Nissan juke je doživel prenovo, ki je prinesla večji zaslon multimedijskega sistema in mnoge izboljšave materialov.
AVTOR
Iztok Krajnc
DATUM OBJAVE
16.02.2024
FOTO
Nissan
Nissan juke je doživel prenovo, ki je prinesla večji zaslon multimedijskega sistema in mnoge izboljšave materialov.
NOVICE
Juke je za Nissan precej pomemben model, saj se je zanj od leta 2019 odločilo več kot četrt milijona Evropejcev. Po prevetritvi pa se bo juke ponašal s številnimi novostmi in s povečano stopnjo kvalitete materialov, s čimer želi konkurirati dražjim nasprotnikom in seveda povečati prodajo. Pravzaprav je bila izboljšana kabina prva točka, ki se je je morala dotakniti prenova, tako v smislu kvalitete materialov kot povezljivosti, vendar je verjetno še najbolj opazna novost spremenjena armaturna plošča, ki premore 12,3-palčni osrednji zaslon, saj je poprej ta v diagonalo meril samo 8 palcev. V osnovi je multimedijski zaslon bolj zasukan proti vozniku, da lahko lažje dostopa do bližnjic in do samega multimedijskega sistema, slednji pa je zdaj bolj intuitiven z možnostjo dodajanja personaliziranih aplikacij in bližnjic do funkcij. V osnovi že podpira Android Auto in Carplay, prepoznavanje glasovnih ukazov pa deluje bolje kot kadarkoli. Še več, na velikem zaslonu lahko v avtomobilu med mirovanjem predvajate tudi videoposnetke iz preko kabla povezanega mobilnega aparata.
Poleg tega so volan oblekli v novo umetno usnje, bolje založeni primerki pa bodo pred voznikom izpisovali digitalne merilnike na 12,3-palčnem zaslonu. Pri slednjem bosta na žalost še vedno na voljo samo dva različna prikaza merilnikov, kar se zdi premalo in bi morali nadgraditi. Morebiti bi lahko preko vmesnika na sredini dovolili možnost lastne personalizacije digitalnih merilnikov, dokler vsebujejo vse zakonsko potrebne informacije in niso preveč moteči za voznika. Nadgradili so še kamero za parkiranje, ki zdaj premore ločljivost senzorja 1,3 megapiksla, poprej samo 0,3, odslej pa jo bo premogel že vstopni model. Seveda je na voljo še cel kup nadgrajenih varnostnih sistemov, vhode USB tipa A in C spredaj in zadaj, takisto je mogoče na podlagi za polnjenje brezžično polniti večje aparate. Večji je tudi predal pred sovoznikom, sredinski naslon je bolj ergonomičen, sedeži pa ponujajo več udobja.
Oblikovno ni večjih sprememb, so pa pri Nissanu znova dodali rumeno barvo zunanjosti med tiste, ki so na voljo kupcem. Poleg tega bo paket N-sport prinesel še streho, plastiki zunanjih vzvratnih ogledal in nekaterih drugih dodatkov v črni barvi, v notranjosti pa se bo odražal po rumenih dodatkih iz recikliranega materiala alcantara, takisto rumene šive.
Nissan juke bo še vedno premikala enaka paleta motorjev, pri čemer bo vstopni 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik proizvedel 86 kW (117 KM) in 180 Nm navora (200 v funkciji popolnega pospeševanja), moč pa se bo preko ročnega menjalnika s šestimi ali robotiziranega dvosklopčnega menjalnika s sedmimi stopnjami prenašala na sprednji kolesi. Poleg tega bo še vedno na voljo klasični hibridni pogonski sklop, kjer bosta 1,6-litrski bencinski motor z Atkinsonovim ciklom in elektromotor skupno proizvedla 106 kW (143 KM) moči, zaradi manjše baterije, ki pospravi 1,2 kWh elektrike, pa lahko takšen juke predvsem v mestih veliko vozi na elektriko. Še več, hibridni juke ima zaradi pametne stopalke 'e-pedal' omogočeno vožnjo s samo eno stopalko. Vstopni model se po podatkih ne bo bistveno podražil, torej bi lahko stal dobrih 21 tisočakov, v enaki podobi pa bo juke vztrajal še vsaj do leta 2027, ko pripelje električni.