15. maja bo minilo točno 50 let od prve predstavitve že legendarnega nemško-britanskega gasilsko-reševalnega vozila, ki ga današnji gasilci označujejo s kratico HTRV (hitro tehnično reševalno vozilo).
Takšen, zelo predelan, Roverjev range rover je spiritualni predhodnik vseh današnjih gasilskih HTRV vozil. Za nastanek tega terensko dobro prehodnega in v tedanjih časih (leta 1974) tudi zelo hitrega (največja hitrost: 165 km/h) gasilskega vozila, ki so ga Nemci zasnovali na osnovi prve generacije tedaj še Roverjevega modela range rover, so v prvi vrsti zaslužni stuttgartski gasilci, ker so po opravljenih intervencijah ugotovili, da nimajo primernega vozila za hitro posredovanje v primerih prometnih nesreč, ker so imeli takrat za takšne naloge na razpolago samo podobno opremljene, vendar velike in posledično okorne ter počasne tovornjake, ki so se zaradi odsotnosti 4x4 pogona ob reševanju zelo slabo obnesli izven tlakovanih cestnih površin.
Za realizacijo te predelave je poskrbel nemški novinar in inovator Eberhard Hemminger, ker so ga stuttgartski gasilci takrat pooblastili, da ustvari manjše (ob primerjavi s tovornjaki …) in posledično bolj okretno gasilsko vozilo s 4x4 pogonom, ki bo ob tem opremljeno z vso potrebno opremo za reševanje ponesrečencev iz zmečkanih vozil. Hemminger se je takrat odločil za predelavo Roverjevega modela range rover, lahko pa bi izbral tudi kakšen podoben izdelek severnoameriških avtomobilskih znamk, ker koncepta bolj prefinjenega terenskega vozila niso iznašli Britanci, temveč Američani, točneje znamka Jeep.
Vse skupaj pa seveda ni bilo ravno poceni, zato so stuttgartski gasilci takrat rabili finančno pomoč pri realizaciji tega projekta, ki jim jo je ponudil Siegfried Steiger (ustanovitelj fundacije Björn Steiger Stiftung). Tako je od leta 1974 do leta 1984 nastalo dvanajst takšnih posebnih range roverjev, ki so jih Nemci uporabljali do leta 2001.
“Schnellbergungswagen” praznuje 50. rojstni dan
Beri dalje