Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V16 na italijanski način

Maserati tipo V4 Sedici Cilindri

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V teh dneh mineva že 90 let od rekordnega dosežka znamke Maserati na področju postavitve svetovnih hitrostnih rekordov. Zato so Italijani tokrat obudili spomin na legendarni maserati tipo V4 z vgrajenim 16-valjnim bencinskim pogonskim sklopom, ki so ga v Modeni izdelovali (1929-1934) v tekmovalni in 'civilni' različici.
V16 na italijanski način
Foto: Bonhams & Maserati
4. 10. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

28. septembra leta 1929 je italijanski dirkač Mario Umberto 'Baconìn' Borzacchini postavil nov hitrostni rekord na razdalji desetih kilometrov, ki je zelo odmeval v svetu avtomobilizma in posledično zagotovil obstanek znamke Maserati, ker je podjetje bratov Maserati zaradi tega dosežka kmalu prejelo ogromno svežega kapitala, svoj piskrček v tej zgodbi pa je takrat pristavil tudi Enzo Ferrari. Ferrari se je namreč udeležil svečanega banketa v Bologni, kjer so počastili novi svetovni hitrostni rekord znamke Maserati in ob tej priložnosti spoznal tudi dva tedaj zelo bogata Italijana (Alfredo Caniato & Mario Tadini) in ju takrat prepričal, da sponzorirata kasnejši nastanek dirkaškega moštva z njegovim priimkom (Scuderia Ferrari).

Za uspešno izvedbo poskusa postavitve novega svetovnega hitrostnega rekorda so Italijani leta 1929 uporabili tedanji 17-kilometrski ravni odsek državne ceste številka 10 (Padania Inferiore) v bližini mesta Cremona, ker so doseganje hitrostnega rekorda na dolžini desetih kilometrov potrebovali približno 3,5 kilometra zaleta in na koncu še približno isto dolžino za dokončno in varno zaustavitev Maseratijevega dirkalnika. Pravila igre so predvidevala, da mora maserati tipo V4 progo prevoziti dvakrat. V prvem poizkusu je Borzacchini z maseratijem dosegel največjo hitrost 248 km/h (približno), ob vožnji v nasprotni smeri je bil nekoliko počasnejši (približno 244 km/h). Na koncu je za postavitev svetovnega rekorda obveljala uradno izmerjena povprečna hitrost 246 km/h (približno). S tem je padel svetovni hitrostni rekord (približno 225 km/h), ki ga je z dirkalnikom znamke FIAT leta 1927 postavil legendarni britanski dirkač Ernest Eldridge.

Borzacchinijevo 4-kolesno 'orodje' za postavitev odmevnega hitrostnega rekorda predstavlja pomemben tehnološki mejnik v razvoju avtomobilov aristokratske znamke Maserati, ker so Italijani pri tem avtomobilu (masa avtomobila: 1050 kg) implementirali idejo o vzporedno združenem paru dveh 2,0-litrskih vrstnih 8-valjnikov, ki je pripeljala do nastanka enotnega, 4,0-litrskega V (25°) motorja s pritaknjenim parom mehanskih polnilnikov (supercharger), 32. ventili, štirimi črpalkami olja in parom vodnih črpalk. Ta izredno kompleksni (sestavlja ga približno 3200 individualnih delov …) bencinski pogonski sklop z enim okrovom ročične gredi, ki je skrival dve vgrajeni ročični gredi, je lahko mobiliziral od 280 do 305 KM (od 205 do 224 kW) kar je zadostovalo za največjo hitrost 260 km/h.

Leta 1934 smo dobili tudi unikatno civilno različico tega dirkalnika (rdeči primerek na fotografijah, ki predstavlja kopijo originala iz leta 1929, so pred nekaj leti prodali nam neznanemu zbiralcu za približno 486.000 evrov), ki so jo 'oblekli' v delavnici znamke Zagato. Zeleno obarvani V4 sport spider Zagato je še danes v lasti znamke Maserati.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 5 meseci  |