Medtem ko nam večina avtomobilskih proizvajalcev predstavlja čedalje večje in čedalje težje 'zelene' avtomobile, ki sodijo kvečjemu v kategorijo 'Greenwashing', so Švicarji tokrat ustvarili majhnega, dejansko ekološko naravnanega 4-sedežnika (dolžina: 340 cm), ki se ob pomoči modularne zasnove s 'Skateboard' tehnološko platformo lahko spremeni v različna vozila (v pogledu izbire možnih tipov karoserij …), omenjajo pa tudi njegovo enostavnost (recept za enostavno vzdrževanje in dobro zanesljivost delovanja), ker je njihov model L7 ustvarjen iz samo približno 1.800 sestavnih delov, namesto 45.000 sestavnih delov v primerih nekaterih modernih avtomobilov. Kot posebnost pa Švicarji omenjajo tudi dolgo življenjsko dobo vgrajenih komponent, ker naj bi ta avtomobilček lahko prenesel od 25 do 30 let konstantne uporabe.
slika
Za današnje čase neverjetno lahek avtomobil (neto masa z akumulatorji: 640 kg) ob tem seveda ne želi postati 'pravi GT', temveč priročno transportno sredstvo v urbanih sredinah, posledično nizko je odmerjena tudi njegova zaloga motorne moči (konstantnih 15 kW in kratkoročnih 30 kW) in končna hitrost (90 km/h), ki je omejena v skladu s predpisi kategorije L7e. Majhna pa je tudi kapaciteta vgrajenih akumulatorjev (15 kWh). Ker pa gre v tem primeru za izredno lahek avtomobil, je njegova povprečna poraba električne energije zelo nizka. Švicarji ob tem omenjajo povprečno porabljenih 8 kWh na vsakih sto prevoženih kilometrov, odnosno približno 200 kilometrov akcijskega radija s samo enim polnjenjem vgrajenih akumulatorjev.
slika
Vsem tistim, ki si od takšnega avtomobila želijo večji akcijski radij, bodo namenili različico z dodatnim, plinsko gnanim podaljševalcem dosega (range extender), ki mu bo lahko povečal akcijski doseg za nadaljnjih 200 kilometrov. Švicarji so ob predstavitvi povedali tudi to, da so za izdelavo tega vozila pripravljeni prodajati tudi licence. Po njihovi navedbi bo proizvajalec tega avtomobila dosegel ekonomsko vzdržnost tega projekta že po samo 2.000 prodanih primerkih. Ključna težava tega simpatičnega mestnega avtomobila pa ostaja njegova prodajna cena. Po sedanjih izračunih naj bi kupec proti koncu leta 2025, ko bo stekla serijska proizvodnja tega avtomobila, za takšen avtomobil odštel približno 23.000 evrov. Posledično kupci za ta avtomobil ne bodo stali v vrstah.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Prvi 4-sedežnik iz kategorije L7e

Na letošnjem avtomobilskem salonu v Parizu se je znašel tudi novi švicarski ‘microcar’ znamke Softcar, ki je prvi 4-sedežnik iz kategorije L7e. V bistvu so Švicarji tokrat ustvarili ‘električarja’ po japonskih ‘Kei-Car’ gabaritih.

 

 

 

 

 

Beri dalje
Dvig vrednosti japonskih mladodobnikov
NOVICE
Dvig vrednosti japonskih mladodobnikov
Classic-Analytics
Iztok Krajnc
Praktična izdaja prihaja leta 2026
NOVICE
Praktična izdaja prihaja leta 2026
Mercedes-benz CLA shooting brake
Iztok Krajnc
Test zložljivih koles
NOVICE
Test zložljivih koles
ADAC
Iztok Krajnc
Nov poltovornjak za Evropejce
NOVICE
Nov poltovornjak za Evropejce
Maxus T60 max
Iztok Krajnc
Več moči v enaki obleki
NOVICE
Več moči v enaki obleki
Genesis GV60 magma
Iztok Krajnc
Nov paket za ljubitelje črne
NOVICE
Nov paket za ljubitelje črne
Ford kuga ST-line X black
Iztok Krajnc
Novo ime, večji doseg
NOVICE
Novo ime, večji doseg
Toyota bZ
Iztok Krajnc
Večinoma za Južno Ameriko
NOVICE
Večinoma za Južno Ameriko
Renault boreal
Iztok Krajnc
Ultimativna mazda MX-5?
NOVICE
Ultimativna mazda MX-5?
Rocketeer MXV6
Iztok Krajnc
Nova oblika, več prefinjenosti
NOVICE
Nova oblika, več prefinjenosti
Škoda enyaq RS
Iztok Krajnc