Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sanjska poroka?

FCA & PSA

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pred dnevi je svet obkrožila novica o nastajanju novega avtomobilskega super koncerna, ki mu večina poznavalcev napoveduje svetlo prihodnost, ker se oba glavna akterja že zelo dolgo in dobro poznata.
Sanjska poroka?
Foto: FCA & PSA
4. 11. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 0

Številni komentatorji tega prelomnega dogodka za francosko in italijansko-ameriško avtomobilistično industrijo ob iskanju smiselnosti takšne poroke omenjajo predvsem komplimentarnost glede produktov, ob tem pa pozabljajo, da so imeli Italijani in Francozi že v preteklosti stkane številne uspešne poslovne vezi, ki v nekaterih primerih trajajo še danes. Pozabiti pa ne smemo niti na tradicionalno sožitje obeh narodov, ker so bili italijanski avtomobili vedno priljubljeni med kupci v Franciji, podobno pa velja tudi za francoske avtomobile v Italiji.

Lep dokaz te trditve se skriva v zgodovinskih analih znamke Alfa Romeo, ker je legendarni francoski konstruktor Alexandre Darracq leta 1906 v Milanu ustanovil družbo S.A.I.D. (Società Anonima Italiana Darracq), ki se je kasneje prelevila v podjetje A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), odnosno znamko Alfa Romeo. Pri tej avtomobilski znamki so kasneje (po drugi svetovni vojni) nekaj časa nastajali tudi licenčni renaulti. Po drugi strani so Francozi že leta 1907 dobili družbo SAFAF (Société Anonyme Française des Automobiles FIAT), ki se je kasneje (leta 1934) prelevila v znamko SIMCA (Société Industrielle de Mécanique et de Carrosserie Automobile), kjer so dolgo (do konca leta 1958) izdelovali predvsem licenčne fiate za francosko tržišče. Poleg tega so bili Italijani zelo aktivni tudi pri razvoju nekaterih avtohtonih modelov (modeli 8, 9, 1000, 1300 in 1500) znamke SIMCA, ki je po letu 1958 pričela sodelovati z znamko Chrysler.

Naslednje francosko-italijansko poglavje smo dobili leta 1968, ko si je znamka Citroën omislila nakup italijanske butične znamke Maserati, ki so jo kmalu po nastanku (1974) prvotne skupine PSA (Peugeot & Citroën) prodali lastniku (Alejandro de Tomaso) italijanske avtomobilske znamke De Tomaso. Že leta 1978 so se stkale prve pomembnejše vezi med skupino PSA in koncernom FIAT, ker so takrat ustanovili družbo SEVEL, kjer tudi v današnjih časih nastaja trio popularnih lahkih gospodarskih modelov (fiat ducato, citroën jumper in peugeot boxer). Dve leti kasneje so v obeh koncernih združili moči ob osvajanju Južne Amerike, ker so leta 1980 ustanovili skupno podjetje Sevel Argentina (Sociedad Europea de Vehículos para Latinoamérica), kjer so nastajali tudi osebni avtomobili znamk FIAT (predvsem modela 147 (127) in 128) in Peugeot (modela 504 & 505). Omeniti pa velja tudi aktualno sodelovanje obeh avtomobilskih koncernov v Turčiji, kjer nastaja trio francosko-italijanskih kompaktnih lahko-gospodarskih trojčkov (fiat qubo, citroën nemo in peugeot bipper).

Zakaj lahko aktualno bratenje med Američani, Francozi in Italijani ter tudi Britanci (Vauxhall) in Nemci (Opel) označimo kot sanjsko poroko? Italijani in Američani trenutno živijo predvsem na račun prodajnih uspehov v Severni Ameriki, kjer kupci še vedno zelo cenijo poltovornjake znamke RAM ter SUV vozila znamke Jeep. Ob tem so pri FCA skoraj povsem zanemarili razvoj hibridnih, električnih in avtonomno delujočih avtomobilov, predvsem zaradi ogromnih stroškov razvoja takšnih vozil in trenutno, ko večina kupcev še vedno prisega na fosilno gnana vozila, zelo negotovih prodajnih številk. Tudi pri PSA trenutno ne blestijo na področju razvoja avtonomnih vozil, imajo pa veliko več izkušenj in znanja glede izdelave hibridnih in električnih avtomobilov. Poleg tega skupina PSA potrebuje nova tržišča, ob tem jih seveda zanima predvsem vrnitev na severnoameriško tržišče (ZDA & Kanada), ki so ga Francozi zapustili leta 1980. Sedaj s tem ne bodo imeli veliko težav, ker se bodo lahko oprli na razvejano prodajno mrežo skupine FCA.

S poroko si bodo pri znamki FIAT lahko zagotovili nastanek povsem nove modelne palete vozil (več SUV in 'crossover' modelov, nova predstavnika evropskega B in C segmenta), bolj svetlo bodočnost pa analitiki napovedujejo tudi premijsko orientiranim znamkam (Alfa Romeo, Lancia in Maserati), ker imajo Francozi v tem pogledu samo znamko DS. Med znamkami, ki bodo od te poroke imele najmanj, pa omenjajo predvsem znamki Opel in Vauxhall, kjer združitve niso sprejeli odprtih rok, ker se bojijo posledic, ki se pojavijo ob takšnem združevanju. Zelo vprašljivo je tudi nadaljnje sodelovanje skupine PSA s koncernom Toyota in italijansko sodelovanje z znamkama Mazda in Mitsubishi, ker že vemo, da bodo Italijani in Francozi ob združitvi zamenjali tudi dosedanje dobavitelje sestavnih delov. O tem priča tudi skupna namera prodaje dosedanjih lastniških deležev v obeh podjetjih (Faurecia & Comau), ki naj bi se zgodila v kratkem. Na dogajanje pa lahko vplivajo tudi Kitajci, odnosno trenutno četrti največji kitajski proizvajalec avtomobilov (Dongfeng Motor Corporation), ki s skupino PSA dobro sodeluje že od leta 1992.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |