Do 20. aprila letos je bila zabeležena 101 prometna nesreča enoslednih motornih vozil, lani v tem času že 144. Letos beležimo 1 smrtno žrtev, lani v tem času še nobene, beležimo 18 hudih telesnih poškodb, lani 29 ter 51 lažjih telesnih poškodb, lani 75. Letos je 67 voznikov (dve tretjini) samih povzročilo prometni nesrečo, lani pa 97 (enako dve tretjini). Udeleženci so na današnjem brezplačnem usposabljanju visoko motivirani in tudi sami poudarjajo pomembnost tovrstnih treningov. DARS, Agencija za varnost prometa in Policija bodo usposabljanja na lokaciji AC baze v Novem mestu izvajali še 6., 13. in 20. maja.
slika
Mag. Zvonko Zavasnik, DARS, d. d., je uvodoma pozdravil vse udeležence in dejal, da je usposabljanje postalo že tradicionalno. Gre za pomemben segment izobraževanj in praktičnih vaj, s katerim DARS prispeva k zagotavljanju prometne varnosti voznikov enoslednih motornih vozil. Tovrstni dogodki imajo visoko dodano vrednost, saj se motoristi v varnem okolju in ob nasvetih izkušenih inštruktorjev lahko dodobra usposobijo in preverijo svoje psihofizične sposobnosti še pred razmahom motoristične sezone. Igor Mihajlik, zunanji strokovni sodelavec Agencije za varnost prometa, je motoristom podal vrsto uporabnih napotkov, med drugim, kako pravilno izvesti zaviranje v sili in kako pomembna je pravilna nastavitev sedežnega položaja ter drža ročic sklopke in prednje zavore. Opozoril je na številne dejavnike, ki jih mora vsak motorist upoštevati za varno udeležbo v prometu, udeležence praktičnega dela usposabljanja pa je skupaj z dvema policistom inštruktorjema usposabljal v vajah, ki so pomembne tekom cele motoristične sezone. V vsaki skupini se je usposabljalo 24 motoristov, tako smo danes skupaj teoretično in praktično izobrazili skoraj 50 motoristov.
slika
Tomaž Tomaževic, PU Ljubljana, je na uvodnem predavanju o posledicah prometnih nesreč izpostavil ključne pasti in tveganja, ki so za motoriste pogosto usodni. Opozoril je na ranljivost motoristov, pri čemer je poudaril, da neprilagojena hitrost, alkohol, uporaba multimedije ter objestna vožnja, botrujejo premnogim prometnim nesrečam z najhujšimi posledicami. Anamaria Hren, vodja Sektorja za razvoj in koordinacijo varnosti cestnega prometa na Agenciji za varnost prometa, je ob tej priložnosti povedala, da je razumevanje in obvladovanje dinamike vožnje motorja zelo kompleksno, zato je nujno, da se vozniki tega zavedajo. Da bi ugotovili, ali so v vedenju posameznikov, ko vozijo motor ali avtomobil, razlike, je bila v Sloveniji leta 2014 izvedena anonimna anketa med 200 motoristi. Izsledki so pokazali, da vozniki, ki med vožnjo z motorjem uporabljajo več varnostne opreme, za varnost poskrbijo tudi v avtomobilu. Prav tako je korelacija med kršitvami predpisanih hitrosti. Tisti, ki predpisane omejitve kršijo na motorju in hitrosti ne prilagajajo razmeram, enako ravnajo v vlogi voznika osebnega avtomobila. Zelo podobne so ugotovitve za druge kršitve cestnoprometnih predpisov. Posebej izstopajo tisti, ki so na motorju "kaskaderji" in v prometu izvajajo elemente, ki na cesto ne sodijo – takšni motoristi mnogo pogosteje kršijo cestnoprometne predpise tudi v vlogi voznika osebnega avtomobila. Ugotovitve torej kažejo, da se prometna kultura in način vožnje posameznika ne spremeni, ne glede na tip vozila, s katerim voznik upravlja. Na razvoju prometne kulture, ki se nato odrazi v stopnji prometne varnosti, moramo kot družba še veliko narediti. Objestnost, agresija, kršenje predpisov, ne sodijo na ceste. To je prostor, ki si ga delimo vsi, je dejala Anamaria Hren. Lansko leto smo na segmentu varnosti motoristov v Sloveniji zabeležili najboljše leto, od leta 1994, ko je bila vzpostavljena elektronska baza podatkov. Prizadevajmo si, da bo šel ta trend letos še na bolje. To lahko naredimo s praktičnimi treningi, kot je današnji, ozaveščanjem in odgovorno vožnjo vsakega posameznika, je zaključila Anamaria Hren.
Posted on

Varnost motoristov

V prostorih in na poligonu AC baze Novo mesto danes v organizaciji DARS, Agencije za varnost prometa in Policije poteka celodnevno usposabljanje motoristov, ki je ob začetku motoristične sezone še posebej pomembno za njihovo varno udeležbo v prometu.

Beri dalje
Nova slonja kotalka
NOVICE
Nova slonja kotalka
ARI soleno
Iztok Krajnc
Zbiratelj se rodiš
NOVICE
Zbiratelj se rodiš
Petja Grom
Iztok Krajnc
Prevetritev že na evropskem obzorju
NOVICE
Prevetritev že na evropskem obzorju
Mahindra XUV 400
Iztok Krajnc
Težak, težji, m – hero 1
NOVICE
Težak, težji, m – hero 1
Dongfeng m - hero 1
Iztok Krajnc
Maraton nadzora hitrosti
NOVICE
Maraton nadzora hitrosti
Agencija za varnost prometa
Iztok Krajnc
Tiguan+2
NOVICE
Tiguan+2
Volkswagen tayron
Iztok Krajnc
Električni kabriolet
NOVICE
Električni kabriolet
Maserati grancabrio folgore EV
Iztok Krajnc
Jubilejni abarth
NOVICE
Jubilejni abarth
Abarth Classiche 1300 OT
Iztok Krajnc
Električen razred C
NOVICE
Električen razred C
Mercedes-benz EQC
Iztok Krajnc
Več opreme, ne moči
NOVICE
Več opreme, ne moči
Ford focus ST edition
Iztok Krajnc