Adapterji naj bi po mnenju proizvajalcev takšnih izdelkov poskrbeli za večjo varnost nosečnic in njihovih še nerojenih otrok. Žal je resnica drugačna. Reprezentativni testi nosečniških varnostnih pasov ADAC z nosečnicami so pokazali, da je bila namestitev in uporaba takšnih adapterjev za varnostne pasove za nosečnice nekoliko bolj naporna, vendar bi vse sprejele takšne neugodnosti, če bi varnostni pasovi za nosečnice, odnosno adapterji, dejansko zmanjšali tveganje za poškodbe nerojenih otrok. Rezultati testnih trčenj, ki so jih pred kratkim izvedli Nemci, so toliko bolj zastrašujoči, ker dodatni zadrževalni sistemi ne zmanjšajo stresa pri dojenčkih, temveč ga povečajo. Poleg tega nobeden od testiranih adapterjev za varnostni pas ni vzdržal delujočih sil ali med testnim trkom ni mogel zadržati trebušnega varnostnega pasu v nižjem položaju. Namesto tega so adapterji za varnostni pas poslabšali zadrževanje medenice. To je povzročilo povečano obremenitev prsnega koša, trebuha in medenice. Pospeški, izmerjeni na trebuhu in medenici, se lahko povečajo do 30 odstotkov. Dodatno tveganje za poškodbe predstavljajo tudi elementi iz trde plastike in kovine.
slika
Med ADAC testnimi trki so se zlomile tudi plastične kljuke, kovinske kljukice in ključavnica dodatnega pasu so od spodaj pritiskale na trebuh nosečnice. Druga pomanjkljivost nosečniških pasov je, da je pri zapenjanju potrebnih do 30 centimetrov več pasu. Varnostni pas se tako manj tesno prilega telesu ali bokom. To poveča tveganje za trčenje z volanom, še posebej, ker vsi testirani sistemi povzročijo, da se želodec lutke med trkom pomakne bolj naprej kot pri običajnem pasu. ADAC strogo odsvetuje uporabo takšnih adapterjev za pas. Testirani sistemi pa sploh niso priporočljivi. Ne nudijo niti več udobja niti varnosti. Po raziskavi prometnih nesreč ADAC nosečnice med vožnjo niso izpostavljene večjemu tveganju kot drugi vozniki. Primerjava sistemov je tudi pokazala, da pravilno pripet klasični tritočkovni varnostni pas ne pritiska na otrokov trebuh, temveč nudi zanesljivo zaščito v primeru nesreče in ne predstavlja nevarnosti za nosečnico ali nerojenega otroka. Ob tem naj bo trebušni varnostni pas nameščen čim nižje pod trebuhom.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Posted on

Varnostni pasovi za nosečnice

Strokovnjaki največjega nemškega avtomobilskega kluba ADAC so se tokrat lotili testiranj štirih varnostnih pasov za nosečnice.

Beri dalje
Sedmič bo patruljiral s še več moči
NOVICE
Sedmič bo patruljiral s še več moči
Nissan patrol
Iztok Krajnc
Prototip električnega ferrarija
NOVICE
Prototip električnega ferrarija
Ferrari EV
Iztok Krajnc
50 let kultnega poltovornjaka
NOVICE
50 let kultnega poltovornjaka
Mazda REPU
Iztok Krajnc
Električni G80 je še bolj prefinjen
NOVICE
Električni G80 je še bolj prefinjen
Genesis electrified G80
Iztok Krajnc
Drugo leto že v tvoji garaži!
NOVICE
Drugo leto že v tvoji garaži!
Audi Q3
Iztok Krajnc
Bo imel tudi 450 ‘konjičkov’?
NOVICE
Bo imel tudi 450 ‘konjičkov’?
Cupra formentor VZ5
Iztok Krajnc
Z bencinskim ali dizelskim motorjem
NOVICE
Z bencinskim ali dizelskim motorjem
Citroën berlingo
Iztok Krajnc
Bigster že prihodnje leto
NOVICE
Bigster že prihodnje leto
Dacia bigster
Iztok Krajnc
Druga prenova prinaša kup nadgradenj
NOVICE
Druga prenova prinaša kup nadgradenj
Volvo XC90
Iztok Krajnc
Okoljevarstveni kompaktni bentley
NOVICE
Okoljevarstveni kompaktni bentley
Bentley blower jnr.
Iztok Krajnc