Ja, Evropejci in pregovorno potratni Američani bi se od skromnih in razumnih Japoncev lahko naučili marsikaj, vendar se v pogledu avtomobilov raje prepuščamo z razumom popolnoma skreganim modnim smernicam (večje in težje je boljše), ki jih v zadnjih desetletjih več kot očitno ustvarjajo v ZDA, posledično smo v Evropi deležni prihoda čedalje večjih in tudi čedalje težjih avtomobilov (lep primer tega so številne 2,5 tonske 'SUV krave' in podobno dimenzionirani poltovornjaki z dvojno kabino), s tem pa se seveda pridno oddaljujemo od dejanskega 'zelenega prehoda', ki simbolizira tudi manjšo potratnost z vsemi razpoložljivimi viri na našem planetu, vendar to ne zanima nikogar (vsi bi se radi vrnili nazaj k naravi, vendar tja nihče ne želi oditi peš).
slika
Enega izmed najbolj razumnih letošnjih prototipov avtomobilov so obiskovalci letošnjega salona v Tokiu lahko občudovali na razstavnem prostoru znamke Toyota, kjer so obiskovalcem predstavili prototip z oznako IMV 0 (Innovative International Multi-purpose Vehicle 0 (Zero)), ki ga bodo v serijski različici izdelovali samo na Tajskem in kasneje tudi izvažali v približno 180 držav na tem planetu. Evrope in ZDA pa ta novi serijski poltovornjak (dolžina: 5300 mm, širina: 1785 mm, višina: 1740 mm, medosna razdalja: 3085 mm) ne bo nikoli videl, ker ni namenjen razvajenim kupcem 'lifestyle' vozil, temveč delovnim ljudem, ki takšen prav nič 'fancy' poltovornjak dejansko potrebujejo pri njihovih vsakodnevnih opravkih. Temu primerna je tudi njegova zasnova, ker so se Japonci tudi pri razvoju tega serijskega modela zatekli k konvencionalni 'ladder frame' zasnovi, ker je to dokazano najboljša zasnova za poštena terenska vozila in tovornjake. Po do sedaj znanih informacijah je prototip z oznako IMV 0 zasnovan na enaki hiluxovi platformi kot aktualni SUV fortuner ter model innova, vendar v primeru modela IMV 0 govorimo o izrazito špartansko opremljenem vozilu, ta miselnost pa se odraža tudi pri njegovi prodajni ceni.
slika
Za odštetih 10.000 ameriških dolarjev (približno) bo kupec izven Evrope in ZDA prejel 2-sedežnega robustnega 'delovnega konja' z uporabno nosilnostjo v območju 1 tone (neto masa vozila: 1555 kg), kjer ne bo vgrajene klimatske naprave, niti modnih zaslonov na dotik, ne bo pa niti vgrajenega grelca potniške kabine, ker je model IMV 0 namenjen kupcem, ki živijo na toplejših območjih našega planeta. Za nizko prodajno ceno tega poltovornjaka pa bo zaslužna tudi odsotnost vgrajenih 'Playstation' pomagal (sistema kot sta ABS in ESP) ter odsotnost zračnih blazin, zato ta model sigurno ne bo prepričal ljudi, ki so v avtomobilih obsedeni z njihovo varnostjo. Namesto tega bodo kupci v kabini našli samo glavni kombinirani merilnik in nekaj opozorilnih lučk. Serijsko različico tega poltovornjaka bo premikal klasični Toyotin bencinski VVTi štirivaljnik z dvema litroma delovne prostornine in razpoložljivimi 100,76 kW (137 KM) pogonske moči, ki bo serijsko povezan s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, ob doplačilu bo kupec lahko prejel tudi vgrajeni dizelski pogonski sklop in pa 4x4 pogon. Tudi v tem primeru so Japonci poskrbeli še za povečan odmerek praktičnosti, ker je IMV 0 zaradi velikega števila možnih nadgradenj lahko pravi kameleon.
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Serijski poltovornjak za razumne

Toyota IMV 0: Ena izmed glavnih značilnosti nedavno izvedenega avtomobilskega salona v Tokiu je bila izražena v pomanjkanju raznih prototipov novih križancev in SUVjev, ker so se Japonci doma očitno že prenajedli takšnih karoserijskih zasnov.

Beri dalje
Vse različice novega A6
NOVICE
Vse različice novega A6
Audi A7
Iztok Krajnc
Supermačka s širokimi boki
NOVICE
Supermačka s širokimi boki
TWR supercat
Iztok Krajnc
Francoska reli sestavljanka
NOVICE
Francoska reli sestavljanka
Rolls-Royce 'Jules' prototype
Iztok Krajnc
EV4 prihaja zgodaj leta 2026
NOVICE
EV4 prihaja zgodaj leta 2026
Kia EV4
Iztok Krajnc
Prefinjena elektomobilnost
NOVICE
Prefinjena elektomobilnost
Jaguar type 00 concept
Iztok Krajnc
V napad proti premijskim znamkam
NOVICE
V napad proti premijskim znamkam
Genesis GV70 electrified
Iztok Krajnc
Še druga osvežitev za GLE
NOVICE
Še druga osvežitev za GLE
Mercedes-benz GLE
Iztok Krajnc
60 let ‘daljnovzhodne fulvie’
NOVICE
60 let ‘daljnovzhodne fulvie’
Nissan silvia (CSP311)
Iztok Krajnc
Do 523 kilometrov po mestu
NOVICE
Do 523 kilometrov po mestu
Ford puma gen-e
Iztok Krajnc
Novi C5 aircross bo precej daljši
NOVICE
Novi C5 aircross bo precej daljši
Citroën C5 aircross
Iztok Krajnc