Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sanjska poroka?

FCA & PSA

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pred dnevi je svet obkrožila novica o nastajanju novega avtomobilskega super koncerna, ki mu večina poznavalcev napoveduje svetlo prihodnost, ker se oba glavna akterja že zelo dolgo in dobro poznata.
Sanjska poroka?
Foto: FCA & PSA
4. 11. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 0

Številni komentatorji tega prelomnega dogodka za francosko in italijansko-ameriško avtomobilistično industrijo ob iskanju smiselnosti takšne poroke omenjajo predvsem komplimentarnost glede produktov, ob tem pa pozabljajo, da so imeli Italijani in Francozi že v preteklosti stkane številne uspešne poslovne vezi, ki v nekaterih primerih trajajo še danes. Pozabiti pa ne smemo niti na tradicionalno sožitje obeh narodov, ker so bili italijanski avtomobili vedno priljubljeni med kupci v Franciji, podobno pa velja tudi za francoske avtomobile v Italiji.

Lep dokaz te trditve se skriva v zgodovinskih analih znamke Alfa Romeo, ker je legendarni francoski konstruktor Alexandre Darracq leta 1906 v Milanu ustanovil družbo S.A.I.D. (Società Anonima Italiana Darracq), ki se je kasneje prelevila v podjetje A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), odnosno znamko Alfa Romeo. Pri tej avtomobilski znamki so kasneje (po drugi svetovni vojni) nekaj časa nastajali tudi licenčni renaulti. Po drugi strani so Francozi že leta 1907 dobili družbo SAFAF (Société Anonyme Française des Automobiles FIAT), ki se je kasneje (leta 1934) prelevila v znamko SIMCA (Société Industrielle de Mécanique et de Carrosserie Automobile), kjer so dolgo (do konca leta 1958) izdelovali predvsem licenčne fiate za francosko tržišče. Poleg tega so bili Italijani zelo aktivni tudi pri razvoju nekaterih avtohtonih modelov (modeli 8, 9, 1000, 1300 in 1500) znamke SIMCA, ki je po letu 1958 pričela sodelovati z znamko Chrysler.

Naslednje francosko-italijansko poglavje smo dobili leta 1968, ko si je znamka Citroën omislila nakup italijanske butične znamke Maserati, ki so jo kmalu po nastanku (1974) prvotne skupine PSA (Peugeot & Citroën) prodali lastniku (Alejandro de Tomaso) italijanske avtomobilske znamke De Tomaso. Že leta 1978 so se stkale prve pomembnejše vezi med skupino PSA in koncernom FIAT, ker so takrat ustanovili družbo SEVEL, kjer tudi v današnjih časih nastaja trio popularnih lahkih gospodarskih modelov (fiat ducato, citroën jumper in peugeot boxer). Dve leti kasneje so v obeh koncernih združili moči ob osvajanju Južne Amerike, ker so leta 1980 ustanovili skupno podjetje Sevel Argentina (Sociedad Europea de Vehículos para Latinoamérica), kjer so nastajali tudi osebni avtomobili znamk FIAT (predvsem modela 147 (127) in 128) in Peugeot (modela 504 & 505). Omeniti pa velja tudi aktualno sodelovanje obeh avtomobilskih koncernov v Turčiji, kjer nastaja trio francosko-italijanskih kompaktnih lahko-gospodarskih trojčkov (fiat qubo, citroën nemo in peugeot bipper).

Zakaj lahko aktualno bratenje med Američani, Francozi in Italijani ter tudi Britanci (Vauxhall) in Nemci (Opel) označimo kot sanjsko poroko? Italijani in Američani trenutno živijo predvsem na račun prodajnih uspehov v Severni Ameriki, kjer kupci še vedno zelo cenijo poltovornjake znamke RAM ter SUV vozila znamke Jeep. Ob tem so pri FCA skoraj povsem zanemarili razvoj hibridnih, električnih in avtonomno delujočih avtomobilov, predvsem zaradi ogromnih stroškov razvoja takšnih vozil in trenutno, ko večina kupcev še vedno prisega na fosilno gnana vozila, zelo negotovih prodajnih številk. Tudi pri PSA trenutno ne blestijo na področju razvoja avtonomnih vozil, imajo pa veliko več izkušenj in znanja glede izdelave hibridnih in električnih avtomobilov. Poleg tega skupina PSA potrebuje nova tržišča, ob tem jih seveda zanima predvsem vrnitev na severnoameriško tržišče (ZDA & Kanada), ki so ga Francozi zapustili leta 1980. Sedaj s tem ne bodo imeli veliko težav, ker se bodo lahko oprli na razvejano prodajno mrežo skupine FCA.

S poroko si bodo pri znamki FIAT lahko zagotovili nastanek povsem nove modelne palete vozil (več SUV in 'crossover' modelov, nova predstavnika evropskega B in C segmenta), bolj svetlo bodočnost pa analitiki napovedujejo tudi premijsko orientiranim znamkam (Alfa Romeo, Lancia in Maserati), ker imajo Francozi v tem pogledu samo znamko DS. Med znamkami, ki bodo od te poroke imele najmanj, pa omenjajo predvsem znamki Opel in Vauxhall, kjer združitve niso sprejeli odprtih rok, ker se bojijo posledic, ki se pojavijo ob takšnem združevanju. Zelo vprašljivo je tudi nadaljnje sodelovanje skupine PSA s koncernom Toyota in italijansko sodelovanje z znamkama Mazda in Mitsubishi, ker že vemo, da bodo Italijani in Francozi ob združitvi zamenjali tudi dosedanje dobavitelje sestavnih delov. O tem priča tudi skupna namera prodaje dosedanjih lastniških deležev v obeh podjetjih (Faurecia & Comau), ki naj bi se zgodila v kratkem. Na dogajanje pa lahko vplivajo tudi Kitajci, odnosno trenutno četrti največji kitajski proizvajalec avtomobilov (Dongfeng Motor Corporation), ki s skupino PSA dobro sodeluje že od leta 1992.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |