Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Henry Ford II ni zagrabil vabe

Lancia fulvia HF competizione by Ghia

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pred kratkim je pri RM Sotheby’s potekala spletna dražba, kjer so prodajali tudi unikatno lancio iz leta 1969, ki so jo ustvarili pri tedaj še neodvisni znamki Ghia.
Henry Ford II ni zagrabil vabe
Foto: Ghia
12. 11. 2020 ob 6:00
Komentarjev: 0

Alejandro de Tomaso, slavni argentinski podjetnik in nekdanji dirkač, ki je do smrti zavračal italijansko državljanstvo, se je na sredini petdesetih let oženil z bogato vnukinjo (Elisabeth Haskell) ustanovitelja (William C. Durant) koncerna General Motors, posledično se je na začetku šestdesetih let prejšnjega stoletja lahko pričel ukvarjati s proizvodnjo lastnih avtomobilov. Leta 1967 se mu je ponudila prva možnost za razširitev imperija, ker je takrat izvedel nakup svetovno znane oblikovalske hiše Ghia, za katero je tedanjemu lastniku (Rafael Trujillo, sin tedanjega diktatorja v Dominikanski republiki) odštel približno 650.000 ameriških dolarjev. Do prekretnice je prišlo leta 1969, ko si je de Tomaso omislil nakup še ene svetovno znane oblikovalske hiše (Vignale), takrat je prišel v stik tudi z lastniki znamke Ford. Vse to je pripeljalo do kasnejšega (junij leta 1970) Fordovega prevzema (80 odstotni lastniški delež) znamk De Tomaso, Ghia in Vignale.

Tesno prijateljevanje Alejandra de Tomasa s tedanjim prvim možem (Henry Ford II) znamke Ford, ki je bil znan ljubitelj vsega, kar je dišalo po Italiji (od tam je 'uvozil' tudi drugo ženo (Christina Veltere)), je pripeljalo tudi do ideje o nakupu še ene italijanske znamke (Lancia) avtomobilov, čeprav se je Henry Ford II prvotno zanimal samo za nakup dveh italijanskih avtomobilskih znamk (Alfa Romeo & Ferrari). Ker Henry Ford II ni bil ravno najbolj prepričan v to, da si želi nakup znamke Lancia, ki je takrat slovela po naprednih in izvirnih tehničnih rešitvah (za to znamko pravijo, da so jo takrat vodili inženirji, ne pa računovodje …), se je Alejandro de Tomaso leta 1969 domislil ideje, kako bi to avtomobilsko znamko naredil bolj privlačno v očeh tedanjega prvega moža koncerna Ford. V ta namen je najel svojega prijatelja in najljubšega oblikovalca (Tom Tjaarda) in mu naročil preoblikovanje serijske fulvie kupe. Tako se je rodila unikatna fulvia HF competizione, ki jo Tjaarda opisuje kot eno izmed najbolj uspelih njegovih kreacij, čeprav je Tjaarda kasneje oblikoval tudi nekaj resničnih ikon avtomobilizma (autobianchi / lancia Y10, prvotni fiat 124 spider, nekaj GT ferrarijev, prvo Fordovo fiesto in večino serijskih modelov znamke De Tomaso), dobro pa smo njegovo delo poznali tudi Jugoslovani, ker je ravno on tisti, ki je osvežil, odnosno posodabljal izgled večine serijskih osebnih modelov Crvene Zastave, poleg tega je ustvaril tudi zastavo 101 'poly', poltovorno različico legendarne 'stoenke'.

Lancia fulvia HF competizione, ki jo je ustvaril Tom Tjaarda, je posebna zaradi naprednega oblikovanja (v smislu izboljšanja aerodinamike) in nekaterih zanimivih  tehničnih rešitev (prednji dvižni par glavnih žarometov, nastavljiv zadnji usmernik zraka, tanjše (-3 mm) in lažje vetrobransko steklo belgijske znamke Glaverbel, spremenjena zasnova motornega koša (posledično je vgrajeni pogonski sklop sedel občutno nižje (-30 mm) kot pri serijskem kupeju) in pa nova geometrija zadnjega kolesnega para). Pod motornim pokrovom te, nekoliko lažje fulvie 1.6 HF se skriva serijski bencinski V4 motor (114 KM / 84 kW pri 6200 vrt./min.), ki je serijsko fulvio HF (masa: 970 kg) lahko pognal do 174 km/h (0-100 km/h: 10,9 sekunde). Ker je fulvia HF competizione, ki so jo ustvarili pri znamki Ghia, bolj aerodinamična in lažja od serijske verzije, je po vsej verjetnosti tudi nekoliko zmogljivejša. Avtomobil je po koncu salonskega življenja, kjer so ga razkazovali potencialnim kupcem, pristal v rokah nečaka ustanovitelja (Afredo Vignale) znamke Vignale, ki ga je obdržal za približno 20 let. Kasneje so ta avtomobil prodali aktualnemu britanskemu lastniku, ki ga je obnovil in povrnil v prvotno stanje. Ta posebna lancia z neprecenljivo zgodovinsko vrednostjo je še vedno naprodaj, vaša je lahko za odštetih 140.000 britanskih funtov. Pa naj še kdo reče, da stari 'štirikolesni Italijani' slabo ohranjajo vrednost.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 3 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |