Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Realsocialistična utopija

RGW-Auto

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Decembra leta 1971 so Vzhodni Nemci in Čehoslovaki sklenili zavezništvo na področju razvoja in izdelave osebnih avtomobilov, ker so želeli ustvariti paleto bolj privlačnih serijskih avtomobilov, tudi za zahod.
Realsocialistična utopija
Foto: Arhiv
11. 11. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Tako se je na začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja v Nemčiji in na Čehoslovaškem rodilo več različnih prototipov tako imenovanega 'RGW' (Rat für gegenseitige Wirtschaftshilfe) avtomobila, ker naj bi ta model v več različnih karoserijskih izpeljankah nadomestil kar tri serijske produkte (wartburg 353, trabant 601 in škoda 100/110) tedanje vzhodnoevropske avtomobilistične industrije. Tega dogovora so bili seveda najbolj veseli pri obeh vzhodnonemških avtomobilskih znamkah, ker bi se Nemci na ta način končno lahko odpovedali dvotaktnim pogonskim sklopom v modelih znamk Trabant in Wartburg. Politično motiviran gospodarski dogovor je predvideval, da bodo Čehoslovaki (znamka Škoda) poskrbeli za dobavo primernih bencinskih pogonskih motorjev, Nemci pa bi poskrbeli za izdelavo menjalnikov, pogonskih osi in ostalih sestavnih delov podvozja. Ker so ob tem želeli ohraniti tudi 'nacionalno identiteto' avtomobilov, so imeli Nemci in Čehoslovaki ob oblikovanju 'RGW' avtomobilov povsem proste roke. Novi vzhodnoevropski 4-kolesni serijski izdelek naj bi pričeli serijsko izdelovati leta 1976, ob tem so načrtovali, da bodo letno izdelali najmanj 600.000 primerkov 'RGW' modela.

Vendar se je zapletlo že na začetku, ker so Čehoslovaki vztrajali pri takrat že zastarelem tehničnem konceptu (vozilo z zadnjim pogonom in zadaj vgrajenim motorjem) njihove škode 100/110, medtem ko so Vzhodni Nemci želeli ustvariti model s prednjim pogonom in spredaj nameščenim motorjem. Na koncu je obveljala nemška ideja, ki je v model 'RGW' predvidevala vgradnjo 1,1-litrskega pogonskega sklopa (33 kW/45 KM) znamke Škoda, in to pred prednjo osjo. Za oblikovanje vzhodnonemških prototipov so poskrbeli hišni oblikovalci znamk Wartburg in Trabant, Čehoslovaki so raje (ponovno) izbrali 'italijanskega krojača' (Giorgetto Giugiaro), podobno kot v primeru prestižne tatre T613 (3,5 litra V8 (125 kW/170 KM)), ki jo je leta 1969 v prototipni obliki prvič ustvaril legendarni Alfredo Vignale. Vzhodnoevropska pravljica o serijskem avtomobilu, ki bi ga množično izvažali na zahod, ni živela prav dolgo, ker je vzhodnonemška politika že v aprilu leta 1973 evtanazirala projekt 'RGW', po vsej verjetnosti zaradi pomanjkanja finančnih sredstev in določenih sestavnih delov, kljub temu so pri vseh treh sodelujočih avtomobilskih znamkah nadaljevali z razvojem in preizkušanjem 'RGW' modelov (leta 1972 so izdelali štiri vozne prototipe), čeprav ob bolj ohlapnem sodelovanju vseh treh akterjev. Tako so nastali prototipi z oznakami P760 (škoda & wartburg) in P610 (trabant).

Čehoslovaška ideja je temeljila na prototipu limuzine iz serije 700, ki se je prvič pojavil že leta 1971 (tip 720 AD-3). Leta 1972 so Čehoslovaki predstavili tudi karavansko različico (AD-4) tega prototipnega avtomobila, ki se je leta 1973 uradno prelevil v prototipni tip 760 ('RGW' avtomobil), oblikovan s strani Giugiara. Čeprav tip 760 (limuzina, kombilimuzina in karavan) ni dočakal začetka serijske proizvodnje, je s svojo zasnovo (motor in pogon spredaj) močno vplival na nastanek prototipne kombilimuzinske škode (tip 781 iz leta 1981), ki se je kasneje prelevila v serijskega favorita (tip 781, 1985-1995), ki ga je dokončno oblikoval slavni Giuseppe 'Nuccio' Bertone. Dve prototipni verziji 'RGW' avtomobila sta nastali tudi pri Vzhodnih Nemcih. Pri znamki Wartburg so ustvarili 2- in 3-vratni prototip z oznako P760, naslednika modela 353 s spredaj vgrajenim 4-taktnim pogonskim sklopom znamke Škoda, ki je med ljudmi kmalu dobil ime 'Hängebauchschwein' (svinja z visečim trebuhom), ki ga je kasneje v Nemčiji celo podedovala prva generacija BMW-jeve serije 1. Poreklo imena pri obeh omenjenih avtomobilih s takšnim ljudskim imenom pa razkrije šele pogled na bočni silhueti obeh avtomobilov. Ta vzhodnonemški prototip so politiki 'obglavili' že leta 1973. Več sreče je imel 'RGW' prototip znamke Trabant, ki je nastal pod vplivom prototipa iz leta 1966 (P603). tudi leta 1971 rojeni P610, ki naj bi zamenjal legendarni model 601, se je lahko pohvalil s prednjim pogonom in vgrajenim 4-taktnim pogonskim sklopom, vendar mu je tedanja nemška notranjepolitična situacija (pomanjkanje finančnih sredstev …) vseskozi grozila, dokončno so ga evtanazirali leta 1979. Kasneje (leta 1980 in 1982) sta se pojavila še dva podobna prototipna trabanta (P601Z in 601 WE II), vendar sta tudi ta dva prototipa poniknila v analih zgodovine. Do današnjih dni so se obdržali samo prototipni čehoslovaški predstavniki 'RGW' avtomobila, vse vzhodnonemške prototipe so po ukazu s političnega vrha uničili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |