Tokrat bomo obudili spomin na pogosto prezrtega italijanskega športnika, ki nam je nekako ušel iz kolektivne zavesti, ker se ne pojavlja prav pogosto v javnosti, predvsem zaradi tega, ker je v skupno osmih letih proizvodnje nastalo približno 7.000 primerkov tega športnega avtomobila.
Ko pomislimo na klasične italijanske spiderje, se spomnimo predvsem na nekdanje izdelke znamk Alfa Romeo (model spider) in FIAT (modela 850 spider in 124 spider), ker gre v teh primerih za športne avtomobile, ki so bili in so še vedno zelo priljubljeni med ljubitelji klasičnih italijanskih dvosedežnikov, precej manj ljudi pa ve, da so nekaj podobnega nekoč izdelovali tudi v Milanu, v obratih že zdavnaj ugasnjene znamke Innocenti. Zametki avtomobilske dobe pri tej znamki segajo v leto 1959, ko se je njen lastnik (Ferdinando Innocenti) odločil, da bodo v njegovi tovarni v Milanu pričeli izdelovati tudi 4-kolesna transportna sredstva. Ob tem se je odločil za sodelovanje z Britanci, točneje znamko Austin, kjer so takrat izdelovali model A40, ki se je v zgodovino zapisal kot dejanski spiritualni predhodnik vseh kasnejših 3-vratnih kombilimuzin, čeprav so se Britanci pri različici 'Countryman' takrat odločili za filozofijo deljenih (po višini) tretjih vrat, podobno rešitev (ločeno odpiranje zadnjega stekla in zadnjega spodnjega pokrova) smo kasneje lahko videli tudi pri nekaterih karavanih. Tako se je že leta 1960 pojavil licenčni italijanski austin A40 v dvovratni različici z dodatno oznako 'Berlina', ki se mu je še v istem letu pridružila še 3-vratna različica A40 'Combinata', kjer so Italijani namesto koncepta deljenih zadnjih prtljažnih vrat uporabili koncept vrat v enem kosu, podobno kot pri vseh kasnejših kombilimuzinah.
Ker so italijanski kupci zelo dobro sprejeli model A40, ki ga je za Britance oblikovala italijanska oblikovalska hiša Pininfarina, se je Ferdinando Innocenti že kmalu odločil, da v njegovi ponudbi serijskih modelov znamke Innocenti ne sme manjkati izdelek, ki bo oblikovan po okusu kupcev športnih avtomobilov. Posledično se je z Britanci dogovoril, da so mu odstopili tudi tehnološko platformo tedanjega Austinovega mini športnika (austin-healey sprite), vendar so bili Italijani ob tem prepričani, da morajo preoblikovati britanski izdelek, ker Italijanom prvotni 'Frogeye' ni bil preveč všeč. Za dokončno podobo tedaj povsem novega športnika znamke Innocenti, ki se je na italijanskem tržišču pojavil leta 1961, so poskrbeli v italijanski karoserijski delavnici Ghia, kjer se je v tistem obdobju zaposlil Tom Tjaarda. Innocenti 950 je prvi serijski avtomobil, ki ga je oblikoval takrat mladi ameriški oblikovalec, ki je kasneje ustvaril tudi podobo že zdavnaj kultnega FIAT-a 124 spider, Jugoslovani pa ga poznamo tudi kot človeka, ki je poskrbel za 'facelifte' nekaterih Zastavinih modelov in ustvaril dokončno podobo pick up različice (poly) zastave 101.
Italijani so novega športnika spoznali v novembru leta 1960, ko se je ta avtomobil pojavil pod sojem salonskih žarometov v Torinu. V prvotne primerke tega spiderja s klasično pogonsko shemo (motor spredaj, pogon zadaj) so Italijani na začetku vgrajevali 0,95-litrske bencinske pogonske sklope iz modela sprite, ki so na začetku uporabnikom lahko ponudili samo 32 kW (43 KM) pogonske moči. Tako motoriziranih je prvotnih 624 izdelanih primerkov modela 950. V letu 1961 so Italijani poskrbeli za nekaj več pogonske moči (35 kW/47 KM), najbolj pomembna posodobitev se je zgodila v februarju leta 1963, ko so predstavili innocenti S z vgrajenim 1,1-litrskim pogonskim sklopom (43 kW/58 KM), ki s premikanjem izredno lahkega (masa avtomobila: 695 kg) in dejansko kompaktnega spiderja (dolžina: 3.427 mm) ni imel pretežkega dela (največja hitrost: 140 km/h). Poleg tega se je posodobljeni spider lahko pohvalil z vgrajenim parom kolutnih zavor na prednji osi.
Na začetku njegove kariere je takšen innocenti privabil veliko kupcev, ker je bil za razliko od tedanjih podobnih britanskih izdelkov precej bolje opremljen in tudi veliko bolj udoben, vendar se je to kasneje spremenilo, predvsem zaradi prihoda bolj moderne konkurence, ki je bila dostikrat tudi cenejša od modela 950 / S. Posledično so Italijani kupcem do zaključka proizvodnje v letu 1969 dobavili samo 4.790 primerkov modela 950 in še 2.074 primerkov kasnejšega S modela. Ob tem se moramo spomniti še redkejše kupe različice tega vozila, ki so jo Italijani predstavili v septembru leta 1966. Innocenti C je nekoliko daljši (+ 150 mm pri medosni razdalji) in malenkostno širši od S spiderja, posledično je tudi bolj udoben, vendar Italijani niso bili preveč navdušeni nad takšnim kupejem, posledično je do konca leta 1968 nastalo samo 794 takšnih, tudi v današnjih časih izredno redko videnih kupejev.
Pozabljeni italijanski športnik
Beri dalje