Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Spiritualni predhodnik

Renault colorale

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V maju leta 1957 so se Renaultovi trgovci znebili še zadnjih količin legendarnega modela colorale, ki ga lahko mirne duše označimo za prvo SUV vozilo znamke Renault.
Spiritualni predhodnik
Foto: Renault
3. 10. 2017 ob 6:00
Komentarjev: 0

Ta nesrečni Renaultov 'crossover' model (1950-1957), ki so ga tedanjim kupcem ponujali v številnih različicah, bi današnji modno osveščeni kupci verjetno zelo hitro razgrabili, takrat pa ni našel prav veliko kupcev, ki bi za obisk civilizacije potrebovali 'terensko vozilo'. Proti koncu štiridesetih let prejšnjega stoletja so se pri znamki Renault pričeli ukvarjati z razvojem naslednika osebnega modela juvaquatre (1937-1952), ki so ga kupcem ponujali tudi v zelo priljubljeni lahki gospodarski različici 'Fourgonnette'. Ker Francozi z ukinitvijo tega serijskega modela niso želeli povzročiti prebega lojalnih kupcev k konkurenci, so sprožili nastanek serijskega modela colorale, kjer že njegova modelna oznaka razkriva komu je ta avtomobil sploh namenjen, ker je modelna oznaka colorale sestavljena iz dveh besed (COLOniale & ruRALE). 'Visoko nasajeni' francoski karavan (dolžina: 4270 mm, širina: 1980 mm, višina: 1750 mm, medosna razdalja: 2680 mm) 'z obrazom' serijskega modela 4CV so takrat oglaševali kot izredno praktično družinsko vozilo (station wagon), vendar mu je večina kupcev takrat obrnila hrbet, ker je zaradi 'SUV genov' precej manj eleganten in zaradi prevelike mase (s to težavo živijo tudi moderni SUV-ji in oblikovni križanci …) tudi veliko bolj okoren in potraten z gorivom kot nekateri tedanji konkurenti v obliki podobno praktičnih klasičnih karavanov (citroën 11 ‘Familiale’, peugeot 203 break in ford / simca vedette station wagon).

Za te nečedne lastnosti modela colorale je kriva kombinacija dveh faktorjev (prešibak pogonski sklop + prevelika masa vozila, v to past se radi ujamejo tudi današnji kupci avtomobilov ob 'hlastanju' po čim večji količini vgrajene komfortne opreme …), ker ga je premikal zastarel 2,4-litrski vrstni bencinski štirivaljnik iz leta 1936 (prva predstavitev tega motorja), ki je lahko uporabniku zagotovil največ 36 kW (48 KM) pogonske moči. Če k temu prištejemo še 1620 kilogramov neto mase, dobimo recept za katastrofo (vsaj v pogledu zmogljivosti in povprečne porabe goriva). Leta 1953 so Francozi omilili to napako z vgradnjo 2,0-litrskega bencinskega štirivaljnika iz tedanjega top osebnega modela fregate, ki je lahko mobiliziral več 'konj' (43 kW / 58 KM). Manjši motor je bil tudi bolj davčno ugoden, vendar je imel manj razpoložljivega motornega navora, bistveno nižja pa ni bila niti povprečna poraba. Prva verzija modela colorale je lahko 'drvela' z največ 100 km/h, verzije z močnejšim motorjem so dosegle največjo hitrost 105 km/h. Večino pontonskih karoserij modela corolare so izdelali v podjetju Chausson, dokončno izdelavo je prevzela znamka Renault.

Do februarja leta 1956 so Francozi dobavili kupcem približno 43.000 primerkov tega spiritualnega predhodnika današnjih Renaultovih modelov alaskan in kadjar, ki so ga kupcem ponujali v številnih karoserijskih različicah (colorale prairie, colorale pick-up, colorale taxi, vozna šasija s kabino, colorale savane, furgon) ter tudi s 4x4 pogonom. Za njegov zaton je kriva predvsem neekonomičnost, ker so kupci prihajali večinoma iz vrst kmetov ter ljudi, ki so živeli v francoskih kolonijah. Trditev, izrečena v medijih, da je alaskan prvi poltovornjak znamke Renault je smešna, sploh za avtomobilsko podjetje, kjer že več kot 100 let izdelujejo tudi gospodarska vozila vseh vrst, seveda so bili med njimi tudi poltovornjaki …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 5. 2020
Maj 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 tedni  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |