Uradni avtomobili olimpijskih in paraolimpijskih iger v Parizu prihodnje leto bodo toyote mirai z vodikovimi gorivnimi celicami.
Toyota je svetovni partner olimpijskih in paraolimpijskih iger, zato so se skupaj odločili, da bodo na igrah prihodnje leto zmanjšali emisije CO2 za 50 odstotkov v primerjavi s preteklimi igrami (London 2012, Rio 2016), kar je dosegljivo samo s 100 % električnimi avtomobili. Ravno zato bodo Japonci v mesto ljubezni pripeljali 500 modelov mirai z vodikovimi gorivnimi celicami, ki bodo skrbeli za brezizpusten transfer tako olimpijcev, paraolimpijcev, kot tudi drugih članov delegacij in podpornih ekip.
Pri svojem cilju doseči ogljično nevtralnost Toyota verjame v večplastni pristop k mobilnosti z raznoliko paleto baterijskih električnih vozil, električnih vozil na gorivne celice, polnih hibridnih vozil in priključnih hibridnih vozil. Na ta način lahko stranke v vseh regijah pridobijo z dostopom do nabora vozil brez in nizkih emisij, ki najbolje ustrezajo njihovim potrebam. Toyota Mirai je odličen primer zavezanosti podjetja k ponudbi vozil brez emisij. Limuzina s pogonom na vodikove gorivne celice, ki združuje prednosti električne mobilnosti z neprimerljivim udobjem uporabe, avtonomijo in hitrim polnjenjem, dokazuje Toyotino odločenost za razogljičenje. Vozni park Toyote Mirai bo polnjen z vodikom iz obnovljivih virov, ki ga zagotavlja Air Liquide, uradni podpornik vodika na olimpijskih in paraolimpijskih igrah v Parizu 2024.
Toyota je mirai na ceste v Evropi spustila marca leta 2021, že ta novembra 2020 pa je postal avtomobil na voljo kupcem ZDA. V drobovju limuzine se skriva platforma GA-L, ki si jo mirai deli s Toyotinimi prefinjenimi modeli Crown, ki jih sicer prodajajo samo na Japonskem. Posledično se je pogon prestavil na zadnji kolesi, takisto se je povečala velikost avtomobila, saj zdaj v dolžino meri 4.975 milimetrov, medosje pa se je povečalo za 14 centimetrov na 2.920 milimetrov. Oblikovno je novi mirai bolj agresiven in športen, postavljen bliže tlom, z dolgim pokrovom motorja in nizko streho pa je precej izboljšana tudi aerodinamika. Seveda je v notranjosti več prefinjenih materialov, tudi usnje in na dotik mehka armaturna plošča, takisto 12,3-palčni zaslon multimedijskega sistema in digitalni merilniki na zaslonu, ki v diagonalo meri 8 palcev. In še dodaten sedež so spravili v kabino, ki tako skupno sprejme 5 ljudi.
Zaradi drugačnega drobovja so inženirji lahko v dno avtomobila namestili dodaten rezervoar za vodik, posledično pa se je povečala kapaciteta vodik in tudi doseg avtomobila za približno 30 odstotkov. Tako lahko novi mirai v treh rezervoarjih shrani 5,6 kilogramov vodika, doslej 4,6 kilogramov v dveh rezervoarjih. Seveda za povečan doseg ni kriva samo platforma, saj so uspešno sklestili tudi težo nekaterih komponent, na primer gorivna celica je odslej manjša a energetsko bolj učinkovita, posledično pa je kot celota 35 odstotkov lažje kot poprej. Še več, izpušni sistem je izdelan iz lahke smole, ki je netopna v vodi, saj se po njem pretaka samo voda, kot stranski proizvod pridobivanja elektrike iz vodika. Gorivno celico so iz potniškega dela avtomobila prestavili pod sprednji pokrov, tako da je lahko v notranjosti več prostora za potnike, poleg tega pa so uspeli težo razporediti optimalno – 50:50.
Elektromotor in baterijski sklop sta postavljena nad zadnjo premo in sta bistveno bolj sofisticirana kot pri prvi generaciji. Ne samo, da je celoten pogonski sklop lažji za 50 odstotkov, za 12 odstotkov so povečali tudi moč motorja, iz 114 kW (154 KM) na 128 kW (174 KM). Poleg tega lahko pogonski sklop očisti zrak, skozi katerega se pelje mirai, saj sistem uporablja filtrirne elemente s tekstilom, ki vase ujamejo žveplov dioksid, dušikove okside in ostale delce s premerom najmanj 2,5 mikrona z učinkovitostjo med 90 in 100 odstotki.
Mirai pa ne bo prvič v Parizu, saj so mimoidoči so lahko že maja 2021 uživali ob pogledu na v zeleno odet Eifflov stolp. Osvetlili so ga v sklopu dogodka Pariz na vodik, energijo pa je dovajal vodikov generator GEH2 s Toyotinimi gorivnimi celicami. Z osvetljevanjem ob pomoči Vodika bi Eifflov stolp stopil v novo dobo tehnološkega in trajnostnega napredka. Idealno bi bilo, če bi lahko vse spomenike v Franciji osvetlili s pomočjo trajnostnih energetskih rešitev kot je generator GEH2. Slednji skrbi za energijsko napajanje vasi Energy Observer, ki so jo postavili ob vznožju stolpa. Poleg slednje so na ogled postavili številne implementacije tehnologije napajanja ob pomoči vodika, med drugim toyotin mirai, mestni avtobus CaetanoBus in podaljševalnik dosega za morska plovila REXH2. Vse te tehnologije so že na voljo širši javnosti in ponujajo zeleno alternativo napram ostalim klasičnim oblikam pridobivanja elektrike. Tehnologija vodikovih gorivnih celic bo igrala ključno vlogo tudi pri doseganju Toyotinega cilja ogljične nevtralnosti do leta 2050. Toyota mirai stane v Nemčiji najmanj 65.990 EUR.
Olimpijci na gorivne celice
Beri dalje