odlagalna mesta, tudi prostor za polnjenje pametnega telefona in žepki za spravljanje pametnih telefonov na zadnji strani prednjih sedežev. Sredinski naslon premore odlagalno škatlo, ki je snemljiva, poleg tega pa prtljažnik pogoltne še 318 litrov tovora.

Kupci se bodo lahko odločili za eno od petih barv zunanjosti in med številnimi dodatki za notranjost, na voljo bodo tudi trije paketi opreme. Najcenejši imenovan 'core' bo na voljo šele nekaj mesecev po splovitvi, tako da bo vsaj zaenkrat vstopni paket premogel 12,3-palčni zaslon za digitalne merilnike, brezžično preslikavo pametnih telefonov na večji zaslon, 18-palčna platišča, oziroma 19-palčna, če bo avtomobil opremljen z večjo baterijo, ozvočenje Harman Kardon, dvopodročno klimatsko napravo, ogrevana sprednja sedeža in ogrevan volan, toplotno črpalko, senzorje za parkiranje spredaj in zadaj, kamero za parkiranje in polnilec z močjo 11 kW. Kakšne posebne ugodnosti bo EX30 ponujal na našem trgu zaenkrat še ni jasno, bodo pa kupci v tujini deležni triletnega paketa, ki bo v ceno vozila že imelo všteto tudi servisiranje. Vstopni model bo stal okoli 36.000 EUR, ob doplačilu pa bodo na voljo tako večja platišča, boljši pregled okoli vozila s kamerami, tudi električna sprednja sedeža in polnilnik z močjo 22 kW. Prvi EX30 bodo na cestah šele v prvi četrtini prihodnjega leta.
Naprodaj za okoli 36 tisočakov
Beri dalje