Pri Audiju so pokazali posodobljena modela Q7 in Q8 s priključnohibridnima pogonoma TFSI e quattro, ki sta prejela več moči in večjo baterijo.
Audija Q7 TFSI e quattro in Q8 TFSI e quattro si delita priključnohibridni pogon, ob prevetritvi pa sta bila deležna še nekaterih tehničnih posodobitev, tudi na vzmetenju, takisto bo poslej bolj bogata osnovna oprema. Posodobljen priključnohibribni pogon se v osnovi zanaša na 3,0-litrski turbobencinski motor V6, ki proizvede 250 kW (340 KM) moči, na novo električno napeljavo in na elektromotor, ki premore 130 kW (177 KM) moči, skupno pa je na voljo kar 290 kW (394 KM) sistemske moči in 600 Nm navora. To pomeni, da se lahko tako Q7 55 TFSI e quattro kot Q8 55 TFSI e quattro do 100 km/h poženeta v 5,7 sekunde, dosežeta elektronsko omejeno hitrost 240 km/h, samo na elektriko pa je mogoče voziti s hitrostjo največ 135 km/h. Zmogljivejši priključnohibridni pogon 60 TFSI e quattro so tudi nadgradili, zato skupno ponudi 360 kW (490 KM) sistemske moči in do 700 Nm navora, s takšnim pogonom pa se Q7 in Q8 do 100 km/h poženeta v okroglih 5 sekundah.
audi Q7 TFSI e quattro
Baterijski sklop poslej pospravi 25,9 kWh elektrike, prej samo 17,3 kWh, od česar je 22 kWh na voljo za električno vožnjo. Najbolj ekonomični boste lahko samo na elektriko prevozili do 90 kilometrov, zaradi večje energijske gostote pa baterija ohranja enako velikost, torej tudi prtljažnik ni manjši in še vedno pospravi 505 litrov tovora. Zaradi neumne odločitve enega od odgovornih, se baterija polni z največjo močjo 7,4 kW, torej se povsem napolni v slabih štirih urah, če bi vgrajeni polnilnik imel moč 22 kW bi se lahko napolnila v eni uri. So pa po drugi strani inženirji razvili poseben sistem polnjenja baterije med vožnjo, kjer se pri hitrostih nad 65 km/h baterija z regeneracijo zavorne moči polni z močjo največ 25 kW, vendar samo v načinu za polnjenje 'charge' in samo do 75 odstotkov napolnjenosti baterije. Še več, zaradi zelo sofisticiranega zaviranja z uporabo elektromotorja bo takšno zaviranje uporabljeno v 90 odstotkih zaviranj.
audi Q8 TFSI e quattro
Kaj je še novega? V prvi vrsti štirikolesno krmiljenje, s čimer se zmanjša obračalni krog pri manjših hitrostih in poveča stabilnost pri večjih, takisto elektromehanski sistem preprečevanja pretiranega nagibanja, kjer elektromehanski aktivni stabilizatorji skrbijo za manj nagibanja med vožnjo po obupnih cestah. Seveda pa boste za vse to morali konec aprila krepko odpreti denarnico, saj za Q7 55 TFSI e quattro v Nemčiji zahtevajo najmanj 85.500 evrov, za zmogljivejši Q7 60 TFSI e quattro pa najmanj 96 tisočakov. Q8 55 TFSI e quattro je še dražji, saj zanj želijo najmanj 92.900 evrov, za Q8 60 TFSI e quattro pa najmanj 103.200 EUR.
Priključna hibrida z večjo močjo
Beri dalje