Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lahko simulacija nadomesti realnost?

LEGO Crash Boom Bang

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije prihaja novica o nenavadnem poskusnem trčenju, ki na prvi pogled deluje kot igračkanje velikih nemških fantov, čeprav gre v resnici za zelo resno zadevo, ker je Nemce ob tem zanimalo, če lahko računalniška simulacija takšnega trčenja nadomesti poskusno trčenje v realnosti.
Lahko simulacija nadomesti realnost?
Foto: LEGO
17. 10. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 1

Strokovnjaki nemške IT revije c’t in strokovnjaki kluba ADAC so podoben test (poskusno čelno trčenje z LEGO modelom pri 60 km/h) izvedli že pred nekaj leti, sedaj so Nemci združili moči še s strokovnjaki podjetja DYNAmore, ki je znano predvsem po razvoju računalniških simulacij za avtomobilsko industrijo. Programerji tega podjetja se pri svojem delu zanašajo predvsem na CAE (Computer Aided Engineering) procese, ki jih nato spremljajo v '3D-Cave' okolju ob preizkušanju različnih avtomobilskih komponent, ker lahko na ta način predvidijo njihovo kasnejše obnašanje ob morebitnih nesrečah v realnem okolju. Vse skupaj poteka v okolju centra HLRS (Höchstleistungsrechenzentrums Stuttgart), medtem ko so realno poskusno trčenje LEGO porscheja in LEGO bugattija v merilu 1:8 izvedli strokovnjaki kluba ADAC.

Tokrat so se Nemci odločili za scenarij bočnega naleta drugega vozila, ki se premika s hitrostjo 60 km/h. S pomanjšanim bugattijem chiron, ki mu je tokrat pripadala vloga nič hudega slutečega statista, niso imeli težav ob namestitvi na testno stezo, bolj jih je skrbela usoda oranžnega porscheja 911 GT3 RS, ker niso bili prepričani v to, da bodo kolesa malega kupeja sploh zdržala obremenitve pri premikanju s 60 km/h. Po izvedeni računalniški simulaciji so Nemci predvidevali, da bosta oba LEGO modela prestala test v skoraj kompletnem stanju (bugatti bi jo ob tem odnesel z delno preklano karoserijo v predelu karoserijskega B stebrička, medtem ko bi porsche izgubil samo prednji del avtomobila, ker bi potniška kabina ostala cela …), vendar je bila realnost za oba pomanjšana modela veliko bolj huda, ker sta se dobesedno razletela.

Sklepna nemška ugotovitev je, da so računalniške simulacije te vrste potrebne, ker znižujejo stroške razvoja novih avtomobilov, istočasno so tudi dokaj točne glede napovedi posledic ob trkih, vendar se na koncu ne morejo kosati z izsledki, ki so pridobljeni s poskusnimi trčenji v realnosti, ki pa jih ne smete jemati preveč resno, ker so izvedeni po predvidljivem, vnaprej napisanem scenariju. Posledično se pri proizvajalcih vozil lahko obnašajo kot študenti, ki so jim pred diplomo pod nos pomolili vsa izpitna vprašanja. Če bi pri Euro NCAP izvajali poskusna trčenja po različnih scenarijih, ki jih pred tem ne bi razkrili proizvajalcem, se marsikateri današnji avtomobil ne bi mogel pohvaliti z dobljenimi petimi zvezdicami …

Moje navedbe potrjuje že znana informacija glede goljufanja nekaterih proizvajalcev vozil na testih Euro NCAP v preteklosti, ker proizvajalci pač poznajo izpitni scenarij (čelno trčenje z delnim prekritjem) in serijsko vozilo pred tem prilagodijo 'razpisni dokumentaciji', se pravi, da poskrbijo za ojačitev najbolj kritičnih delov samo na voznikovi strani, medtem ko jim je za prednjega sopotnika popolnoma vseeno.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Nekateri res nimajo nic pametnega na sihtu za delat da se spomnijo take bedarije haha
(pred 7 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 5. 2020
Maj 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 tedni  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |