Osma BMWjeva serija 5 bo na voljo z bencinskimi in dizelskimi pogoni, seveda pa bo na voljo tudi povsem električni i5.
Nove BMWjeve serije 5 bomo lahko na cestah opazili že oktobra, takrat pa se bodo gostilniške debate spet dotaknile same oblike avtomobila, ki bo sicer v primerjavi z najnovejšimi bavarskimi produkti oblikovan bolj konvencionalno. Serija 5 se namreč še vedno ekstremno dobro prodaja, zato Bavarci vsaj pri tem modelu nočejo preveč razburiti kupcev. Konec leta bosta sprva na voljo serija 5 in i5 v limuzinski izdaji, karavanski izdaji touring pričakujemo hitro prihodnje leto, vsekakor pa bo na voljo kar nekaj različnih elektrificiranih pogonskih sklopov, tudi konvencionalni dizelski pogon.

Maska je pri novi seriji 5 precej manjša od tistih pri modelih i4, iX in seriji 7, saj slednje preveč delijo mnenja. Tako ima novinec bolj konvencionalno masko na obrazu, kjer ne najdemo niti deljenih luči, prav tako so na zadku luči povsem klasične, vsekakor pa z led-tehnologijo. Nova serija 5 je skoraj 10 centimetrov daljša in 3 centimetre širša kot poprej, tako da v dolžino zdaj meri 5,06 metra in v širino 1,9, takisto so uspeli za 2 centimetra podaljšati medosje na 2.995 milimetrov. To pomeni, da bo malenkost več prostora za noge potnikov na zadnji klopi, so pa po drugi strani za 10 litrov zmanjšali prostornino prtljažnika na 520 litrov, električni i5 jih bo pogoltnil 490.

V kabini ni večjih revolucij, saj smo podobne že videli pri novejših modelih. Tako so za voznika na voljo digitalni merilniki na 12,3-palčnem zaslonu, slednji pa se vsaj navidez nadaljuje proti sredini, kjer je zdaj 14,9-palčni zaslon na dotik. Multimedijski sistem bo prvič omogočal tudi igranje igric, poleg tega pa se serija 5 ponaša še s posebno osvetljeno upravno vrstico, ki se razteza čez armaturo in se nadaljuje na sprednjih vratih, preko slednje pa lahko potniki prilagajajo nastavitve ventilacije in sedeža. Poleg tega so počistili sredinsko konzolo, kjer je zdaj majhen izbirnik prestav namesto klasične prestavne ročice. Še več, notranjost je že v osnovi veganska, saj so na sedeže namestili material Veganza, ki spominja na usnje, prav tako je veganski material na volanu, ob doplačilu pa bo seveda še vedno na voljo usnje Merino.

V Evropi bo serija 5 vsaj sprva na voljo samo s tremi pogoni, med katerimi Bavarci v prvi vrsti izpostavljajo električni i5 eDrive40, kjer elektromotor ponudi 230 kW (313 KM) moči (v načinu sport začasno do 250 kW (350 KM) in 400 Nm navora, zaradi česar se avtomobil do 100 km/h požene v 6,0 sekunde in doseže hitrost 193 km/h. Zmogljivejši i5 M60 xDrive premore že 380 kW (517 KM) moči (začasno v načinu sport do 442 kW (601 KM) in 795 Nm navora, posledično pa se do 100 km/h požene v 3,8 sekunde in doseže elektronsko omejeno hitrost 230 km/h. V obeh primerih baterija pogoltne neto 81,2 kWh elektrike in jo je mogoče polniti z močjo do 205 kW preko enosmernega toka, sicer pa ima v osnovi polnilnik moč 11 kW, ob doplačilu tudi 22 kW. Na testiranjih WLTP so z vstopnim i5 prevozili od 582 do 497 kilometrov, z zmogljivejšim od 455 do 516.

Ljubitelji klasičnih pogonov dodo navdušeni nad 2,0-litrskim turbobencinskim motorjem v 520i, kjer bo kakopak na voljo tudi 48-voltna blagohibridna tehnologija, sistem pa bo ponudil 153 kW (208 KM) moči in 330 Nm navora, zato se bo lahko do 100 km/h pognal v 7,5 sekunde in dosegel hitrost 230 km/h. Moč se bo v tem primeru prenašala samo na zadnji kolesi preko samodejnega menjalnika z osmimi stopnjami, 2,0-litrski turbodizelski stroj pa bo lahko moč prenašal preko enakega menjalnika tudi na vsa kolesa. Ponudil bo 145 kW (197 KM) moči in 400 Nm navora ter pospešek do 100 km/h v 7,3 sekunde, maksimalna hitrost bo 233 km/h. Prihodnje leto pričakujemo še nekaj drugih pogonov, tudi pritključnohibridnega, s katerim bo mogoče prevoziti do 100 kilometrov.

Seveda bo na voljo ogromno paketov opreme in dodatne opreme, pri čemer bodo že vstopni primerki obuti v 18-palčna platišča, na voljo pa bo tudi ambientalna osvetlitev kabine, ogrevana sprednja sedeža, LED luči in, ob doplačilu, tudi zvočni sistem Harman Kardon. Ob globljem pogledu v denarnico bodo na voljo še štiripodročna klimatska naprava, električni senčniki, ozvočenje Bowers & Wilkins, dodatno zvočno izolirana stekla, kamera za notranjost, samodejno parkiranje in še kup ostalih zadev. Novi BMW serije 5 stane najmanj 59.650 EUR, električna izdaja i5 pa najmanj 71.850 EUR.
Osma generacija!
Beri dalje