Z bližajočo se jesensko-zimsko sezono je Continental zbral najnovejše predpise o zimskih pnevmatikah za gospodarska vozila iz 38 držav.
Zakonski predpisi, ki urejajo zimsko opremo za tovorna vozila, avtobuse in kombije, so v različnih državah različno urejeni. Continental bo tako jeseni objavil veljavna pravna priporočila, s čimer bo upravljavcem voznih parkov, voznikom avtobusov in tovornjakov, omogočil jasen pregled najnovejših zimskih predpisov v državah, kjer delujejo njihova vozila. V državah, kot so Velika Britanija, Madžarska, Nizozemska, Poljska in Portugalska, še vedno ni splošne obveznosti namestitve zimskih pnevmatik na gospodarska vozila. V Nemčiji morajo tovornjaki nad 3,5 ton uporabljati pnevmatike 3PMSF za svoje krmilne in pogonske osi. V Italiji je obvezna zimska oprema na nekaterih cestah prikazana s prometnimi znaki, medtem ko je v državah, vključno z Bolgarijo in Latvijo, predpisana minimalna globina profila. Poleg tega skandinavske države, kot je Švedska, določajo, da morajo vozila, težja od 3,5 tone, uporabljati pnevmatike z oznako 3PMSF ali POR, ali pnevmatike z žebljički na sprednji in pogonski osi, saj prevladujejo ekstremne vremenske razmere. Uporaba pnevmatik M+S bo tukaj dovoljena samo še do 30. novembra 2024.
Trenutne zahteve za Nemčijo so v primerjavi z lanskim letom nespremenjene. Enako velja za pomembne tranzitne države in večino drugih držav. Vendar pa so na voljo novi predpisi za Francijo, Islandijo, Kosovo in Švico. V Franciji je po novem na posebej označenih cestah obvezna zimska oprema. Od 1. novembra do 31. marca morajo biti po presoji lokalnih oblasti vozila N1/N2/N3 s priklopniki opremljena z odstranljivimi napravami proti zdrsu, kot so snežne verige za vsaj dve gnani kolesi. Vozila N1/N2/N3 brez priklopnikov morajo biti opremljena z zimskimi pnevmatikami 3PMSF na vsaj dveh kolesih na vsaki osi. V Franciji morajo biti avtobusi tipa M2/M3 opremljeni z odstranljivimi napravami proti zdrsavanju za vsaj dve gnani kolesi ali z zimskimi pnevmatikami 3PMSF na sprednji krmiljeni osi in vsaj dveh gnanih kolesih. Za že rabljene pnevmatike M+S velja prehodno obdobje do novembra 2024. Vozila z dovoljeno skupno maso pod 3,5 tone lahko vozijo s pnevmatikami z žebljički od novembra do marca, če ne presežejo največje hitrosti 90 km/h. Vozila, opremljena s pnevmatikami z žebljički, morajo biti v Franciji označena z oznako, je pa prepovedana uporaba pnevmatik z žeblji na vozilih s skupno maso nad 3,5 ton.
Na Islandiji zimske pnevmatike niso obvezne. Od 1. novembra do 14. aprila morajo imeti pnevmatike minimalno globino profila 3 milimetre. Snežne verige so prepovedane, saj bi lahko poškodovale ceste. Uporaba pnevmatik z žebljički je na Islandiji dovoljena od 1. novembra do 14. aprila. Na Kosovu morajo tovorna vozila z največjo dovoljeno skupno maso vozila 3,5 tone uporabljati zimske pnevmatike z oznako M+S na vseh kolesih od 15. novembra do 15. marca. Letne pnevmatike z minimalno globino profila 4 milimetre se lahko še vedno uporabljajo, dokler so na pnevmatikah na pogonskih kolesih nameščene snežne verige. Avtobusi in tovorna vozila z dovoljeno skupno maso nad 3,5 ton morajo imeti na pogonskih kolesih snežne verige ali zimske pnevmatike (z oznako M+S). Na pogonskih kolesih je dovoljena uporaba snežnih verig, pnevmatike z žebljički pa so prepovedane. Zimski predpisi v Švici so posodobljeni in zdaj dovoljujejo uporabo snežnih verig na primernih cestah z ustrezno signalizacijo.
Varne vozne lastnosti na zimskih cestah in v toplejših razmerah so izstopajoča lastnost te linije pnevmatik. ''Optimizirane gumene zmesi družine pnevmatik Scandinavia nudijo odličen oprijem na snegu, ledu in mokrih površinah brez ogrožanja prevoženih kilometrov, obrabe in življenjske dobe tekalne plasti,'' pojasni Hinnerk Kaiser, vodja razvoja izdelkov za avtobusne in tovorne pnevmatike. Ta linija pnevmatik ponuja pnevmatike za vse položaje osi in uporablja posebno dvostopenjsko tehnologijo lamel. Pozimi to zagotavlja varno delovanje, poleti pa je rezultat prihranek goriva, optimiziran kotalni upor in veliko prevoženih kilometrov. Oba vidika neposredno vplivata na učinkovitost voznega parka. ''Visoka vsebnost naravnega kavčuka v naših pnevmatikah jim daje manjši kotalni upor in prožnost, ki jo potrebujejo pri nizkih temperaturah,'' dodaja Kaiser. Druga prednost je, da so razmeroma tihe.
Hinnerk Kaiser
Continentalova brošura “Tackle winter with confidence” (Samozavestno se spopadite z zimo) ponuja koristne informacije o vseh vidikih pnevmatik za gospodarska vozila za hladnejše mesece v letu. Kot mednarodni ponudnik rešitev in storitev ponuja Continental obsežen portfelj vrhunskih zimskih pnevmatik, vključno z velikim številom obnovljenih pnevmatik. V aplikaciji ''TireTech'' boste kmalu našli tudi brošuro in povzetek trenutno veljavnih predpisov za zimske pnevmatike. Kliknite tukaj, da greste neposredno na predpise o zimskih pnevmatikah.
Varno na snegu in ledu
Beri dalje