Pri BMWju kujejo novo platformo za naslednjo generacijo električnih vozil, ki so jo poimenovali kar Novi razred (Neue Klasse). Prvi bo na njej postavljen BMW iX3.
Nova bavarska platforma za električna vozila, ki ji bomo ljubkovalno rekli kar NK, bo po napovedih tako fleksibilna, da bodo lahko na njeni osnovi izdelali praktično vse modele, od serije 1 do največjega X7, saj bo mogoče enostavno spreminjati dolžino medosja, širino kolotekov, tudi oddaljenost od tal in pogon. Prva, ki bosta postavljena na novo platformo bosta električni SUV iX3 in limuzinski brat i3, slednjega bodo začeli prodajati konec prihodnjega leta. Poleg tega Bavarci že razlagajo, da bodo v prvih dveh letih proizvodnje izdelali najmanj šest novih električnih modelov, naši vohunski fotografi pa so že naleteli na zakamufliran prototip novega iX3, ki so ga tokrat ujeli med testiranjem na švedskem zamrznjenem jezeru.
Oblikovno lahko vidimo, da se vsesplošna oblika v primerjavi z X3 ne bo bistveno spremenila, bo pa iX3 premogel nov oblikovalski jezik, ki bo dodobra spremenil obraz in zadek avtomobila. Zdi se, da so pri oblikovanju pogledovali proti konceptu BMW vision neue klasse, vsekakor pa lahko kar nekaj revolucij pričakujemo v drobovju avtomobila. V prvi vrsti bodo spremenili baterijske celice, ki bodo malenkost višje (zdaj 120 milimetrov, poprej 80 milimetrov), čeprav bodo pri manjših baterijah verjetno uporabljali celice 4695, ki so visoke 95 milimetrov. Sprememba baterijskih sklopov bo prinesla tudi debi šeste generacije električnih pogonov eDrive, ki napovedujejo 20 odstotkov večjo gostoto celic, 30 odstotkov hitrejše polnjenje in do 50 odstotkov manjše stroške proizvodnje, slednje v primerjavi z aktualnimi električnimi platformami znamke. BMW iX3 bo tako gotovo prevozil do 600 kilometrov s polno baterijo, seveda po standardu WLTP, cenovno ugodnejši pogoni pa bodo ponujali domet dobrih 500 kilometrov (WLTP). Novi BMW iX3 pokažejo še letos, prihodnje leto pa limuzinski BMW i3.
Prvi z novo platformo
Beri dalje