Japonci so pokazali novo generacijo svojega ikoničnega terenca, ki bo v prihodnosti imel tudi nove zelene pogonske sklope.
Toyota je v začetku avgusta pokazala novi land cruiser, ki se oblikovno opira na preteklost, prav tako pa pri pogonskih sklopih ob predstavitvi nismo zaznali pretiranega futurizma. V Evropi bo novi land cruiser namreč poganjal samo 2,8-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 150 kW (204 KM) in 500 Nm navora, ki mu bo pomagala blagohibridna tehnologija, v Severni Ameriki in na Kitajskem pa bo na voljo 2,4-litrski turbobencinski motor v paketu hibridnega pogonskega sklopa, kjer bo na voljo 243 kW (330 KM) sistemske moči in 630 Nm navora, elektromotor pa bo dobival energijo s strani baterijskega sklopa, ki pogoltne 1,87 kWh elektrike. V Vzhodni Evropi in na Bližnjem Vzhodu bo sicer na voljo še 2,4-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 206 kW (280 KM) in 430 Nm navora, takisto v Vzhodni Evropi in na Japonskem pa še 2,7-litrski bencinski štirivaljnik, ki proizvede 120 kW (163 KM) moči in 246 Nm navora.

Vse strožje emisijske regulacije so Toyotine inženirje že prisilile v razmišljanje o alternativnih pogonskih sklopih, na mizi pa so priključnohibridni pogonski sklop, električni pogonski sklop s klasično baterijo in električni pogonski sklop z vodikovo gorivno celico. Vsak od teh pogonov bi predstavljal določeno težavo pri implementaciji, saj je novi land cruiser izdelan na platformi TNGA-F, ki bi jo morali konkretno predelati. Najbolj idealen pogon bi vsekakor bil električni z vodikovo gorivno celico, saj bi omogočal dolg doseg, vendar zaenkrat takšen pogon zaradi omejene infrastrukture vodikovih polnilnic ne bi bil najbolj idealen. V zadnjih tednih so pri Toyoti z veseljem naznanili, da so na področju tehnologije polprevodniških baterij dosegli preboj, zaradi katerega bi lahko avtomobil s polno baterijo prevozil kar 1200 kilometrov, vsekakor pa bomo na alternativne pogonske sklope za novi land cruiser morali še počakati. V vmesnem času se Toyotini inženirji ukvarjajo tudi z razvojem nove platforme za električna vozila, saj nameravajo Japonci do leta 2026 izdati 10 novih električnih avtomobilov, med drugim ogromen SUV s tremi vrstami sedežev.

Toyota land cruiser se ponaša s kar 72-letno tradicijo uspešnega premagovanja brezpotij, nova generacija pa se zanaša na tradicionalne vrline kot so kvaliteta, vzdržljivost in zanesljivost tudi v najtežjih pogojih. Oblikovalci so se pri obliki nove generacije spogledovali s preteklimi modeli, zato se retro oblika vsekakor poklanja bogati zgodovini modela, poleg tega pa so inženirji avtomobil zasnovali tako, da bo mogoče lažje sneti karoserijske dele, ki bi se morebiti poškodovali med intenzivno terensko vožnjo. Za lažje premagovanje brezpotij sta tako sprednji kot zadnji previs kar se da kratka, poleg tega pa večje steklene površine zagotavljajo lažji pregled okoli vozila, kar pride še kako prav med vožnjo po terenu. Najbolj zanimiva bo vsekakor prva izdaja nove generacije imenovana 'first edition', ki bo naprodaj poleg klasičnega primerka. Na voljo bo z nekaterimi spremembami zunanjosti, kot so okrogle luči spredaj, z drugače obarvanimi dodatki zunaj in s posebnimi barvami. Samo 3.000 takšnih land cruiserjev bo zapeljalo na ceste v Evropi.

toyota land cruiser first edition
Toyota land cruiser bo tokrat izdelana na osnovi nove izdaje karoserije na šasiji, izdelane na podlagi platforme TNGA-F, ki bo zagotovila še boljše terenske sposobnosti. Prav tako se bo lahko sprednji stabilizator lahko odklopil in zagotovil več fleksibilnosti na terenu, izboljšana pa bo tudi vožnja po cestah, saj je nova šasija kar 50 odstotkov bolj toga, bistveno pa so nadgradili tudi vzmetenje. Novi land cruiser sicer v dolžino meri 4,92, v širino 1,98 in v višino 1,87 metra, pri čemer je medosje dolgo 2.850 milimetrov.

toyota land cruiser
Sprva bo novi land cruiser na voljo z 2,8-litrskim turbodizelskim motorjem, ki bo ponudil 150 kW (204 KM), moč pa se bo na vsa kolesa prenašala preko samodejnega menjalnika z osmimi stopnjami. Takšen land cruiser bo lahko vlekel tovor do skupne teže 3.500 kilogramov. Zgodaj leta 2025 bo na voljo tudi blagohibridni pogonski sklop z 48-voltno napeljavo, ki bo obenem tudi prvi elektrificiran pogon v modelu land cruiser.

Toyota land cruiser bo tokrat na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, v notranjosti pa bo seveda na voljo veliko novih zabavnih tehnologij, še več pa bo varnostnih, da se bo land cruiser lažje zoperstavil svojim tekmecem. Še več, na armaturni plošči bo zadaj velik osrednji zaslon na dotik, s številnimi pretočnimi vsebinami in aktualnimi prometnimi informacijami, prav tako pa je v kabini še vedno veliko klasičnih gumbov, zaradi česar bo lažje vključiti in izključiti funkcije med terensko vožnjo. Oblika volana bo nova, novi bodo tudi materiali v notranjosti, ki bodo lahko prefinjeni, vsekakor pa bo na voljo veliko mehkih površin, površina za brezžično polnjenje mobilnega telefona in več vhodov USB tipa C. Prodaja nove toyota land cruiser bo stekla konec leta, prvi primerki pa bodo na cestah zgodaj prihodnje leto. Kakšna bo cena zaenkrat še ni jasno, verjetno pa bo vstopni model stal slabih 60 tisočakov.
Razmišljanja o novih pogonskih sklopih
Beri dalje