Zgodba o nastanku tega, dejansko zelo kompaktnega serijskega modela znamke Volkswagen, ki se je na tržišču pojavil približno eno leto kasneje kot skoraj 100-odstotno enak audi 50, se je pričela odvijati že proti koncu šestdesetih let prejšnjega stoletja, ko so se pri tedaj še samostojni znamki NSU pričeli ukvarjati z razvojem naslednika modela 'Prinz' 1000 (1961-1973). Takratni NSU-jev projekt, ki ga je vodil legendarni Ludwig Kraus, je nosil interno razvojno oznako K50, vendar je v tem obdobju znamka Audi prevzela znamko NSU, posledično so Nemci takrat ustavili razvoj projekta K50 in ga ponovno aktivirali šele leta 1971. Tokrat je razvojni projekt, ki naj bi postal novi mali audi, nosil oznako A0 (kasneje so ga preimenovali v EA 329). S tem serijskim modelom, ki bi bil zelo cenovno dostopen za kupce, so pri znamki Audi želeli doseči profitabilnost, ob dobri prodaji pa bi takšen avtomobil lahko znamki Audi zagotovil tudi finančna sredstva za razvoj novih serijskih modelov.
slika
Tako so pri znamki Audi, kjer je za oblikovanje skrbel Claus Luthe (pred tem je oblikoval izdelke znamke NSU …), do leta 1972, ko so vodilni potrdili podobo novega modela, ustvarili dva vozna prototipa novega audija 50, tretjega je priskrbela oblikovalska hiša Bertone, kjer je za obliko malega bodočega audija poskrbel legendarni Marcello Gandini. Na koncu je bil vodilnim pri znamki Audi najbolj všeč italijanski predlog, vendar ga niso sprejeli v celoti, ker so ob pretvorbi prototipa v serijski izdelek spremenili podobo prednjega dela avtomobila, ki je posledično zelo podoben prednjemu delu prvotnega audija 80. Gandini je namreč ustvaril prototipni avto brez prednjega odbijača, ker sta odbijač in maska hladilnika integrirana v celoto, to rešitev, ki jo je Gandini uporabil tudi pri oblikovanju zadka, smo skoraj 10 let kasneje lahko videli pri prvi generaciji FIAT-ovega ritma, Nemcem pa ta rešitev na začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja ni bila všeč.  Zanimivo pa je tudi to, da so pri znamki Audi ob predstavitvi modela 50 načrtno zatajili Gandinija, namesto tega je vse zasluge za oblikovanje audija 50 uradno pobral Hartmut Warkuss, medtem ko so pri znamki Volkswagen ob splovitvi modela polo poudarjali njegove italijanske oblikovalske korenine …
slika
Tako smo v poletju leta 1974 prvič spoznali novi audi 50 (dolžina: 3.512 mm, širina: 1.560 mm, višina: 1.344 mm, medosna razdalja: 2.335), ki ga je poleg dejanske kompaktnosti zaznamovala tudi za današnje čase 'zavaljenih 4-kolesnih krav' neverjetno nizka masa v območju od 685 do 700 kilogramov, posledično je bilo razpoložljivih 50 (37 kW) ali pa 60 (44 kW) 'konj' povsem dovolj za solidno zmogljivost najmanjšega audija (končna hitrost: od 142 do 154 km/h, pospeševanje od 0-100 km/h v sekundah: 15,4 (50 KM) / 12,9 (60 KM)). Za to sta lahko poskrbela vgrajena bencinska pogonska sklopa z 1,1 in 1,3 litra delovne prostornine. V septembru leta 1974 je moral nemški kupec za osnovno opremljen in osnovno motoriziral audi 50 LS odšteti približno 8.400 nemških mark, odnosno 10.405 nemških mark (1977) za top različico 50 GLS. Mali audi se je dobro prijel pri kupcih, ker se je za nakup tega vozila v približno 4. letih proizvodnje odločilo skoraj 181.000 kupcev. Audija 50 so pokopale predvsem premijske ambicije znamke Audi, posledično v Ingoldstadtu niso več želeli delati in prodajati 'ljudskih vozil'.
slika
Približno eno leto (pomlad leta 1975) po rojstvu audija 50 se je na tržišču pojavila še nizkocenovna različica tega vozila v obliki prvotnega pola, ki je ob rojstvu prejel 0,9-litrski pogonski sklop s samo 29 kW (40 KM) pogonske moči (največja hitrost: 132 km/h, pospeševanje 0-100 km/h: 21,2 sekunde). Poleg tega so ga pri znamki Volkswagen pred rojstvom primerno 'oskubili', ker je imel bolj skromno opremo kot audi 50, poleg tega so se odrekli tudi pretiranemu kromu ob primerjavi z dražjim in bolj 'plemenitim' sorodnikom iz Ingoldstadta. Podobno opremo in motoriziranost kot audi 50 je ponujal šele polo L, obstajale pa so tudi variante GL, LS in GLS. Leta 1978 ste morali v Nemčiji za osnovno opremljenega in motoriziranega pola odšteti najmanj 8.970 nemških mark, odnosno 10.720 nemških mark v primeru top različice GLS (60 KM). Zanimiv pa je tedanji seznam dodatne opreme, ki ga sestavlja samo šest postavk (doplačilo za 60-konjski motor: 620 nemških mark, strešno okno: 399 nemških mark, halogenski (H4) prednji žarometi: 128 nemških mark, pranje prednjih žarometov: 231 nemških mark, dodatna in boljša opremljenost notranjosti potniške kabine: od 215 do 255 nemških mark). Za današnje čase, ko vam ob nakupu avtomobila lahko prodajo za dva ladijska kontejnerja vgrajene dodatne 'krame', je to nepredstavljivo.
slika
audi 50
Do zaključka leta 1981 so Nemci izdelali in prodali približno 750.000 primerkov prve generacije modela polo, ki je bila kupcem na voljo samo v eni karoserijski različici (3-vratna kombilimuzina), največ (približno 145.000 primerkov) so jih prodali leta 1975. Ob obletnici tega modela, ki je do današnjih dneh v vseh generacijah pritegnil približno 20. milijonov kupcev pa morate vedeti še nekaj, namreč to, da je bil prvotni polo mišljen samo kot 'rezervni igralec' v primeru, če kupci ne bi sprejeli prvotnega golfa. Do današnjih dni je preživelo zelo malo primerkov prvotnega pola, po 'štetju prebivalstva' v Nemčiji, ki so ga izvedli leta 2005, je do takrat preživela samo približno 600 primerkov tega avtomobila, ostale je pojedla rja …
slika
audi 50
slika
audi 50
slika
audi 50
slika
audi 50
slika
audi 50
slika
audi 50
slika
volkswagen polo
slika
volkswagen polo
slika
volkswagen polo
slika
volkswagen polo
slika
volkswagen polo
Posted on

Polo praznuje abrahama!

Spomladi bo minilo 50 let od prve predstavitve Volkswagnovega modela polo, ki v bistvu ni nič drugega kot audi 50, ki so ga zamaskirali v volkswagna. Je polo potem prvi ‘premijski’ volkswagen ali je samo ‘nizkocenovni’ audi?

 

 

 

 

Beri dalje
Električni malček za 20.000 EUR
NOVICE
Električni malček za 20.000 EUR
Volkswagen ID.1 concept
Iztok Krajnc
Prihaja konec aprila
NOVICE
Prihaja konec aprila
Ferrari 296 VS
Iztok Krajnc
Test odsevnih brezrokavnikov
NOVICE
Test odsevnih brezrokavnikov
ADAC
Iztok Krajnc
Cene citroëna C3 aircross in ë-C3 aircross
NOVICE
Cene citroëna C3 aircross in ë-C3 aircross
Citroën C3 aircross
Iztok Krajnc
Bo pokopal porsche macan?
NOVICE
Bo pokopal porsche macan?
Alpine A390
Iztok Krajnc
Grdi raček se je spremenil v laboda
NOVICE
Grdi raček se je spremenil v laboda
Citroën TYPE-AMI by Caselani Carrosserie
Iztok Krajnc
1,8 % električnih avtomobilov
NOVICE
1,8 % električnih avtomobilov
Evropa
Iztok Krajnc
Raval bo kmalu med nami
NOVICE
Raval bo kmalu med nami
Cupra raval
Iztok Krajnc
Vojaška mravljica
NOVICE
Vojaška mravljica
Ari 1570
Iztok Krajnc
Končno jih je srečala pamet
NOVICE
Končno jih je srečala pamet
Audi
Iztok Krajnc