Pri skupini Stellantis so osvežili vse svoje največje dostavne kombije, tudi opel movano, ki ima svež izgled.
Pri Oplu so osvežili svoj movano za leto 2024, zato se bo kmalu ponašal s svežim izgledom, novim elektromotorjem in baterijo pri električni izdaji, s precej več tehnologije in tudi z izdajo, ki bo za premikanje uporabljala vodik. Svoje novince so že pokazali pri Renaultu, Fiatu, Citroënu, Toyoti in Peugeotu, zdaj pa je svoj praktično enak največji dostavnik, le z drugačnimi logotipi, pokazal tudi Opel. Osveženi movano je prejel nekaj novih elementov, tako da so na obrazu nove luči, nova maska in odbijač, takisto bo na voljo nekaj novih oblik platišč. V notranjosti bo za multimedijo na voljo 10-palčni zaslon na dotik, ki bo vedno podpiral Android Auto in Carplay, ni pa pošteno, da bo samo električna izdaja že v osnovi imela 7-palčni zaslon za digitalne merilnike, ki bo pri dizelskih izdajah na voljo šele po doplačilu. Po drugi strani pa bo mogoče sopotnikv sedež spredaj prevrniti, spremenil pa se bo v delovno površino.
Dizelski movano bo do 9 odstotkov bolj ekonomičen kot doslej, tudi zaradi izboljšane aerodinamičnosti, za premikanje pa bo zadolžen 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 88 kW (120 KM), 103 kW (140 KM) in 132 kW (180 KM). V osnovi bo menjalnik šeststopenjski ročni, ob doplačilu samodejni z osmimi stopnjami. Električni movano bo dobil večjo baterijo, ki lahko pospravi 110 kWh elektrike, elektromotor pa bo zdaj proizvedel že kar 200 kW (272 KM) moči in 400 Nm navora, kar je bistveno več kot prej (88 kW (120 KM) in 260 Nm navora). Zaradi večje baterije bo lahko movano prevozil do 420 kilometrov (WLTP), različni programi vožnje pa bodo omejili moč elektromotorja – način normal bo omogočil moč do 161 kW (220 KM), način eco do največ 121 kW (165 KM). Poleg tega bodo na voljo štiri stopnje moči regeneracije zavornega sistema, ki jih bo mogoče spreminjati preko obvolanskih ročic, moč polnjenja baterije pa bo največ 150 kW. To pomeni, da bo potrebnih 55 minut, da se bo napolnila do 80 odstotkov, seveda pa bo baterija podpirala tudi poganjanje zunanjih naprav kot so različni stroji in prenosni računalniki. Prvič bo opel movano na voljo tudi z možnostjo vodikove gorivne celice, kjer bo za premikanje skrbel vodik. Prvi primerki bodo na cestah leta 2025, s polnim rezervoarjem vodika pa bo movano lahko prevozil do 500 kilometrov.
Movano bo sicer na voljo v treh dolžinah, z dvema različno dolgima medosjema in tremi višinami, z dvojno kabino, kot poltovornjak s tovornim delom, oziroma z različnimi možnostmi nadgradnje. Movanov tovorni del bo še vedno sprejel 17 m3 tovora, ni pa še povsem znano, koliko teže bo mogoče naložiti pri dizelskih različicah. Električni movano bo lahko prevažal tovor z največjo skupno težo do največ 1.385 kilogramov, v vsakem primeru pa bo movano gotovo malenkost dražji od trenutnega vstopnega modela, za katerega želijo najmanj 30.090 EUR (brez popusta). Naročila za novo izdajo bodo odprta še pred koncem leta.
Osvežen, ker so tudi ostali
Beri dalje