Porsche panamera je ob svojem prihodu leta 2009 povzročil veliko nemira, enako pa Nemci upajo za prihod tretje generacije, ki je že na voljo za naročilo. Oblikovno ni drastičnih sprememb, saj se Nemci držijo preverjenega recepta, vsekakor pa gre za evolucijo oblike druge generacije, bo pa tretja panamera vseeno malenkost bolj agresivna pri razmeroma enakih proporcijah. Luči na obrazu so malenkost večje in bolj oglate, za osvetljevanje pa je zadolžena enaka napredna led-tehnologija, ki skrbi za osvetljevanje cestišča pri modelu cayenne. Na zadku je zdaj bolj enostaven led trak, ne na straneh razširjen, kot poprej, predvsem pa je za boljši pregled nazaj zdaj na zadku nameščeno večje zadnje steklo. Če vas že srbijo prsti, se boste lahko ob naročilu odločili za platišča v velikosti od 19 do 21 palcev.
slika
Kabina je zdaj precej bolj elegantna, minimalistično očiščena gumbov in seveda bolj futuristična. Panamera vozniku ponuja digitalne merilnike na novem 12,6-palčnem ukrivljenem zaslonu, ki je ekstremno prilagodljiv in lahko prikazuje vse od tradicionalnih merilnikov do futurističnih, seveda tudi zemljevid, če voznik to želi. Poleg tega je na voljo tudi projekcijski prikazovalnik, ki projicira podatke o vožnji na vetrobran, na armaturni plošči pa bosta ob doplačilu dva 12,3-palčna zaslona, brez doplačila samo osrednji za multimedijo. Sploh nam ni všeč, da je celotno območje okoli zaslonov in na sredinski konzoli v svetleči črni barvi, ker se na takšnih površinah konstantno nabirajo prah in lasje, takisto se pozna čisto vsak prstni odtis. Če bi nam takšno rešitev ponudil oblikovalec, ki bi bil zaposlen pri Volanu, bi ga nemudoma nagnali, verjetno kar z brco v zadnjo plat. Multimedijski sistem je po drugi strani zelo hiter, z jasno strukturo menijev in gladkim delovanjem. Prestavno ročico so iz sredinske konzole prestavili na območje za volanom, tako kot pri modelih taycan in cayenne, tudi panamera pa se ponaša z na dotik občutljivimi površinami, preko katerih je mogoče upravljati s funkcijami avtomobila, prezračevanje pa ima 5 klasičnih gumbov.
slika
Tudi ambientalna osvetlitev kabine bo kriva za občutek prefinjenosti, bo pa zadaj, sploh v primeru panoramske strehe, malo prostora za glave najvišjih. Pri štirisedežnih izdajah bo mogoče imeti tudi na dotik občutljiv zaslon v zadnji vrsti, preko katerega bo mogoče upravljati z ambientalno osvetlitvijo in prezračevanjem. Prvič bo panamera na voljo tudi z možnostjo brez vgradnje klasičnega usnja, tako da bo za vegane idealen tekstil 'race-tex' z dodatki z vzorcem pepita, seveda pa bo še vedno na voljo tudi usnje v eni ali dveh barvah. K sreči bo na seznamu dodatne opreme tudi možnost dodatkov iz karbonskih vlaken in matiranega lesa, upamo, da tudi za sredinsko konzolo.
slika
Porsche panamera je v tretji generaciji postavljen na enako platformo kot poprej, le da so jo posodobili in preimenovali iz MSB v MSB-w. Razvili so jo skupaj z Bentleyem, zato premore možnosti za vgradnjo številnih ekstremno naprednih sistemov, med katerimi so pri Porscheju najbolj ponosni na nov par opcijskega vzmetenja, ki bosta poskrbeli na eni strani za prefinjeno udobje, na drugi strani pa vrhunsko vodljivost in dinamiko. Za največ udobja bo skrbel dvokomorni sistem zračnega vzmetenja z novo tehnologijo blažilnikov z dvojnimi ventili, ki so inženirjem omogočili prilagajanje blažilnikov tako na kompresijo kot odboj. Delujejo v povezavi z dvokomornimi zračnimi vzmetmi, takšno vzmetenje pa bo serijsko vgrajeno v vse izdaje modela panamera. Seveda bodo hibridni modeli dobili dostop do novih možnosti popolnega aktivnega vzmetenja, ki bo nadomestilo stari sistem proti pretiranem nagibanju PDCC.
slika
Povsem novi so aktivni blažilniki, ki premorejo vsak svoj individualni električni motor, ta pa lahko popolnoma spreminja notranji tlak blažilnika. Tako v celoti odpade potreba po stabilizatorjih, v kombinaciji z enokomornim zračnim vzmetenjem pa je omogočen popoln nadzor nad kompresijo, odbojem in višino vožnje. Sistem uporablja to možnost tudi za spreminjanje višine vožnje, tudi za lažje vstopanje in izstopanje iz avtomobila, v udobnem načinu 'comfort' pa onemogoči poskakovanje in nagibanje v ovinkih. Ta možnost na žalost ne bo na voljo pri nehibridnih modelih, saj lahko samo hibridna 400-voltna napeljava zagotovi dovolj električne energije.
slika
Doslej so pri Porscheju razkrili samo dve pogonski možnosti za model panamera in sicer osnovni 2,9-litrski turbobencinski motor V6, ki bo ponudil 260 kW (353 KM) moči in 500 Nm navora. Slednji bo poganjal tako osnovni model panamera s pogonom na zadnji kolesi kot štirikolesni panamera 4. Drugi pogonski sklop bo poganjal panamera turbo E-hybrid, in premore večjo baterijo, ki pospravi kar 25,9 kWh elektrike (vgrajeni polnilnik ima moč 11 kW), posledično pa bo lahko takšna panamera samo na elektriko prevozila 91 kilometrov. Elektromotor je zdaj popolnoma vkomponiran v ohišje menjalnika PDK, takisto pa bo lahko prenašal bistveno večji navor, tudi več kot 950 Nm (poprej je bila omejitev 900 Nm). Hibridni sistem za delovanje uporablja 4,0-litrski turbobencinski motor V8 in elektromotor z močjo 140 kW (190 KM), skupno pa je na voljo 500 kW (680 KM) sistemske moči in 930 Nm navora. Kasneje bo pripeljal še zmogljivejši priključni hibrid, že panamera turbo E-hybrid pa se bo lahko do 100 km/h pognala v 3,2 sekunde in dosegla hitrost 315 km/h.
slika
Panamera turbo E-hybrid je kriva tudi za debi nove zunanjosti, ki jo bodo premogli vsi modeli z oznako 'turbo'. To pomeni, da bodo v posebno titanovo barvo odeta tako platišča, obrobe stekel, dodatki na sprednjem odbijaču in celo napisi na samem vozilu, na nosu pa bo posebna enobarvna oznaka Porsche. Za ta korak so se odločili zato, da se bodo vozila turbo, ki seveda so nekaj posebnega, bolj razlikovala od ostalih primerkov, tudi po posebnih barvah in platiščih.
slika
Kasneje pripeljejo še druge izdaje, med katerimi bosta še najmanj dva hibrida, takisto panamera GTS. Na žalost mnogih tokrat ne bo več izdaje z nahrbrnikom sport turismo, ker se je zadnjo v pretekli generaciji odločilo premalo kupcev. Vstopni porsche panamera stane v Nemčiji najmanj 107.800 EUR, panamera 4 najmanj 111,900 EUR, panamera turbo E-hybrid pa najmanj 192.500 EUR. Prvi primerki bodo pri lastnikih že marca prihodnje leto.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Obilica novosti

Pri Porscheju so končno pokazali tretjo generacijo modela panamera, ki zdaj premore nadgrajeno platformo in bistveno več tehnologij.

Beri dalje
Sedmič bo patruljiral s še več moči
NOVICE
Sedmič bo patruljiral s še več moči
Nissan patrol
Iztok Krajnc
Prototip električnega ferrarija
NOVICE
Prototip električnega ferrarija
Ferrari EV
Iztok Krajnc
50 let kultnega poltovornjaka
NOVICE
50 let kultnega poltovornjaka
Mazda REPU
Iztok Krajnc
Električni G80 je še bolj prefinjen
NOVICE
Električni G80 je še bolj prefinjen
Genesis electrified G80
Iztok Krajnc
Drugo leto že v tvoji garaži!
NOVICE
Drugo leto že v tvoji garaži!
Audi Q3
Iztok Krajnc
Bo imel tudi 450 ‘konjičkov’?
NOVICE
Bo imel tudi 450 ‘konjičkov’?
Cupra formentor VZ5
Iztok Krajnc
Z bencinskim ali dizelskim motorjem
NOVICE
Z bencinskim ali dizelskim motorjem
Citroën berlingo
Iztok Krajnc
Bigster že prihodnje leto
NOVICE
Bigster že prihodnje leto
Dacia bigster
Iztok Krajnc
Druga prenova prinaša kup nadgradenj
NOVICE
Druga prenova prinaša kup nadgradenj
Volvo XC90
Iztok Krajnc
Okoljevarstveni kompaktni bentley
NOVICE
Okoljevarstveni kompaktni bentley
Bentley blower jnr.
Iztok Krajnc