Kitajcem smo nekoč radi očitali plagiatorstvo na področju oblikovanja avtomobilov, vendar se zadeve počasi spreminjajo. Lep dokaz tega je novi konceptni ‘multipraktik’ znamke Changan, ki so ga v teh dneh predstavili na Kitajskem.
Na nori marketinški vlak, ki v vsakem 5-vratnem avtomobilu vidi kupe, odnosno prepozna njegovo 'kupejevsko' silhueto, so sedaj skočili tudi pri kitajski znamki Changan, kjer so modno marketinško norost glede '5-vratnih kupejev' (pravi kupeji se lahko pohvalijo samo z enim parom bočnih vrat, obstajajo pa tudi 3-vratni kombikupeji) še nadgradili z idejo o transformaciji takšne 'visoko nasajene' 5-vratne kombilimuzine v poltovornjak, ki lahko postane neke vrste počitniškega vozila. Tako pridemo do že prav neverjetno metalno bolne klasifikacije za to vozilo, ker se naivni publiki (resni in izobraženi ljudje v tem primeru takoj zavohajo 'marketinški nateg', ker vam skuša trgovec prodati nekaj kar v resnici sploh ne obstaja) predstavlja kot 'SUV Coupé Pick-up Camping Crossover'.
Resni in izobraženi ljudje vedo, da bistvo kupeja ni v njegovi pogonski moči in marketinško hvaljeni uporabnosti (pravi kupe ni družinsko naravnano vozilo, posledično ne ponuja veliko praktičnosti, s 'kupejem', ki je zelo praktičen je definitivno nekaj narobe), bistvo kupeja leži v tem, da daje opazovalcem ob pogledu nanj občutek, da gre za hitro vozilo, čeprav v resnici ni vedno najhitrejši. Lep primer takšnega razmišljanja simbolizira legendarni volkswagen karmann ghia, ki je sicer skromno motoriziran, vendar vas osupne z eleganco, ki vam jo ne more zagotoviti noben SUV ali pa 'crossover' izdelek, čeprav vam marketing ob tem seveda zagotavlja, da so 'gojzarji' in 'delavski čevlji' (vsaka podobnost v tem kontekstu z modnimi SUV-čki in 'šišmiši' (oblikovni križanec) je seveda povsem naključna) znamke 'Gucci' najboljše in najprimernejše obuvalo za obisk opere.
Na podlagi takšnega neresnega razmišljanja marketinških strokovnjakov znamke Changan smo sedaj dobili qiyuan CD701 concept, približno 5 metrov dolgo 'visoko nasajeno' 5-vratno kombilimuzino (širina: 197 cm, višina: 163 prav nič kupejevskih centimetrov) s 310 centimetrsko medosno razdaljo, ki se lahko ob pomoči elektro hidravlike zelo hitro spremeni v poltovornjak, odnosno počitniško vozilo za tiste z bolj skromnimi kamping ambicijami. Ostalih tehničnih informacij o tem striktno električno gnanem kitajskem 'Frankensteinu', ki naj bi se v naslednjem letu pojavil v serijski proizvodnji, pa zaenkrat ni na voljo.
Zmešnjava
Beri dalje