BMW serije 1 je v aktualni generaciji že skočil pod nož, rezultat pa je spremenjena zunanjost, več naprednih tehnologij in nadgrajeni pogonski sklopi.
BMW serije 1 je eden bolje prodajanih modelov Bavarske znamke, zato je jasno, da so mu namenili prenovo, saj v aktualni generaciji na cestah vztraja že od leta 2019. Dejstvo je, da bo serija 1 v izdaji F40 na cestah dlje časa kot smo sprva mislili, posledično pa so se Bavarci ravno zato odločili za bolj obsežno prenovo, ki zajema tako vizualne kot mehanske spremembe. Dejansko bo takoj opazno, da gre za posodobitev, saj serija 1 poslej premore bolj očiten in eleganten nos na obrazu, masko so zožili in razširili, obenem pa so spremenili grafiko sprednjih luči, ki so že v osnovi malenkost bolj drzno oblikovane. Največja sprememba na strani je številka 1 na C-stebričku, na zadku pa so spremenili obliko luči, da se v zunanji enoti zdaj zajeda odbijač. Seveda imata oba odbijača drugačno obliko, poleg tega pa je avtomobil zdaj 42 milimetrov daljši in 25 višji kot poprej, torej skupno v dolžino meri 4361 in v višino 1459 milimetrov.
Novosti se nadaljujejo v notranjosti, kjer sta zdaj v enem ohišju združena dva zaslona na armaturni plošči, 10,25-palčni za digitalne merilnike in 10,7-palčni za multimedijo. Slednja je najnovejša, gre za operacijski sistem OS 9, ki premore cel kup novih funkcionalnosti, tudi možnost dodajanja novih bližnjic na zaslon. Poleg tega so dejansko spremenili izgled armaturne plošče, na kateri ni več gumbov, drugačni sta oblika in lokacija prezračevalnih rež, spremenjeni so gumbi za spreminjanje nastavitev zunanjih vzvratnih ogledal, drugačen je tudi volan. Če je dobra odločitev, da v kabini ni več klasičnega usnja, bo pokazal čas, so pa materiali izdelani iz recikliranih plastenk PET. Če bo to povzročilo dodatno 'švicanje' med vožnjo bomo ugotavljali na testu, bodo pa zdaj kupci nad serijo 1 še bolj navdušeni tudi zaradi možnosti podiranja zadnjih naslonov po sistemu 40:20:40.
BMW serije 1 je prvi BMW, ki opušča oznako 'i' ob številki, ki je doslej naznanjala prisotnost bencinskega motorja. Črka je zdaj rezervirana za električna vozila, zato bodo oznake na zadku enostavno 120 in M135 xDrive za bencinske stroje, tudi 118d in 120d za dizelske enote. Vstopni BMW serije 1 bo sicer premogel 1,5-litrski blagohibridni turbobencinski trivaljnik, ki bo ponudil 125 kW (170 KM) moči in 280 Nm navora, že v osnovi pa se bo moč na sprednji kolesi prenašala preko robotiziranega menjalnika z dvema sklopkama in sedmimi prestavami. Takšen BMW 120 bo do 100 km/h potreboval 7,8 sekunde, dosegel pa bo lahko hitrost 226 km/h. Najzmogljivejši M135 xDrive bo po drugi strani premogel 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 221 kW (300 KM) in 400 Nm navora, kar je malenkost manj kot prej, ko je bilo na voljo 225 kW (306 KM) moči in 450 Nm navora. Posledično bo za 0,1 sekunde počasneje dosegel hitrost 100 km/h, skupno v 4,9 sekunde, hitrost pa bo še vedno omejena na 250 km/h. Še več, BMW M135 xDrive bo poslej zadaj premogel štiri izpušne cevi in ne več samo dveh, moč se bo jasno prenašala na vsa kolesa. V izdajah 118d in 120d bo 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik ponudil ali 110 kW (150 KM) ali 120 kW (163 KM) moči.
V podkožju so inženirji spremenili kar nekaj stvari, tako da so dejansko izboljšali agilnost, natančnost krmiljenja in dinamičnost med ovinki, tudi zaradi povečane togosti karoserije in dodelanega podvozja. To so dosegli z optimizacijo kinematike, z novimi prednapetimi nosilci stabilizatorjev in z novimi blažilniki. Poleg tega so za 20 odstotkov povečali tudi kot hoda sprednjih koles, s čimer so dosegli povečano stabilnost in več povratnih informacij na krmilnem sistemu.
V osnovi lahko kupci pri osveženi seriji 1 pričakujete 17-palčna platišča, elektronsko poklopna zunanja ogledala, klimatsko napravo in navigacijski sistem, takisto preko zraka omogočena Android Auto in Carplay. Nekatere dodatne stvari bodo poslej na voljo v sklopu paketov opreme, tako da bo projekcijski prikazovalnik na primer na voljo s sistemom za samodejno parkiranje, paket 'premium' pa bo dodal pametni ključ za lažji vstop in zagon, projektorje pod zunanjimi ogledali, ki projicirajo logotip znamke in seveda napredne LED luči. Vstopni BMW serije 1 bo po novem na voljo za najmanj 29.900 EUR.
Nož je prinesel vrhunsko tehnologijo
Beri dalje