Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Italijansko-ameriški petičnež

Aznom palladium

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Italije prihaja novica o splovitvi nove, skoraj 6-metrske 'čezoceanke' za ljudi s posebnim okusom, ki je predstavnica modne kategorije tako imenovanih SUL (Sport Utility Limousine) vozil.
Italijansko-ameriški petičnež
Foto: Aznom
19. 11. 2020 ob 10:00
Komentarjev: 0

Nekateri bodo oznako najbrž tolmačili kot 'športna limuzina', podobno kot si razlagajo kratico SUV (aka 'športni terenec'), kjer je beseda 'Utility' v interesu marketinga že zdavnaj poniknila iz 'enačbe'. To je že drugi italijanski poizkus na tem novem SUL področju, ker so že leta 2018 'splovili' nekoliko manjši model atalux (All Terrain Utility Luxury) v obliki vizualno modificiranega poltovornjaka znamke RAM (tip 1500), ki si domišlja, da je elegantna prestižna limuzina za 'čez drn in strn'. Sedaj je pred nami druga epizoda italijansko-ameriške 'žajfnice', ki verjetno cilja predvsem na dosedanje kupce SUV kupe grotesk tipa BMW X4, X6 in pa mercedes-benz GLC 'Coupé', sicer predstavnike 'visoko nasajenih' 5-vratnih kombilimuzin, ki živijo v današnji masovni 'kupe iluziji', kjer je lahko vsak avtomobil prepoznan kot kupe, ne glede na znana in uveljavljena pravila 'kupe igre'.

Italijanski 'športni Titanik' kupcev najbrž ne bo osvajal na račun osvojenega 'Modrega traku' (nagrada, ki jo je nekoč lahko prejela vsaka potniška ladja za rekordno hitro prečkanja Atlantskega oceana), ker ob tem stavi predvsem na nastopaško pompozno pojavo in že kar groteskno odmerjene mere karoserije (dolžina: 5960 mm, širina brez ogledal: 2085 mm, višina (serijsko): 1971 mm, medosna razdalja: 3670 mm) ter lastno neto maso (2650 kg), ki se je ne sramuje noben današnji manjši 'športni' tovornjak, odnosno kakšen 'športni' kombi z 'dinamično' podobo nasedlega kita na morski obali. Pojavi primerno pa je odmerjen tudi set nameščenih platišč in pnevmatik v dimenzijah 285/45 ZR22 ter razmak med dnom karoserije in vozno podlago, zato ima italijansko-ameriška 'SUV kočija' serijsko vgrajen par bočnih stopnic, ki se ob neuporabi skrivata ob karoserijskih pragovih.

Kot pravo oblikovno posebnost na njenem 'fastback' zadku pa velja omeniti zasnovo odpiranja ogromnega (prostornina: 621 litrov) prtljažnega prostora, ki želi posnemati podobne rešitve pri velikih ameriških in britanskih limuzinah iz preteklosti (30. leta prejšnjega stoletja). Ta trend so Italijani podkrepili še z vgradnjo tako imenovanih 'Opera' bočnih kabinskih stekel na območju obeh C karoserijskih stebričkov, ki jih opazovalec zaradi ne ravno velikega 'odtisa' ne opazi takoj. Podobno opulentno oblikovana kot zunanjost te 'visoko nasajene' 4-vratne 'fastback' limuzine je tudi notranjost potniške kabine, ki je seveda opremljena po standardih 'nepremičninskih agentov' (vsa možna električno gnana 'invalidska oprema', tudi tista, ki jo ne potrebujete), ki v mobilni suiti seveda cenijo količino vgrajenega pravega lesa, pravih kovin, pravega usnja in IT krame, čeprav ob tem obstaja tudi nekoliko grenak priokus, ker vgrajena armaturna plošča in volanski obroč navzlic 'premijski kamuflaži' nista sposobna skriti njunega 'poltovornega' karakterja s štrlečo obvolansko prestavno ročico 8-stopenjskega samodejnega menjalnika.

Podobno 'aristokratski' je tudi vgrajeni 5,7-litrski V8 pogonski sklop iz regalov koncerna FCA, ki so ga za to priložnost nadgradili v podjetju Monza Garage, kjer so nanj obesili 'Biturbo' tehnologijo. Končni izplen tega postopka je 522 kW (710 KM) pogonske moči pri nam neznanih motornih vrtljajih ter monstruoznih 950 Nm motornega navora pri relativno visokih 4.200 vrtljajih v minuti. Zaradi takšne, solidno izražene pogonske moči lahko italijansko-ameriški kolos zelo hitro pospešuje (0-100 km/h: 4,5 sekunde), vendar tej 'športni lokomotivi' pri doseganju velikih hitrosti kmalu poide sapa, ker lahko doseže največ 210 km/h, po vsej verjetnosti iz varnostnih razlogov, ker se s tovornjaki pač ne dirka hitreje od 160 km/h. So pa ob tem poskrbeli tudi za nadgradnjo podvozja in vgradnjo bolj zmogljivega zavornega sistema znamke Brembo.

Italijani ob prezentaciji modela palladium niso razkrili kakšnih informacij, povezanih s povprečno porabo goriva in ustvarjenimi CO2 emisijami, za katere ste lahko prepričani, da so ogromne, povprečna poraba pa se po vsej verjetnosti giblje v območju od 20 do 30 litrov goriva na vsakih 100 prevoženih kilometrov. Za vse tiste, ki bi soljudi morda radi opozorili na 'eco' poslanstvo tega avtomobila po normi Euro 6 D Temp, pa obstaja tudi blago hibridna verzija vgrajenega pogonskega sklopa. Človek težko razume ta svet, v katerem je 15 let star predstavnik evropskega B segmenta (Euro 3), ki s prižganim pogonskim sklopom ustvari približno 135 gramov CO2 emisij na vsak prevoženi kilometer, označen za velikega onesnaževalca okolja, medtem ko so današnje 2,5-tonske SUV krave, ki v enakih pogojih ustvarijo od 250 do 300 (ali več) gramov CO2 emisij, prepoznane kot pravi 'eco' avtomobili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 3 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |