Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ekološko usmerjeni oklepnik

Öko-Panzer by FFG

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Elektromobilnost ne zanima samo civilistov, zelo naklonjeni so ji tudi v oborožitveni industriji, vendar ne iz ekoloških razlogov, ker so vojaki navdušeni predvsem nad količino razpoložljivega motornega navora in neslišnostjo take pogonske zasnove ob njenem delovanju.
Ekološko usmerjeni oklepnik
Foto: FFG
20. 10. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Tako smo v teh dneh dobili prvi hibridni oklepnik, ki ga pri nemškem oborožitvenem koncernu FFG (Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft) že veselo promovirajo. Nemci pravijo, da je to prvi 'Elektro-Panzer' na tem svetu, čeprav ob tem strankam na začetku vsake predstavitve zamolčijo vgradnjo obligatornega 6-valjnega dizelskega pogonskega sklopa s približno 200 kW (272 KM) pogonske moči, ker mu v tem primeru pripada samo vloga generatorja električne energije.

Prvi zametki tega, skupno 40-tonskega (neto masa: 25 ton) vojaškega 'športnega terenca', ki so za seboj potegnili več kot 10 milijonske stroške (v evrih) razvoja, segajo v leto 2018. V teh dneh so Nemci nemškim politikom in predstavnikom nemške armade prvič pokazali 'ekološko' usmerjen 8-kolesni oklepnik z imenom 'Genesis', ki je po nemških navedbah uporaben povsod, ker naj bi deloval v širokem temperaturnem razponu (od - 44 do vse do + 48 stopinj Celzija). Ob tem so se že pojavili prvi interesenti (Norvežani) za nakup takšnih, približno 8 metrov dolgih in približno 3,5 metra visokih vozil, ki oživljajo idejo iz druge svetovne vojne, ko je Ferdinand Porsche za naciste razvil prvi hibridni samohodni top (kombinacija bencinskega 12-valjnika in dveh električnih motorjev znamke) v obliki 65 tonskega 'slona'. Nacistični 'Elefant' je po bojišču lahko 'drvel' z največ 20 km/h in ob tem prevozil približno 150 kilometrov. Ker ta Porschejev izdelek ob testiranih in kasnejši uporabi (leto 1943) na bojiščih druge svetovne vojne ni pokazal pretiranih znakov tipične nemške zanesljivosti, je kmalu neslavno poniknil v analih zgodovine.

Sedaj je pred nami podobna hibridna 'pošast', ki bo lahko prepeljala največ 13 potnikov (vključno s parom voznikov), odnosno 15 ton tovora (uporabna nosilnost, v to kvoto je že vključena tudi kupola s topom norveškega orožarskega koncerna Kongsberg). Za upravljanje vozila, ki poteka izključno (vozilo nima volanskega obroča ali vzvodov za premikanje vozila, Nemci ob tem ne omenjajo niti morebitne 'igralne palice' (joystick)) ob uporabi zaslonov na dotik, bosta zadolžena oba voznika, ker lahko na ta način poskrbijo tudi za individualno ločeno obračanje vseh osmih koles. Posledično se nemški kolos lahko obrne na mestu, podobno kot klasični goseničarji. Ob prvi predstavitvi so Nemci razkrili tudi nekaj informacij o avtonomiji takšnega vozila, ki ga premika električni pogonski sklop s 1368 kW (1860 KM) pogonske moči. Nemci pravijo, da bo 'Genesis' ob pomoči elektrike, ki mu bo omogočala skoraj neslišno delovanje, s samo enim polnjenjem akumulatorjev lahko prevozil približno 150 kilometrov, vendar samo v primeru, ko vozilo ne bo hitrejše od 40 km/h. V hibridnem načinu delovanja naj bi prevozili približno 600 kilometrov, vendar tudi v tem primeru veljajo omejitve (največja hitrost 60 km/h). Končna hitrost tega oklepnika pa znaša teoretičnih 100 km/h, vendar tega v praksi še niso preizkusili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |