Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Skoraj neznani afriški športnik

BMW 530 MLE

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Večina ljubiteljev avtomobilov znamke BMW je prepričanih, da je legendarni BMW M535i (1980 - 1984) spiritualni predhodnik vseh kasnejših M5 različic serije 5, vendar se motijo.
Skoraj neznani afriški športnik
Foto: BMW
15. 10. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 0

Nemci so namreč že leta 1976 razvili podobno zmogljivo limuzino, ki jo Evropejci nismo nikoli spoznali, ker je bila na voljo samo Južnoafričanom. V sredini sedemdesetih let prejšnjega stoletja so pri južnoafriški podružnici (ustanovili so jo leta 1973) znamke BMW, ki je prvi nenemški proizvodni obrat te znamke, ugotovili, da se želijo ukvarjati tudi z avtomobilskim športom, točneje z udeležbo na dirkah tedanjega južnoafriškega prvenstva turnih avtomobilov. Njihove želje je izpolnil Jochen Neerpasch, tedanji prvi mož oddelka BMW Motorsport, ki je na osnovi dveh južnoafriških serijskih primerkov BMW-jev iz serije 5 (E12) ustvaril dva dirkalnika, ki sta na južnoafriških dirkah sodelovala vse do leta 1985.

Istočasno so Nemci zaradi homologacijskih zahtev razvili tudi maloserijsko verzijo obeh dirkalnikov iz serije 5, ki je znana predvsem po oznaki 530 MLE (Motorsport Limited Edition). Takšne limuzine, ki so jih izdelovali samo 2 leti (1976 & 1977), so se v južnoafriških prodajnih salonih pojavile že leta 1976, približno štiri leta prej kot nam dobro znani M535i. Tako smo dobili 227 serijsko izdelanih (110 v letu 1976 in 117 v letu 1977) spiritualnih predhodnikov vseh kasnejših M5 različic serije 5, ki so se seveda lahko pohvalili z nekoliko manjšo maso (odstranitev klimatske naprave in klasičnega električnega paketa, nekateri karoserijski deli so izdelani iz aluminija in tanjše pločevine), posledično pa tudi z nekoliko boljšimi zmogljivostmi kot običajni južnoafriški serijski predstavniki prve generacije serije 5 (E12).

Posebnost tedanjih južnoafriških različic razkriva že številčna modelna oznaka 530, ker so takšno 3,0-litrsko verzijo serije 5 ponujali samo kupcem v ZDA in Južni Afriki, evropski kupci so si takrat lahko omislili kvečjemu BMW 528i (130 kW/177 KM pri 5800 vrt./min. ter 235 Nm motornega navora pri 4300 vrt./min.). V primerkih modela 530 MLE se skriva 3,0-litrski vrstni šestvaljnik (tip M30B30) iz njihovih večjih predhodnikov (modela E9 & E3), ki je lahko mobiliziral 147 kW (197 HP / 200 KM pri 5800 vrt./min.) pogonske moči ter 251 Nm motornega navora pri 3500 vrtljajih v minuti. Kljub temu BMW 530 MLE ni prav nič hitrejši od serijskega BMW-ja 528i (masa avtomobila: 1410 kg), ki smo ga poznali v Evropi, ker sta voznikom ponujala povsem enake zmogljivosti (528i (530 MLE), največja hitrost: 208 (208) km/h, 0-100 km/h: 9,3 (9,3) sekunde) in seveda podobno motorno žejo (povprečna poraba (l/100 km): 15).

Primerek različice 530 MLE na priloženih fotografijah, ki so ga znamki BMW vrnili leta 2018, je nekoč pripadal znanemu južnoafriškemu dirkaču (Peter Kaye-Eddie). S tem avtomobilom so Nemci zmagali na 15. dirkah in si zagotovili tudi tri naslove južnoafriških prvakov. Sedaj so ga Nemci ob sodelovanju z Afričani in podjetjem Custom Restorations temeljito obnovili in ga uvrstili v tovarniško zbirko zgodovinsko zelo pomembnih BMW-jev, ker je ta 'petica' še vedno najuspešnejša tekmovalna predstavnica serije 5 v celotni zgodovini te modelne serije, ki se je prvič pojavila leta 1972.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera -toyota supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 6 meseci  |