Cayenne je za Porsche zlata krava, saj predstavlja več kot tretjino celotne proizvodnje, v dobrih 20 letih pa so skupno prodali več cayennov kot modelov 911 v skoraj šestdesetih letih. Poleg tega si pri modelu cayenne lahko obetajo večjih dobičkov, zato so še pred popolnoma električno izdajo pokazali osveženi primerek, ki je sicer izdelan na enaki a posodobljeni platformi. Dejansko bi lahko rekli, da gre za zelo obsežno posodobitev, čeprav Nemci temu pravijo nova generacija, posledično pa je avtomobil praktično enako velik in v kabini še vedno ponuja prostor petim.
slika
Oblikovno so se odločili za evolucijo oblike, tako da so spremenili obliko luči, odbijačev in celo pokrova motorja, poleg tega pa ima cayenne zdaj ogromne dovode zraka na maski. Zelo impresivne so sprednje luči, ki so že v osnovi na voljo z matrično tehnologijo, ob doplačilu pa postanejo še bolj impresivne in z več kot 32.000 piksli na žaromet inovativno in učinkovito ter predvsem ekstremno prilagodljivo osvetljujejo cestišče. Svetilnost se lahko namreč prilagodi na več kot 1.000 načinov, odvisno od vozne situacije. Seveda so spremenili tudi zadek avtomobila, kjer so drugače oblikovane in malenkost ožje luči, svetlobni trak pa se razprostira čez celotno širino avtomobila. Še več, po vzoru modela cayenne coupé so prostor za registrsko tablico prestavili iz prtljažnih vrat na spodnji odbijač.
slika
Povsem drugačno notranjost so sicer predstavili že pred časom, navdih pa so črpali pri tisti, ki jo premore električni taycan. 12,3-palčni zaslon za multimedijo ostaja na sredini armaturne plošče, poleg tega pa so pred voznika postavili ukrivljen digitalni zaslon, ki nadomešča dva zaslona in analogni merilnik za vrtljaje. Poleg tega so inženirji znatno posodobili multimedijski sistem, ki zdaj podpira še dodaten 10,9-palčni zaslon na armaturi pred sovoznikom, seveda ob doplačilu. Drugi zaslon omogoča predvajanje pretočnih vsebin in bo kmalu podpiral tudi povezavo z bluetooth slušalkami.
slika
Nova je tudi sredinska konzola z nekaterimi na dotik občutljivimi površinami, ko po napovedih delujejo ekstremno hitro, kljub temu pa ostajajo klasični gumbi za nekatere najpomembnejše funkcije, takisto je na voljo vrtljiv gumb za nastavljanje glasnosti multimedijskega sistema, kar so še posebej poudarili. Še več, izbirnik prestave so zdaj prestavili na desno stran volana, namesto mesta za ključ pa je na levi strani volana samo gumb start. Poleg tega so pri Porscheju razširili možnosti barv in materialov za notranjost, ki bo lahko temna in športna ali svetla in prestižna. Na voljo so celo materiali iz karbonskih vlaken, ki so prešita z zlatimi elementi, saj po takšnih posebnih dodatkih zelo radi posegajo kupci tako na Kitajskem kot v ZDA.
slika
Kaj pa je novega pod pokrovom motorja? Osnovni cayenne iz 3,0-litrskega turbobencinskega motorja V6 zdaj iztisne 260 kW (353 KM) moči in 500 Nm navora, kar je 10 kW (13 KM) moči in 50 Nm navora več kot prej. Cayenne e-hybrid se zanaša na enak motor, vendar v kombinaciji z elektromotorjem ponudi 346 kW (470 KM). Poleg tega ima e-hybrid še posodobljen priključnohibridni modul z bolj zmogljivim elektromotorjem (+ 30 kW, skupno 130 kW (176 KM) moči) in večjim baterijskim sklopom, ki pri skoraj enaki velikosti kot prej pogoltne že 25,9 kWh elektrike (prej 17,9 kWh). Poleg tega je baterijo mogoče na izmeničnem toku (ob doplačilu) polniti z močjo do 22 kW, v osnovi z močjo do 11 kW, samo na elektriko pa je mogoče prevoziti do 90 kilometrov.
slika
Cayenne S se ne bo več zanašal na 2,9-litrski motor V6, temveč bo za pogon skrbel 4,0-litrski turbobencinski motor V8, ki so ga znatno predelali. Zdaj proizvede že 349 kW (474 KM) in 600 Nm navora. Dejansko je ta poteza zanimiva, saj se je v cayenne S vrnil motor V8, posledično pa na žalost ne bo več modela turbo na evropskem trgu. Drugod bo na voljo cayenne turbo GT, kjer bo turbobencinski motor V8 ponudil 464 kW (631 KM) moči, sicer pa kasneje pričakujemo tudi modele GTS, turbo S e-hybrid. Vsaj zaenkrat pa v Evropi ostajajo na voljo samo trije pogonski sklopi, tako kot prej pa bo moč na vsa štiri kolesa prenašal samodejni menjalnik z osmimi stopnjami.
slika
Inženirji so posodobili še vzmetenje in podvozje, dodali novejše in drugačne prilagodljive blažilnike PASM, ki odprejo širši razpon možnosti za vzmetenje. Blažilniki so povezani z novo dvokomorno zračno vzmetjo, na seznamu dodatne opreme pa bodo aktivni sistem za stabilizacijo, vektorska razporeditev navora zadnjega diferenciala, štirikolesno krmiljenje in nekatere druge poslastice.
slika
Res je, da se pri Porscheju osredotočajo na novi povsem električni cayenne, zato so aktualnega samo znatno a vendar pragmatično posodobili. Cayenne se na trgih izven Evrope ekstremno dobro prodaja, tam pa tudi ne stremijo k prepovedi avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje, zato bi si zdaj ’novi’ cayenne mogoče vseeno zaslužil več novosti, v vsakem primeru pa boste morali za najnovejšo izdajo odšteti najmanj 85 tisočakov.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Porsche cayenne

Pri Porscheju so posodobili svoj najbolje prodajan SUV cayenne, zaradi omejitev z izpusti pa so morali na žalost upokojiti nekatere nehibridne pogonske sklope. Popolnoma električni cayenne pričakujemo leta 2026.

Beri dalje
Nova slonja kotalka
NOVICE
Nova slonja kotalka
ARI soleno
Iztok Krajnc
Zbiratelj se rodiš
NOVICE
Zbiratelj se rodiš
Petja Grom
Iztok Krajnc
Prevetritev že na evropskem obzorju
NOVICE
Prevetritev že na evropskem obzorju
Mahindra XUV 400
Iztok Krajnc
Težak, težji, m – hero 1
NOVICE
Težak, težji, m – hero 1
Dongfeng m - hero 1
Iztok Krajnc
Maraton nadzora hitrosti
NOVICE
Maraton nadzora hitrosti
Agencija za varnost prometa
Iztok Krajnc
Tiguan+2
NOVICE
Tiguan+2
Volkswagen tayron
Iztok Krajnc
Električni kabriolet
NOVICE
Električni kabriolet
Maserati grancabrio folgore EV
Iztok Krajnc
Jubilejni abarth
NOVICE
Jubilejni abarth
Abarth Classiche 1300 OT
Iztok Krajnc
Električen razred C
NOVICE
Električen razred C
Mercedes-benz EQC
Iztok Krajnc
Več opreme, ne moči
NOVICE
Več opreme, ne moči
Ford focus ST edition
Iztok Krajnc