Letos mineva že 50 let od zaključka proizvodnje legendarnega seata 600, avtomobila, ki je dejansko motoriziral Španijo, podobno kot je naš ‘fičko’ (zastava 750) motoriziral nekdanjo Jugoslavijo, čeprav so ta FIAT-ov avtomobil izdelovali tudi v Argentini in Nemčiji (NSU).
Leta 1957 se je na španskih cestah prvič pojavil drugi serijski model znamke SEAT v obliki licenčnega fiata 600, ki so mu Španci kasneje nadeli ljubkovalno ljudsko ime 'Pelotilla' (kroglica). S tem modelom znamke SEAT se je v Španiji, kjer so bili osebni avtomobili do takrat bolj redka dobrina za množice, ker je bila statistično gledano na 1000 prebivalcev razporejena samo 'peščica' (trije) osebnih avtomobilov, dejansko začel odvijati proces množične motorizacije. Za odštetih 65.000 španskih pezet (ekvivalent 3,5 letnih povprečnih plač) si je povprečno plačan Španec takrat lahko prvič privoščil osebno 4-kolesno transportno sredstvo, ki so ga prebivalci Španije sprejeli z navdušenjem, ker so pri znamki SEAT že leta 1958 za model 600 prejeli približno 100.000 naročil.
Na začetku so si Španci lahko omislili samo različico z vgrajenim 633 kubičnim bencinskim štirivaljnikom (18 KM / 13 kW), ki pa s premikanjem za današnje čase izredno lahkega (neto masa: 580 kg) in dejansko kompaktnega vozila (dolžina: 333 cm, širina: 138 cm) ni imel večjih težav, ker je prvotni SEAT 600 lahko 'drvel' z največ 95 km/h. Kasneje (leta 1963) se je pojavil SEAT 600 D, ki je v bistvu enak nekdanjemu jugoslovanskemu izdelku, ker so vanj vgrajevali 767 kubični pogonski sklop s 25 KM (18 kW). Leta 1972, ko je SEAT-ovo tovarno zapustilo približno 70.000 novih primerkov modela 600, so Španci dobili tudi različico 600 L 'Especial' (28 KM / 21 kW), pred tem so leta 1970 spoznali tudi različico 600 E z nekoliko več udobja ter danes običajno zasnovo odpiranja bočnih vrat, ker so se odpovedali paru 'samomorilskih' vrat. Na koncu (leta 1973) so Španci izdelali točno 794.406 primerkov modela 600.
Obstaja pa tudi cel kup različic modela 600, ki so jih večinoma poznali samo v Španiji. Tako se je že leta 1961 pojavila gospodarsko orientirana verzija z oznako 600 'Comercial', ki se je od običajnih različic modela 600 ločila predvsem po odstranitvi stekla in dodani pločevini v predelu zadnjih bočnih kabinskih oken, leta 1963 so Španci spoznali tudi pošteno furgon različico modela 600 D (različica 'Formichetta') z občutno spremenjenim zadnjim delom karoserije in za 18 cm podaljšano medosno razdaljo, ki so jo zasnovali pri španski podružnici znamke SIATA. Leta 1967 se je pojavil tudi prvi pravi španski mini kombi na osnovi modela 600 (SEAT-SIATA 2850/3000, španska verzija FIAT-a 600 T s povsem drugačno karoserijo), še pred tem (leta 1963) so Španci ob pomoči italijanske karoserijske delavnice (Carrozzeria Francis Lombardi) spoznali 4-vratnega SEAT-a 600 z dodatno oznako 'Sedan', ki se je kasneje preimenoval v SEAT 800. Ta različica modela 600, ki so jo izdelovali samo 4 leta (1963-1967), je nastala v občutno manjši 'nakladi' (približno 18.200 izdelanih primerkov), posledično je danes zelo cenjena in iskana pri zbiralcih.
Že leta 1959 se je pojavil tudi prvi pravi kupe na osnovi modela 600 z modelno oznako SEAT 600 'Coupé por Serra', ki je nastal po vzoru tedanjih podobnih izdelkov italijanskih karoserijskih delavnic Viotti in Vignale. Za nastanek takšnih, dejansko športnih različic (o tem, ali je avtomobil športen, ne odloča samo zaloga KM) modela 600 je zaslužno podjetje SIATA Espanol, ki je že leta 1961 Špancem ponudilo 3 športne modele z oznakami ampurias, turisa (2-sedežni spider) in tarraco (4-sedežni kupe).
Pri znamki Seat so ponosni na svoje korenine
Beri dalje