V zgodovini avtomobilizma lahko najdemo veliko zanimivih avtomobilov, ki so bili za časa njihove serijske proizvodnje iz različnih razlogov nekako spregledani, včasih pa tudi zasmehovani s strani kupcev, vendar so se nekateri takšni avtomobili kasneje znebili njihovega 'underdog' statusa in postali celo popularni. Lep primer tega je tudi porsche 912, ki do leta 2010 ni imel prav veliko 'sledilcev', zadnjih 15 let pa doživlja občuten dvig popularnosti, ker so številni ljubitelji vozil znamke Porsche prepoznali njegovo vrednost ob primerjavi z nadvse čislanim modelom 911. Po podatkih družbe Classic-Analytics ste morali leta 2010 za nakup odlično ohranjenega primerka modela 912 odšteti približno 21.000 evrov, že pet let kasneje (leta 2015) pa vas je nakup tega 'bolje uravnoteženega porscheja 911' lahko olajšal za približno 43.000 evrov. Samo dve leti kasneje (leta 2017) so prodajne cene za najlepše primerke tega modela poskočile na 57.000 evrov, v današnjih časih boste za resnično odlično ohranjen primerek tega klasičnega 'fastback' kupeja (1965-1969) morali odšteti približno 75.000 evrov.
slika
Kaj je razlog za takšen, lahko bi rekli meteoren vzpon prodajnih cen tega modela? Prednost modela 912 pred modelom 911 leži predvsem v zelo nizkih stroških vzdrževanja (ob primerjavi z modelom 911 …), čeprav vam lahko model 912 na avtocestah zagotovi podoben prehitevalni prestiž (količina prehitevalnega prestiža odloča o tem, kako vas v njihovih vzvratnih ogledalih dojemajo ostali vozniki, višja ko je njegova količina, prej se bodo avtomobili pred vami samodejno premaknili s prehitevalnega na srednji pas …) kot model 911, med izrazitimi prednostmi pa omenjajo tudi bolj pohlevno cestno lego (posledica bolj uravnotežene razporeditve mase med prednjo in zadnjo osjo …), ker je vgrajeni 1,6-litrski bencinski štirivaljnik (66 kW/90 KM pri 5.800 vrt./min.) v zadku pač lažji od osnovnega 2,0-litrskega bencinskega šestvaljnika (različica T: 81 kW/110 KM) v modelu 911.
slika
To potrjujejo tudi uradne številke glede razporeditve mase pri obeh modelih (porsche 911 T: 41 % : 59 %, porsche 912: 44 % : 56 %). Poleg tega je 912 tudi lažji (neto masa: 970 kg) od modela 911 v različici T (neto masa: 1080 kg). Čeprav je porsche 912 motoriziran ob pomoči pogonskega sklopa iz SC različic modela 356, ni povsem enak, ker je malenkostno zadušen (90 / 66 kW namesto 95 KM / 70 kW), ponuja pa boljšo motorno prožnost (133 Nm metrov razpoložljivega motornega navora je lastnikom modela 912 na voljo že pri 3.500 vrt./min., namesto pri 4.200 vrt./min. v primeru modela 356 …). Ob pregledu uradnih zmogljivosti obeh modelov (912 & 911 v najšibkejši različici 'Touring') pa lahko hitro ugotovite, da osnovno motorizirani porsche 911 iz enakega obdobja v praksi sploh ni bistveno hitrejši od modela 912. Model 912 bo zaključil pospeševanje od 0-100 km/h v 12. sekundah in na koncu drvel s 185 km/h. 911 T (110 KM / 81 kW) bo enako zadano nalogo zaključil v približno 10,5 sekunde in na koncu dosegel največjo hitrost 200 km/h.
slika
Za časa njegove proizvodnje so Nemci izdelali približno 30.000 kupe različic modela 912 in še približno 2.000 targa različic tega, čedalje bolj popularnega športnega avtomobila, ki ima v današnjih časih občutno nižjo vrednost kot predstavniki precenjenega modela 911. Za odlično ohranjen porsche 911 (130 KM / 96 kW) iz enakega obdobja boste morali odšteti približno 190.000 evrov, zato je nakup modela 912 veliko lažji, v določenih pogledih pa tudi bolj smiseln …
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Sspešna naložba

Nekoč podcenjeni porsche 912 je v zadnjih 15 letih pridobil veliko ‘sledilcev’, ker še vedno uteleša dobrodošlo alternativo občutno dražjemu sorodstvu z oznako 911. Temu primerne so tudi aktualne prodajne cene modela 912.

Beri dalje
Ko še Mercedes-AMG počepne
NOVICE
Ko še Mercedes-AMG počepne
Brabus 700
Iztok Krajnc
Moderna psihedeličnost
NOVICE
Moderna psihedeličnost
Porsche 911 spirit 70
Iztok Krajnc
Majhni japonski poltovornjaki
NOVICE
Majhni japonski poltovornjaki
Napoved novega kulta?
Iztok Krajnc
Vojna napoved X7 in GLS
NOVICE
Vojna napoved X7 in GLS
Audi Q9
Iztok Krajnc
Zeleni pospeški
NOVICE
Zeleni pospeški
Lexus ES
Iztok Krajnc
Velika limuzina napada Nemce
NOVICE
Velika limuzina napada Nemce
Toyota bZ7
Iztok Krajnc
GLB bo tukaj leta 2026!
NOVICE
GLB bo tukaj leta 2026!
Mercedes-benz GLB
Iztok Krajnc
Hitro počitniško vozilo
NOVICE
Hitro počitniško vozilo
Toyota RV-2 concept
Iztok Krajnc
Renault, ki stane vsaj 155.000 EUR!
NOVICE
Renault, ki stane vsaj 155.000 EUR!
Renault 5 turbo 3E
Iztok Krajnc
Novi clio je za ovinkom!
NOVICE
Novi clio je za ovinkom!
Renault clio
Iztok Krajnc