Britanci so sneli rokavice in z znatno posodobljenim modelom vantage jasno pokazali, da se podajajo v oster boj proti porscheju 911 turbo S.
Aston Martin je pokazal krepko posodobljen model vantage, ki bo poslej nudil še več moči in boljše vozne lastnosti, vse to pa bo seveda prineslo tudi višjo ceno. Novinec bo zapeljal v garaže novih lastnikov v drugi četrtini leta, vsak pa bo stal najmanj dobrih 193 tisočakov. To je že kar konkretna cena za model, ki so mu včasih pravili 'vstopni aston martin', vendar je logična posledica povečane moči, kar ga uvrsti v konkurenco s porschejem 911 turbo S in z mercedes-AMGjem GT 63 S. V prvi vrsti bo aston martin vantage zdaj premogel 4,0-litrski turbobencinski motor V8 z dvema turbopuhaloma, ki ga dobavlja prav AMG, tokrat pa bo proizvedel že 489 kW (665 KM) moči in 800 Nm navora, kar je 114 kW (155 KM) in 175 Nm več kot poprej. Inženirji so to dosegli z večjima turbinama in z optimizacijo kompresijskega razmerja. Posledično so morali izboljšati hlajenje, kar so dosegli z večjimi dovodi zraka spredaj, z večjim hladilnikom in z novim kanalom za dovajanje dodatnega hladilnega zraka do turbin, ki je na spodnji strani pokrova motorja.
Moč se prenaša na zadnji kolesi preko ojačanega samodejnega menjalnika z osmimi stopnjami, ki je nameščen na zadnji premi, prav tako pa ne manjka niti elektronsko nadzorovana delna zapora diferenciala. Samo delovanje menjalnika so spremenili tako, da so zmanjšali čas prestavljanja, predvsem pa je zadnja prestava krajša. Zaradi tega se bo osveženi aston martin vantage s turbobencinskim motorjem V8 do 100 km/h pognal v 3,5 sekunde, preko hitrejšega programa speljevanja 'launch control', to pa je celo 0,2 sekunde hitreje kot poprej, enako hitro pa se je doslej stotici približal model vantage S V12. Brez skrbi, končna hitrost je kljub krajši zadnji prestavi zdaj višja, ustavi se pri 325 km/h (prej 315 km/h).
Kaj so še nadgradili? V prvi vrsti so inženirji razvili nov nastavljiv sistem za nadzor zdrsa, preko katerega lahko voznik v načinu 'track' spremeni osem različnih nastavitev delovanja, lahko pa ga samo izključi ali vključi, nakar avtomatika opravi svoje. Prav tako so znatno predelali tudi podvozje, ki je malenkost širše in sposojeno od prej omenjenega modela vantage S V12. Poleg tega so konkretno spremenili sprednji del avtomobila in odstranili školjkasti pokrov motorja, v korist bolj običajnega pokrova, zamenjali so opornike motorja in opreoblikovali ojačitvene plošče pod obema osema. Same pritrdilne točke blažilnikov so bolj toge, kar bo pomagalo k večji učinkovitosti pri prenosu moči na tla, obenem pa večjo stopnjo nadzora. Samo vzmetenje je podobno kot poprej, spredaj z dvojnimi vodili in zadaj z večvodilno premo, so pa seveda ojačane vzmeti, na voljo so prilagodljivi blažilniki, ki imajo nove nastavitve.
Posodabljanje odličnega avtomobila je težka naloga, pa vendar so oblikovalci pri Aston Martinu zadeli v terno, saj novinec izgleda sveže in zelo agresivno. Večina sprememb je na sprednjem delu avtomobila, kjer so zdaj nameščene večje luči z matrično led-tehnologijo, večja je maska, bolj klasičen je tudi pokrov motorja. Na relativno nespremenjenih straneh boste opazili samo novo obliko 21-palčnih platišč, na zadku pa so novi štirikratni zaključki izpušnega sistema, ki so integrirani v spodnji del odbijača, difuzor pa je ob doplačilu lahko iz karbonskih dodatkov. Še več, zadnje luči so lahko po želji zdaj zatemnjene ali rdeče.
Tudi kabina je konkretno spremenjena, saj premore nižje postavljen večji zaslon multimedijskega sistema, tako rekoč celotna armatura je nova, tudi volan, ki pa na žalost premore na dotik občutljive površine. Še več, tudi vratne panele so spremenili in sredinsko konzolo, kjer je več na dotik občutljivih površin, vsekakor pa deluje precej bolj sodobno. Vstopni model bo stal dobrih 193 tisoč evrov, cena pa se bo seveda z izbiro dodatne opreme lahko še konkretno dvignila. Za primerjavo, porsche 911 turbo S z malenkost manj moči je v Nemčiji na voljo za najmanj 246.848 EUR.
Pazi se, porsche 911 turbo S!
Beri dalje