V Neckarsulmu, ki ga v današnjih časih povezujemo predvsem z znamko Audi, so bili številni zaposleni v tedanji tovarni znamke NSU na začetku leta 1950 zelo zaskrbljeni glede nadaljnjega razvoja njihovih poslovnih karier, ker so izvedeli, da bodo Američani na sredini leta 1950 stornirali donosen posel popravljanja in servisiranja njihovih vojaških in civilnih vozil, ki so jih ameriški vojaki uporabljali v povojni, na različne sektorje razdeljeni Nemčiji. Vodilni pri znamki NSU so se dobro zavedali tega, da bi ukinitev tega posla lahko pripeljala do masovnih odpuščanj zaposlenih, posledično so se pričeli ukvarjati z iskanjem nadomestnega posla, ki bi ohranil delovna mesta pri znamki NSU.
slika
Ker so bili to časi, ko so Nemci z velikim navdušenjem sprejeli prihod tedanjih, večinoma italijanskih skuterjev, so vodilni znamke NSU leta 1950 navezali stike z vodilnimi pri milanski znamki Innocenti, kjer so izposlovali licenco za izdelavo njihovega skuterja z imenom lambretta (1947-1972), ki pa v pogledu priljubljenosti ni nikoli ujel legendarne vespe (izdelek znamke Piaggio). Ime lambretta pa simbolizira poreklo tega skuterja, ker so ga Italijani izdelovali v milanskem predmestju Lambrate. Pri znamki NSU so do konca leta 1956, ko je potekla licenca, izdelovali dve različno močni različici italijanskega skuterja, ki so ga po licenci izdelovali še v nekaterih državah (Velika Britanija, Argentina, Čile, Indija in Španija).
slika
Do zaključka leta 1954 so Nemci izdelovali samo 125 kubično verzijo (4,5 KM / 3,3 kW), ki je lahko uporabnika prevažala z največ 70 km/h, kasneje so Nemci dobili 150 kubično različico (6,2 KM / 4,6 kW), ki je bila posledično nekoliko hitrejša (največja hitrost: 81 km/h). Do zaključka proizvodnje v letu 1956 so pri znamki NSU izdelali približno 117.000 serijskih primerkov modela lambretta, ki ga je nasledil model prima. Do zaključka dvokolesne ere (1964) pri znamki NSU so izdelali približno 160.000 primerkov modela prima. Leta 1957 je NSU pričel pošiljati sestavne dele za model prima tudi v sarajevski Pretis (Preduzeće Tito Sarajevo), sicer predhodniku družbe UNIS-TAS (Tvornica Automobila Sarajevo). V Pretisu so s proizvodnjo skuterjev in motociklov znamke NSU zaključili leta 1967. Lambretta se je na tržišče vrnila leta 2012, kot izdelek indijske znamke LML.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Nemška Italijanka

Letos mineva že 150 let od rojstva legendarne znamke NSU, kjer je od sredine leta 1950 pa vse do zaključka leta 1956 nastajala tudi dvokolesna ‘nemška Italijanka’ v obliki elegantnega skuterja z imenom lambretta, ki so ga prvotno razvili pri znamki Innocenti v Milanu.

Beri dalje
Prihodnje leto!
NOVICE
Prihodnje leto!
Dacia bigster
Iztok Krajnc
Avto je na soncu pregreta past!
NOVICE
Avto je na soncu pregreta past!
AVP
Iztok Krajnc
Priključnohibridnih 782 ‘vrancev’
NOVICE
Priključnohibridnih 782 ‘vrancev’
Bentley flying spur
Iztok Krajnc
Tole bo električni cayenne
NOVICE
Tole bo električni cayenne
Porsche cayenne EV
Iztok Krajnc
Za še bolj prostran nasmeh
NOVICE
Za še bolj prostran nasmeh
Porsche panamera turbo S E-hybrid in GTS
Iztok Krajnc
Zbogom in adijo!
NOVICE
Zbogom in adijo!
Mercedes-benz EQC
Iztok Krajnc
Po vzoru električnega kolosa
NOVICE
Po vzoru električnega kolosa
Kia sportage
Iztok Krajnc
Vstopni model s 360 ‘konji’
NOVICE
Vstopni model s 360 ‘konji’
Porsche macan
Iztok Krajnc
Nesrama podražitev majhnih in kompaktnih avtomobilov
NOVICE
Nesrama podražitev majhnih in kompaktnih avtomobilov
ADAC
Iztok Krajnc
Bo tudi RS 7 priključni hibrid?
NOVICE
Bo tudi RS 7 priključni hibrid?
Audi RS 7
Iztok Krajnc