Pri Mercedes-Benzu so na münchenskem avtomobilskem salonu pokazali koncept električne kompaktne limuzine, concept CLA.
Vohunske fotografije prototipa proizvodne različice smo vam že nekajkrat pokazali, tokrat pa so Nemci pokazali koncept, po katerem se bo uradna izdaja tudi zgledovala. Oblikovno vsaj zunaj bistvenih sprememb ne bo, vsaj tako napovedujejo, verjetno pa proizvodna izdaja ne bo imela osvetljene maske, čeprav bodo sprednje luči z zvezdo na sredini po vsej verjetnosti ostale. Sprednji led trak se vizualno nadaljuje na strani, kjer se z rahlo prekinitvijo nadaljuje proti zadku, kjer je prav tako led trak čez celotno širino, takisto zvezda na sredini luči.
Koncept električnega razreda CLA je izdelan na novi električni platformi MMA, ki bo skupno podlagala štiri različne modele, dva križanca, kupe in shooting brake. Po napovedih bo platforma omogočala doseg do kar 750 kilometrov (WLTP) in po napovedih tudi povprečno porabo elektrike okoli 12 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Novi koncept bo predstavljal vstopni električni mercedes, kljub temu pa bo premogel 800-voltno napetost za hitro polnjenje z možnostjo dodatnih 400 kilometrov dosega po 15 minutah polnjenja.
Precej bolj ekstravagantna kot zunanjost je notranjost, kjer je zelo veliko futurizma, ki ga v veliki večini ne pričakujemo v proizvodni izdaji. Volan deluje kot nadgradnja aktualne oblike z na dotik občutljivimi površinami, vsekakor pa v proizvodni izdaji ne bo osvetljen, takisto na sredinski konzoli ne bo tako ekstravagantne površine za brezžično polnjenje telefonov. Verjetno ne bo niti pretirano velikega z zvezdami osvetljenega panoramskega stekla, ki se razprostira čez večino dolžine zadnjega dela strehe in se zaključi šele pred pokrovom prtljažnika.
Mercedes-benz concept CLA je tudi prvi pokazatelj prihajajočega operacijskega sistema MB.OS, ki bo nameščen v vseh novih modelih v prihodnjih letih. MB.OS bo po napovedih potnikom omogočil neprimerljivo uporabniško izkušnjo s pomočjo umetne inteligence in znatnih možnosti personalizacije. Postavitev treh zaslonov na armaturni plošči je novost, saj so za razliko od prejšnjih 'hyperscreen' in 'superscreen' postavitev tokrat postavljeni v ravni vrsti, na vsaki zaslonov pa je še upravljanje s prezračevanjem, ki je združeno z zračnikoma. Proizvodno izdajo novinca pričakujemo prihodnje leto, vstopni model pa bo stal okoli 53.000 EUR.
Predogled električne kompaktne limuzine
Beri dalje