Čehi so razkrili drugo generacijo modela kodiaq, ki ostaja prepoznavna, v drugo pa bo ponudila še več prostora.
AVTOR
Iztok Krajnc
DATUM OBJAVE
04.10.2023
FOTO
Škoda
Čehi so razkrili drugo generacijo modela kodiaq, ki ostaja prepoznavna, v drugo pa bo ponudila še več prostora.
NOVICE
Kodiaq je za Škodo zelo pomemben model, saj so jih od leta 2016 prodali več kot 840.000, z novo generacijo pa želijo privabiti še več kupcev. To jim bo uspelo s številnimi novimi tehnologijami in dobrodušno odmerjenim prostorom tako v kabini kot prtljažniku. Oblikovno spominja na prvi kodiaq, saj gre za evolucijo oblike, že zdaj pa lahko na avtomobilu vidimo nekatere elemente oblikovnega jezika ’modern sold’, ki bodo na Škodinih modelih tudi v drugi polovici aktualnega desetletja. Že po obrazu boste takoj vedeli, da gre za kodiaq, saj še vedno premore deljene luči, opcijsko pa je lahko osvetljena tudi maska. Kodiaq lahko ima ob doplačilu tudi matrične led luči, prostora potrebni pa bodo navdušeni, da je zrasel za 61 milimetrov, tako da je zdaj dolg že 4.758 milimetrov. Še vedno je kodiaq izdelan na prilagodljivi platformi MQB, takisto ostaja medosje nespremenjeno, tako da bo zdaj več prostora za potnike v tretji vrsti, večji je tudi prtljažnik.
Kljub temu da je kodiaq zdaj malenkost večji, so inženirji poskrbeli, da je aerodinamično bolj učinkovit. Optimizirali so namreč sistem zračnega hlajenja motorja, dodali zračne zavese na spodnjo zunanjo stran sprednjega odbijača, takisto so na voljo aktivne lopute v maski, ki se odpirajo in zapirajo, posledično pa spreminjajo tok zraka. Tudi zato ima novi kodiaq količnik zračna upora 0,28. Seveda so na voljo tudi bolj aerodinamična platišča, na zadku pa je še daljši strešni spojler, ki je postavljen nad prtljažnimi vrati, na katerih lahko opazite tudi nove zadnje luči. Kaj je še novega? D-stebrički bodo kontrastno obarvani, s čimer Čehi razbijajo barvno monotonost.
V notranjosti je predvsem sprednji del kabine izdelan po vzoru električnega model enyaq, torej boste našli na armaturi tudi šive in kovinske dodatke, v vsakem primeru pa vizualno posebne materiale. Na vrhu armature je postavljen 10- ali 13-palčni zaslon najnovejšega multimedijskega sistema, takisto ima kodiaq digitalne merilnike na 10-palčnem zaslonu. Še vedno ne vemo, zakaj ne morejo biti na večjem 12,3-palčnem, tako kot poprej. Na voljo je tudi projekcijski prikazovalnik, da pogleda skoraj ne boste več odmikali s ceste, prav tako pa ima kodiaq štiri vhode USB tipa C, ki lahko ponudijo do 45 W moči, kar je dovolj za poganjanje celo prenosnih računalnikov. Kodiaq ima še pametne vrtljive gumbe, ki premorejo 32-milimetrske barvne zaslone, posledično pa ima en gumb več funkcij, kot je na primer spreminjanje temperature prezračevalnega sistema, nastavljanje ogrevanja ali zračenja sedeža, sredinski od treh pa lahko prilagaja jakost zvočnega sistema, hitrost pihanja ventilatorja, spreminja vozne programe in povečuje ali pomanjšuje velikost zemljevida na zaslonu. Prestavno ročico so postavili ob volan, zato je na sredinski konzoli bistveno več prostora za drobnarije, pod naslonom je mogoče pospraviti več kot dva litra stvari.
Ker je drugi kodiaq daljši za 61 milimetrov, bo na voljo več prostora za potnike v tretji vrsti, malenkost več bo prostora za glave, tako da bosta zadnja dva sedeža zdaj bolj primerna za odrasle. Večji je tudi prtljažnik, ki pri petsedežni izdaji ponudi najmanj 910 litrov prostora, pri sedmih sedežih pa od 340 do 845, če sta zadnja dva sedeža pospravljena. Priključnohibridna različica bo po drugi strani na voljo samo s petimi sedeži, zaradi baterije pa prtljažnik ponudi 745 litrov prostora.
Nova generacija škode kodiaq ima malenkost posodobljeno podvozje, kjer so na voljo tudi prilagodljivi blažilniki s tehnologijo dveh ventilov za nadzor odboja in kompresije, prvi kodiaq je imel pri vsakem blažilniku samo en ventil. Poleg tega so prevetrili motorno ponudbo, ki vključuje blagohibridne bencinske motorje, klasične dizelske in, prvič pri kodiaqu, priključnohibridni pogonski sklop. Vstopni kodiaq bo poganjal 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 110 kW (150 KM) in 48-voltno blagohibridno tehnologijo, ki jo premore tudi večji 2,0-litrski brat z močjo 150 kW (204 KM). 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik bo ponudil ali 110 kW (150 KM) ali 140 kW (190 KM) moči, pri čemer bosta najzmogljivejša motorja premogla štirikolesni pogon, vsi motorji pa bodo moč na kolesa prenašali ekskluzivno preko robotiziranega menjalnika z dvema sklopkama in sedmimi prestavami.
Kodiaq ima prvič tudi priključnohibridni pogon, ki je sestavljen iz 1,5-litrskega turbobencinskega štirivaljnika in elektromotorja, skupno pa je na voljo 150 kW (204 KM) ssistemske moči. Moč se preko dvosklopčnega robotiziranega menjalnika s šestimi stopnjami prenaša na sprednji kolesi, vgrajeni polnilnik pa polni baterijski sklop z močjo 11 kW. Skupno baterija pospravi 25,7 kWh elektrike, zato je prav, da je na voljo tudi hitro polnjenje preko enosmernega toka z močjo do 50 kW, v tem primeru se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 25 minutah. S polno baterijo bo takšen kodiaq prevozil več kot 100 kilometrov
Novi kodiaq bo naprodaj februarja prihodnje leto, prvi primerki pa se bodo na cestah pojavili pozno spomladi. Vstopni model bo gotovo dražji od trenutnega, za katerega zahtevajo najmanj 40.530 EUR.