V naslednjih treh desetletjih je tako merilnik kilometrov venomer kazal samo 34 kilometrov, s tem pa je taista škoda favorit postala verjetno najbolje ohranjen model na svetu. Avtomobil so jeseni leta 2022 odkrili v garaži v Grčiji in ga nato oddali na dražbo, kjer ga je našel dirkač Jiří Mičánek mlajši. Ko je bil Jiří star sedem let, se je točno ta favorit podal na prvo in edino vožnjo, češka znamka pa mu je že od nekdaj blizu, saj je tudi njegov oče Jiří Mičánek starejši dirkal tako v takratni Češkoslovaški kot v Vzhodni Evropi, večinoma s Škodinimi motorji.
slika
Na dražbi je oddal najvišjo ponudbo, 24.000 EUR, kar je približno šestkrat toliko kot je avtomobil stal leta 1993, ko so ga izdelali. Če upoštevamo inflacijo, je cena praktično enaka kot ob nakupu. Po dražbi je trajalo približno dva meseca, da so avtomobil v kontejnerju dostavili do Frankfurta, kjer ga je Jiří prevzel, takoj pa je bil navdušen nad dejstvom, da so bile po tridesetih letih v garaži na sedežih še vedno originalne plastične zaščitne folije. Novi lastnik tudi nima namena, da bi ga veliko vozil, saj želi, da čim dlje ostane v najboljši možni formi.
slika
Po tridesetih letih v garaži favorit izgleda, kot da so ga pravkar zapeljali iz proizvodnje linije. V motornem prostoru so še vedno prve in nedotaknjene papirnate nalepke, se pa nepazljivost ostalih voznikov v garažni hiši pozna na zunanjosti, kjer je predvsem na vratih mogoče videti nekaj udarcev. Sam avtomobil je sicer iz posodobljene serije, ki je nastala leta 1993, na kar namiguje logotip Škoda na sredini maske.
slika
V notranjosti je bolj moderna izdaja armaturne plošče, ki je bila v začetku osemdesetih let preteklega stoletja v bež barvi, po posodobitvi pa je bila deležna sivega tretmaja z opcijsko imitacijo lesa. Poleg tega je prva lastnica želela že opcijske nalepke zunaj, ki so poudarile stranske linije avtomobila, sicer pa gre za vstopni model z oznako LX. Takšne izdaje niso imele merilnika vrtljajev, namesto slednjega so dobili uro.
slika
Za pogon je zadolžen motor, ki se je uprl zobu časa in še vedno deluje brez težav, razvili pa so ga na sedežu Škode v kraju Mladá Boleslav. S prostornino 1,3 litra ponudi 40 kW (54 KM) moči, upravlja pa ga Boscheva elektronika, ki je nadomestila originalni uplinjač. Novi lastnik je dejansko zamenjal samo olje in filtre, favorit pa se zažene takoj, ko se obrne ključ. Aktualni lastnik je skupno prevozil samo 3 kilometre, tako da jih števec zdaj pokaže 37, avtomobila pa ne namerava voziti preveč, dejansko ga želi ohraniti takšnega kot je. Že pred leti, ko je njegov oče zaključil z dirkaško kariero, je od njega odkupil dirkalni favorit, ki ga želi obnoviti in ga postaviti ob bok svoji novi pridobitvi.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Škoda favorit

Pred tridesetimi leti je lastnica nove škode favorit zapeljala svojo pridobitev iz avtomobilskega salona do doma v Atenah. Skupno je prevozila 34 kilometrov, nato pa se odločila, da vožnja ni za njo.

Beri dalje
Prevetritev že na evropskem obzorju
NOVICE
Prevetritev že na evropskem obzorju
Mahindra XUV 400
Iztok Krajnc
Težak, težji, m – hero 1
NOVICE
Težak, težji, m – hero 1
Dongfeng m - hero 1
Iztok Krajnc
Maraton nadzora hitrosti
NOVICE
Maraton nadzora hitrosti
Agencija za varnost prometa
Iztok Krajnc
Tiguan+2
NOVICE
Tiguan+2
Volkswagen tayron
Iztok Krajnc
Električni kabriolet
NOVICE
Električni kabriolet
Maserati grancabrio folgore EV
Iztok Krajnc
Jubilejni abarth
NOVICE
Jubilejni abarth
Abarth Classiche 1300 OT
Iztok Krajnc
Električen razred C
NOVICE
Električen razred C
Mercedes-benz EQC
Iztok Krajnc
Več opreme, ne moči
NOVICE
Več opreme, ne moči
Ford focus ST edition
Iztok Krajnc
Četrti C3 še vedno na bencin!
NOVICE
Četrti C3 še vedno na bencin!
Citroën C3
Iztok Krajnc
Prihaja tudi kompaktni električni križanec
NOVICE
Prihaja tudi kompaktni električni križanec
Kia EV3
Iztok Krajnc