Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V maseratija preoblečen citroën

Maserati quattroporte II

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Nastanek najbolj nenavadnega maseratija v celotni zgodovini znamke je tesno povezan z znamko Citroën, ki je leta 1968 dobila popolni nadzor nad dogajanjem pri znamki Maserati in ga obdržala do sredine leta 1975, ko so Francozi objavili stečaj znamke Maserati, ki jo je še v istem letu prevzel Alejandro de Tomaso …
V maseratija preoblečen citroën
Foto: RM Sotheby's
24. 6. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 0

Prvi quattroporte II (AM121) se je v prototipni različici pojavil že leta 1971, vendar v tem primeru ni šlo za serijski izdelek, ker je za njegov nastanek, odnosno kasnejši nastanek samo dveh maloserijskih primerkov, 'kriv' izredno bogati Arabec (Aga Khan) iz Pariza, ki je leta 1972 obiskal tedanji pariški avtomobilski salon, kjer se je na razstavnem prostoru oblikovalske hiše Frua bohotila študija nove, druge generacije modela quattroporte, ki jo je po naročilu znamke Maserati oblikoval slavni Pietro Frua. Aga Khan, ki je bil v tistih časih že lastnik manjše 'flote' (v njej so se nahajali tudi štirje primerki prve generacije modela quattroporte …) prestižnih maseratijev, se je kasneje oglasil pri prej omenjenem italijanskem oblikovalcu pločevine in naročil en primerek limuzine, ki je bila zasnovana na nekoliko podaljšani (+ 20 cm) tehnološki platformi serijskega modela indy, seveda v povezavi z njegovim serijskim V8 motorjem.

Ob tem velja omeniti, da imata maloserijska predstavnika modela quattroporte II (AM121) vgrajene različne pogonske sklope, medtem ko oblikovno ne odstopata drug od drugega. Prvi pariški prototip z vgrajenim 4,7-litrskim bencinskim V8 motorjem je takrat pristal v rokah španske kraljeve družine, Aga Khan je v septembru leta 1974 prejel verzijo z vgrajenim 4,9-litrskim pogonskim sklopom. Dogajanje glede obeh prototipov znamke Frua so tedaj pozorno spremljali tudi pri znamki Maserati, ker jih je ta izpeljani posel zelo presenetil in jih celo opogumil, ker so posledično prižgali zeleno luč za nastanek nove generacije modela quattroporte, ki jo je oblikoval legendarni Marcello Gandini v času, ko je še delal za oblikovalsko hišo Bertone. Tako se je leta 1974 na sceni pojavil serijski quattroporte II (AM123), ki pa ni premamil prav veliko kupcev, ker so Italijani v štirih letih proizvodnje s tem modelom prepričali samo 14 kupcev.

Avtomobil z vgrajenim 3,0-litrskim bencinskim V6 motorjem, ki ga lahko mirne duše označimo kot Maseratijevo limuzinsko različico legendarnega citroëna SM, kupcev, ki so bili ob povezavi z modelno oznako quattroporte vajeni vgrajenih Maseratijevih V8 motorjev, enostavno ni mogel prepričati, ker je bil za aristokratsko pojmovanje pač podhranjen (210 KM pri 6500 vrt./min.) in pretežak (1700 kg) in posledično ne ravno najbolj poskočen (največja hitrost: 200 km/h). Poleg tega kupcem ideja o prednjem pogonu v takšnem vozilu ni dišala, so pa hvalili odlično opremljenost in hidropnevmatsko vzmetenje, prevzeto iz citroëna SM, ki je prispeval tudi nekaj karoserijskih sestavnih delov (zunanje vratne kljuke ter par prednjih luči …) ter celotno armaturno ploščo. Sicer je obstajal tudi prototip z vgrajenim 4,0-litrskim V8 motorjem znamke Maserati, vendar je usoda (bankrot v letu 1974 in posledični prevzem s strani znamke Peugeot …) znamke Citroën takrat zapečatila tudi usodo tega prototipa, ker je Italijanom za nadaljnji razvoj takšne serijske verzije zmanjkalo denarja. Večino predstavnikov modela quattroporte II so pokupili bogati Arabci in podobno dobro finančno preskrbljeni Španci, ker Italijanom ni uspelo pridobiti homologacije za prodajo na večini tedanjih evropskih tržišč.

Poslanstvo velikih štirivratnih maseratijev je občutno bolje nadaljevala šele tretja generacija (quattroporte 4.2, quattroporte 4.9 in quattroporte royale) tega modela (1979-1990), ki je v prodajne salone te aristokratske znamke privabila 2.145 kupcev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 5. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |